MS Windows
briani 27239
Print notification - den skal dø, men hvor~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 31-03-03 17:12

Har gennem laaaang tid kørt på en Win98 maskine op mod en WinNT4.0
På samme netværk sidder en HP laserjet 4M printer, som administreres fra
NT'en.
Printeren har sin egen IP adresse.
I årevis har jeg printet til denne printer, uden at have modtaget nogen form
for Printer Notifications.

Nu er jeg flyttet over på en WinXP og nu skal jeg love at jeg får
kvitteringer! Det er irriterende og det skal bare høre op, men hvordan?
Har på XP'en været inde under "Printere and faxes" / "Print Server
Properties" / "Advanced" og fjernet alle flueben, uden ringeste effekt.
Hvor er det så jeg skal pille?
På kvitteringerne ser det ud til at det er fra NTmaskinen de bliver sendt,
men vi har jo ikke ændret noget på den!
Og uden omkring sidder mine kolleger, stadig på Win98 maskiner, og printer
uden at få disse meddelelser.
Hjælp mig - inden jeg migrerer baglæns!
Erik

Fra : ..::jmj::..

Dato : 01-04-03 09:32

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> NT'en.
> Printeren har sin egen IP adresse.
> I årevis har jeg printet til denne printer, uden at have modtaget nogen

SNIP
> Og uden omkring sidder mine kolleger, stadig på Win98 maskiner, og printer
> uden at få disse meddelelser.
> Hjælp mig - inden jeg migrerer baglæns!
> Erik

På NT-boksen skal du åbne Printer-vinduet (der hvor alle dine printere er
listet).
Højreklik på baggrunden og vælg "Serveregenskaber" eller hvad det nu hedder
under NT.
Jeg kan ikke huske det "ud af hovedet", men der kan være et faneblad eller
menupunkt "Avanceret"
Her kan du fjerne markeringen for printer-notification

Håber det hjælper, jeg vil gerne undgå at du ned-daterer

Jørgen

Fra : John Doe

Dato : 01-04-03 11:42

> [...]
> menupunkt "Avanceret"
> Her kan du fjerne markeringen for printer-notification

Jeg har installeret ny printer server (fra NT til 2000 server) og er faktisk
i den modsatte situation Min printer notifikation er forsvundet og jeg
vil gerne have den. Jeg har været inde i (synes jeg) alle indstillinger på
printeren på serveren, men kan ikke finde nogen indstilling til det!?

Hvor kan det være? Eller mangler jeg noget andet?

John