Telmore til salg (måske)
Fra : Christopher Tracy

Dato : 31-03-03 15:07

Hej

Lad os da ikke håbe det sker:
http://www.hallo.dk/cfml/index.cfm?show=nyheder/nyheder.cfm&nNewsNo=1441&tem
aid=5

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 31-03-03 15:43

Jeg kan meget klart afkræfte at Debitel skal købe Telmore. Hvis det ikke
lige
var fordi Debitel havde så mange kundeklager, kørte med så store underskud
m.m.
var det omvendte muligvis interessant for os og vores aktionærer Men
sådan er
verden jo ikke skruet sammen

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Christopher Tracy

Dato : 31-03-03 15:49

Hej

> [...]
> underskud m.m.
> var det omvendte muligvis interessant for os og vores aktionærer

Det var da betryggende at få at vide ... man undre sig bare over hvorfor
det står så "mange" steder i pressen.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 31-03-03 16:39

Det stammer nu alt sammen fra samme artikel i Berlingske Tidende

Fra : *trads*

Dato : 31-03-03 17:00

Håber også at beholde dig Frank i laaaang tid fremover .....
Kanon selskab / Kunde pleje / Priser osv osv..

Men hvad med "under 1 kr/min" som lovet for ca 1 1/5år siden ??

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-03-03 17:59

*trads* wrote:

> Håber også at beholde dig Frank i laaaang tid fremover .....

Skal Frank og medarbejderne også have løn fremover?

> Men hvad med "under 1 kr/min" som lovet for ca 1 1/5år siden ??

se ovenfor.

(og hvad pokker er 20% af et år?)

Man kan altså ikke både puste og have mel i munden på samme tid. Her:
Købe små portioner taletid/SMS og forvente at få dem til en lav pris.
Vil man have engros-priser pr. enhed, så må man købe engros-mængder.

Frank køber taletid i engros-mængder og sælger dem videre til en højere
pris pr. enhed i mindre mængder
Kan han købe mere taletid, så kan han sikkert få bedre priser og dem har
han indtil videre givet videre til kunderne....så køb noget mere af ham,
så kommer det sikkert helt af sig selv.

Og nej, jeg er ikke ansat i Telmore eller lignende*, men helt ærlig kære
kunder hos Telmore: Priserne er så lave i forvejen samlignet med
tilsvarende produkter hos andre udbydere, så mon ikke at I skal give
selskabet lov til at opbygge en eller anden form for pengetank
(business-dansk: konsolidere sig selv), der på sigt så bruges til endnu
lavere priser (man står stærkere i en forhandlingssituation overfor TDC,
når man vil købe endnu mere af dem som man ville hidtil).
Derudover er det altså også supportere og øvrigt personale som skal have
en løn med hjem, hver måned.

Det er altså ikke gratis at drive en virksomhed.

Så klap lige hesten (og i tilfælde af allergi overfor pelsdyr, så klap
en guldfisk).

*: Jeg er ikke en gang kunde hos Telmore, da de ville være alt for dyre
i forhold til mit nuværende forbrugsmønster.
Når de indfører noget a la ////Modus for Flere/// som Orange har, samt
fjerner opkaldsafgiften, så overvejer jeg Telmore. Men indtil da, så
glæder jeg mig over mine 1,17 kroner i minuttet til eksternt forbrug og
ned til 60 øre for internt forbrug. SMS gør jeg ikke så meget i (ca. 60
pr. måned samlet på begge telefoner)
Men la' os nu se om det kan lade sig gøre.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-04-03 07:39

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Håber også at beholde dig Frank i laaaang tid fremover .....
> Kanon selskab / Kunde pleje / Priser osv osv..

> Men hvad med "under 1 kr/min" som lovet for ca 1 1/5år siden ??

Med det kendskab jeg har til »interconnectafgifter«, tror jeg ikke at Telmore
kan tjene penge på alle deres samtaler med den nuværende pris på 1,10 kr/minut.
Jeg har en fornemmelse af at Telmore direkte taber penge på at kunderne ringer
til Sonofon-, Orange- og Telia-abonnenter i dagtiden 08:00-19:30
(mandag-lørdag). Telmore tjener så i stedet pengene hjem ved kundernes opkald
til fastnettet (og til TDC-Mobil abonnenter), hvor interconnectafgiften til
fastnettet kun er nogle få øre per minut.

Er ovenstående noget Telmore - Frank Rasmussen vil be-eller afkræfte, eller er
jeg ved at bevæge mig ind på et område der er omgærdet at
forretningshemmeligheder?

Claus

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-04-03 08:45

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
eller er
> jeg ved at bevæge mig ind på et område der er omgærdet at

Næe, ikke specielt. Alle selskaber kører efter princippet "tab lidt på
gyngerne, men tjen
det hjem på karrousellen", også Telmore I 2002 blev det til en omsætning
på knap 180
mio og et overskud før skat på 34 mio (Fordelt på ca. 7 mio første halvår og
27 mio i
andet halvår).

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen - Telmore A/S

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-03 19:41

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in

> (Fordelt på ca. 7 mio første halvår og 27 mio i andet halvår).

Det var da noget af en forskel!

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Lau

Dato : 01-04-03 09:38

"*trads*"> Håber også at beholde dig Frank i laaaang tid fremover .....
> Kanon selskab / Kunde pleje / Priser osv osv..

Ikke for at komme malurt i bægeret, men bare lige for lidt modvægt. Er ikke
100% sikre på nedenstående, men kan måske få det bekræftet her:

-Er Telmore ikke det eneste selskab der tager betaling for ikke besvarede
opkald ?.
-Der er vist også noget med at man ikke kan ringe til en Telmore telefon,
hvis der ikke er mere taletid tid på.
-Det er vist også dyrere at ringe fra en fastnet telefon til en Telmore
telefon end mange andre selskaber.

Lau

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 01-04-03 09:46

"Lau" skrev i en meddelelse
> -Det er vist også dyrere at ringe fra en fastnet telefon til en Telmore
> telefon end mange andre selskaber.

Det er det i hvert fald ikke for mig.... Jeg betaler samme minuttakst fra
min fastnet uanset hvilket mobilnet jeg ringer til! (har nu ACN, men var
også det samme med TDC)

Hygge...
Daniel

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 01-04-03 09:50

Hej!

Lau wrote:
> -Er Telmore ikke det eneste selskab der tager betaling for ikke
> besvarede opkald ?.

Er det ikke TDC der gør det også? Og da TDC gør, skal Telmore gøre det også,
ikke?

> -Der er vist også noget med at man ikke kan ringe til en Telmore
> telefon, hvis der ikke er mere taletid tid på.

Det har jeg indtil nu ikke set.

> -Det er vist også dyrere at ringe fra en fastnet telefon til en
> Telmore telefon end mange andre selskaber.

Det er vel ikke dyrere end ringe til en almindelig TDC mobiltelefon.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-04-03 09:53

> -Er Telmore ikke det eneste selskab der tager betaling for ikke besvarede
> opkald ?.

Nej.

> -Der er vist også noget med at man ikke kan ringe til en Telmore telefon,
> hvis der ikke er mere taletid tid på.

Nej. Men det er klart hvis nummeret er blevet lukket, så kan der hverken
ringes fra/til det.

> -Det er vist også dyrere at ringe fra en fastnet telefon til en Telmore
> telefon end mange andre selskaber.

Nej.

Mvh

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Dennis Enøe

Dato : 01-04-03 09:58

"Lau" <post@laulauritzen.fjerndette.com> wrote in message
> -Er Telmore ikke det eneste selskab der tager betaling for ikke besvarede
> opkald ?.
Sonofon (kun samtaler til udland slipper hvis ingen tager telefonen, her er
kigget
på variant priser på deres hjemmeside)

TDC tager også 25øre, har dog ikke kunne finde info med mixit da de slet
ikke
skriver noget om det, så jeg går ud fra det er det samme.

CBB kun ved svar

Orange der kommer det an på hvor du læser, de modsiger sig selv et par
gange,
men på mono pris siden er det kun ved svar.

Resten må du selv tjekke

> -Der er vist også noget med at man ikke kan ringe til en Telmore telefon,
> hvis der ikke er mere taletid tid på.
Nej det er ikke rigtigt, med mindre telefonen er spærret fordi den har været
i for stort er minus eller for længe har haft minus iflg betingelserne

Dennis

Fra : Fischer

Dato : 01-04-03 09:59

Der er allerede kommet en del svar. Her er lidt uddybende:

> -Er Telmore ikke det eneste selskab der tager betaling for
> ikke besvarede opkald ?.

Nej - det er ganske normalt. CBB er et af de få selskaber der ikke gør det.

> -Der er vist også noget med at man ikke kan ringe til en Telmore
> telefon, hvis der ikke er mere taletid tid på.

Nej. Et Telmore nummer virker normalt indtil kontoen går i minus 200 kr.
eller har været i minus i 7 dage.

> -Det er vist også dyrere at ringe fra en fastnet telefon til en
> Telmore telefon end mange andre selskaber.

Nej - det er ikke korrekt. Nogle selskaber kan have lavere priser til opkald
til eget mobilnet, men Telmore følger standard mobilpriser.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-03 19:42

"Lau" <post@laulauritzen.fjerndette.com> wrote in

> -Det er vist også dyrere at ringe fra en fastnet telefon til en
> Telmore telefon end mange andre selskaber.

Nej, det ville formentlig være ulovligt - den der ringer op har jo
ingen chance for at vide hvilket net/selskab der ringes til.

Fra : Niels Buus Christens~

Dato : 31-03-03 21:04

Jeg håber ikke at du sælger Telmore.
Se hvad der er sket med Image Scandinavia/World Online efter at Tiscali fik
fingre i det.

/Niels
Telmore kunde.

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 31-03-03 21:40

Ja, det var faktisk en trist historie

Men jeg har faktisk til hensigt at arbejde for/med Telmore i mange år endnu,

diverse rygter af mere eller mindre fantastisk art, kan hermed dysses ned.

Telmore har et helt utroligt dygtigt og engageret team af medarbejdere, det
er
her fremtiden arbejdsplads ligger, også for mig

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Morten Jensen

Dato : 31-03-03 22:03

Dejligt ar se at der er en dialog med noget top brass. Er selv
Telmore-bruger og tilfreds med det. Dejligt at se high speed data.

Bliv der!

Nogen der har haft Henning Dyrmose i en tråd?

MVH
Morten

Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-04-03 07:38

"Morten Jensen" <sit_morkaj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dejligt ar se at der er en dialog med noget top brass. Er selv
> Telmore-bruger og tilfreds med det. Dejligt at se high speed data.

Nu går vi bare og venter på GPRS.

Claus

Fra : Dennis Enøe

Dato : 01-04-03 08:30

> Nu går vi bare og venter på GPRS.

JA den og MMS går jeg også og tripper spændt på,
kom til at overveje et lille TDC abb bare til test, meeen
jeg må hellere vente

Dennis

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-04-03 08:32

> Nogen der har haft Henning Dyrmose i en tråd?

Nej, men har en gang skrevet til ham, hvorefter jeg fik svar fra en
klagekordinator hos TDC, som så satte gang i sagerne.

Per