MS Windows
briani 27239
Win 2000 blå skærm --> KMODE_EXCEPTION_NOT~
Fra : Andrew

Dato : 31-03-03 17:37

Hej

Jeg skrev for en uges tid siden et indlæg om at min computer til tider
pludselig genstartede uden videre. Jeg deaktiverede efter opfordring den
funktion i windows der gør at windows automatisk genstarter hvis der er et
problem. Og NU har jeg så fået den første blå skærm som gerne skulle
fortælle mig lidt om HVAD det er som at der er roden til mit problem

Jeg fik følgende blå skærm:
---------

STOP 0x0000001E, 0xBFD94A30, 0x00000000, 0x0038002D
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
***ADDRESS BFD94A30 base at BFD7E000, datestamp 3dd96f72 NV4_mini.sys
Starter lagring af den fysiske hukommelse
Lagring fuldført

---------

Derpå genstartede jeg windows 2000 og da jeg var kommet ind i windows fik
jeg en programfejlmeddelelse som jeg må gå udfra også har biddraget til
problemet med de spontane RESTARTS og denne blå skærm.

"SVCHOST.EXE har genereret en fejl"

Jeg slog svchost.exe op i Google og fandt ud af at dette er et windows
program der styrer hvilke applikationer der skal starte ved windows start,
eller noget i den stil.

Men HVAD er det der er sket med min computer siden den spontant restarter og
der kommer blå skærm?

Er det ved at være tid til at jeg dræber den...altså formatere hele
harddisken og indstallere alle mine ting og indstillinger op fra bunden så
windowsinstallationen blir frisk? eller er dette unødvendigt?

Mvh Anders

Fra : JSM

Dato : 01-04-03 07:49

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> harddisken og indstallere alle mine ting og indstillinger op fra bunden så
> windowsinstallationen blir frisk? eller er dette unødvendigt?

http://tinyurl.com/1l29 er der en generel beskrivelse af STOP
0x0000001E-fejl.
MS foreslår selv at det kunne skyldes RAM-fejl.
Inden du sletter hele disken og implementerer Microsoft Support Option #1
("You can always reformat and reinstall") kunne du jo
lige prøve at at køre et RAM test program for at checke at det ikke er der
den er gal.
Et ganske udmærket af slagsen kan hentes på http://www.memtest86.com/.

Svchost fejl er en bitch.Som du kan læse på bl.a.
http://support.microsoft.com/?kbid=250320 er det en "generic host process"
som startes af dll-filer. Frit oversat betyder det at det kan være hvad som
helst der starter svchost.exe.Fejlen ligger ikke i svchost.exe men i de(n)
dll-fil(er) som svchost er vært for.
mvh
Jesper

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 01-04-03 13:23

Andrew wrote:
> STOP 0x0000001E, 0xBFD94A30, 0x00000000, 0x0038002D
> KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
> ***ADDRESS BFD94A30 base at BFD7E000, datestamp 3dd96f72
NV4_mini.sys

NV4_mini.sys har noget med dit grafikkort at gøre.
Afinstallér din grafikkortdriver og tving den til at køre standard VGA
mode,
se om den ikke bliver mere stabil af det.

Mikkel

Fra : Andrew

Dato : 01-04-03 15:58

> [...]
> mode,
> se om den ikke bliver mere stabil af det.

Så prøver jeg sgu' med den nyeste nvidia driver

Fra : Rune Simonsen

Dato : 06-04-03 21:51

On Mon, 31 Mar 2003 18:36:37 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

> STOP 0x0000001E, 0xBFD94A30, 0x00000000, 0x0038002D
> KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
> ***ADDRESS BFD94A30 base at BFD7E000, datestamp 3dd96f72 NV4_mini.sys

Der plejer at komme sådan en, når mit grafikkort bliver for varmt.(Har
en blæser jeg kun slutter til, når jeg skal spille spil(spil giver
meget varme fra grafikkort) og når jeg glemmer at slutte den til så
sker dette).

Så et skud i tågen kunne være at checke om grafikkortet er koldt nok.

--

Rune Simonsen