MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
CTRL-ALT-DEL?
Fra : ps

Dato : 31-03-03 17:44

Er der nogen, der kender en metode til at slå ctrl-alt-del fra, således at
"unge mennesker" ikke på den måde, kan omgå diverse børnefiltre og llign.?

--
m.v.h.
P.Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-03-03 18:00

In dk.edb.system.ms-windows, ps <pbs@adslhome.dk> says...
> Er der nogen, der kender en metode til at slå ctrl-alt-del fra, således at
> "unge mennesker" ikke på den måde, kan omgå diverse børnefiltre og llign.?

Hvilken Windows-version?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-03-03 18:03

"ps" <pbs@adslhome.dk> skrev :

>Er der nogen, der kender en metode til at slå ctrl-alt-del fra, således at
>"unge mennesker" ikke på den måde, kan omgå diverse børnefiltre og llign.?

På hvilken Windows og bruges der fat (32) eller ntfs?

Fra : ps

Dato : 31-03-03 20:41

Det er XP, og det er NTFS.
P.sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 31-03-03 21:16

ps wrote:
> Er der nogen, der kender en metode til at slå ctrl-alt-del fra,
> således at "unge mennesker" ikke på den måde, kan omgå diverse
> børnefiltre og llign.?

Opret en bruger som de "unge mennesker" bruger og kun giv dem alm.
brugerrettigheder. Alt efter hviket børnefilter du bruger, så burde de kunne
blive "beskyttet" af systemet - ved at nægte adgang til at afslutte 'system
programmer'.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : ps

Dato : 01-04-03 07:14

- ved at nægte adgang til at afslutte 'system
> programmer'.

Hm - okay, men hvor gør man det? Jeg kan ikke se det kan gøres inde i
"brugerkonti" under kontrolpanelet??
P.Sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 01-04-03 20:44

ps wrote:
> - ved at nægte adgang til at afslutte 'system
>
> Hm - okay, men hvor gør man det? Jeg kan ikke se det kan gøres inde i
> "brugerkonti" under kontrolpanelet??

Gør at man ikke kan afslutte programmer og processer?

Jeg tror ikke at alm. brugere kan lukke for programmer og processer, som er
startet med den lokale system konto. Hvis de omtalte børnefilter programmer
fx startes op vi start mappen, så bliver de åbnet op med den brugers konto -
og så kan den samme bruger lukke programmet igen.

Et "rigtigt" filter program kan ikke deaktiveres af en almindelig bruger
eller uden adgangs kode. Det er op lidt op til de enkelte programmer at
sikre sig selv.

Jeg kan desværre ikke komme med en sådan-skal-du-gøre løsning, da det er
forskelligt fra program til program. Men måske nogen andre her inde er
klogere end jeg er på det område.