internet server i bf/dc
Fra : MaRk

Dato : 31-03-03 16:30

Hej

Jeg vil gerne lave en lille internet server til at spille mod en af mine
venner på i aften.
Spillet er Battlefield 1942 desert combat 0,2 mod.

Men hvordan hulen for jeg sat det rigtigt op så han kan komme ind?
Jeg køre gennem en router hvor jeg har åbnet for standart porten til bf som
er 14567.
Jeg har tjekket min ip adresse på www.myip.dk

Jeg har testet fra en anden pc i huset men den kan ikke finde requestet
server

Hvad gør jeg galt?

Mvh
Mark

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-03 17:22

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har tjekket min ip adresse på www.myip.dk
>
> Jeg har testet fra en anden pc i huset men den kan ikke finde requestet

Kig på side 11 i installationsvejledningen. Der skal åbnes flere porte....

- Martin

Fra : MaRk

Dato : 31-03-03 19:39

> Kig på side 11 i installationsvejledningen. Der skal åbnes flere porte....

Oki, det har jeg gjort har nu åbnet alle 3 porte.
Det virker stadig ikke

Hvad gør jeg forkert??

Mvh
Mark

Fra : MaRk

Dato : 31-03-03 20:37

> Oki, det har jeg gjort har nu åbnet alle 3 porte.
> Det virker stadig ikke
>
> Hvad gør jeg forkert??

Har fået det til at virke...
Det køre bare ikke så godt min forbindelse?? 128/64?

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-03 22:14

> porte....

> Har fået det til at virke...
> Det køre bare ikke så godt min forbindelse?? 128/64?

Helt sikkert din forbindelse.... Jeg tror du skal droppe at køre server med
den hastighed.

Hvad var problemet?

- Martin

Fra : MaRk

Dato : 01-04-03 13:21

> Hvad var problemet?

Jeg ved det ikke.
Jeg prøvede at lave den dicated og så lige pkuselig fik kammeraten den frem,
efter følgende virkede den også som ikke-dedicted.

Jeg har overvejet kraftigt at skrifte til en 512/128kbit men er det stadig
for lidt??
Før hed denne forbindelse hos dktv 512/256 men de har valgt fra første maj
at lave det til 512/128 og sætte prisen op med 50kroner. Skod selskab! Er
der evt et andet selskab der kan matche det til den pris??
Prisen er 299,- mnd.

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-04-03 14:28

> [...]
> efter følgende virkede den også som ikke-dedicted.
>
> Jeg har overvejet kraftigt at skrifte til en 512/128kbit men er det stadig

Jeg vil sige at du nok skal regne med 4-5 kb/s pr. spiller. Så alt efter
hvor mange i skal være kan det godt lade sig gøre med den. Men 4 spillere er
nok max.

> [...]
> at lave det til 512/128 og sætte prisen op med 50kroner. Skod selskab! Er
> der evt et andet selskab der kan matche det til den pris??

Jeg bruger CC og giver 610 for en 1024/256, så det kan ikke være med i det
prislag.

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-04-03 14:31

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor mange i skal være kan det godt lade sig gøre med den. Men 4 spillere

Men du skal ikke regne med en ping på 50 :).

Jeg har en kammerat med en 10 mbit. Når der er 32 spillere på har vi en ping
på 60-70 i gennemsnit. Så det kræver en del.

- Martin

Fra : MaRk

Dato : 01-04-03 16:50

> [...]
> hvor mange i skal være kan det godt lade sig gøre med den. Men 4 spillere

Oki, det er jo også fint. Da vi nok højst bliver 4 når vi spiller over
nettet.
Men 4-5kb/s pér spiller for jeg da til at der kan være omkring 13 på min
server?

Mvh
Mark

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-04-03 17:33

> [...]
> nettet.
> Men 4-5kb/s pér spiller for jeg da til at der kan være omkring 13 på min

Din linie kan uploade med 64 kbit/s = 8 kbyte/s. Der ryger så lidt på
overhead, så hvis du er heldig kan i være to. :)

Det er din uploadhastighed der er mest interessant i denne sammenhæng.
Downloaden skal selvfølgelig også bruges, men da uploaden i reglen er
mindst, er det den du skal beregne efter.

Jeg vil foreslå dig en 512/256, hvis det skal køre godt m. 4 spillere. Jeg
eksperimenterer lidt med en 1024/256 i aften. Så må vi se hvad den kan
trække.

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-04-03 19:34

> [...]
> nettet.
> Men 4-5kb/s pér spiller for jeg da til at der kan være omkring 13 på min

Jeg fandt lige et godt link:
http://www.ea.com/eagames/official/battlefield1942/editorial/serveradminfaq.jsp

- Martin

Fra : MaRk