Telefon der kan benytte engangs AA batteri~
Fra : Peter Unold

Dato : 20-03-01 23:58

Hej

Jeg er på udkik efter en mobiltelefon, som kan benytte almindelige
engangs-batterier størrelse AA. Jeg er til tider væk fra
civilisationen og stikkontakter, så det er vigtigt for mig ikke at
være afhængig af det genopladelige batteri.

Min just afdøde Alcatel Max kunne benytte de små dyre AAA(penlite)
batterier. Jeg ville foretrække en telefon der kan benytte AA
batterier. I manualen til min Max telefon, fik jeg det indtryk at
nogle af Alcatel's modeller kan benytte AA batterier, men hvilke?

med venlig hilsen
Peter

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-03-01 01:01

Hej!

Peter Unold wrote:

> [...]
> batterier. I manualen til min Max telefon, fik jeg det indtryk at
> nogle af Alcatel's modeller kan benytte AA batterier, men hvilke?

Jeg mener bestemt at Motorola producerer telefoner som kan køre på AA
batterier. Kig hos din lokale mobilshop!

--
Regards/Mvh Kim Voss Schrader
Købe / sælge varer?   Så brug "dk.marked" grupperne.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-03-01 11:30

> I manualen til min Max telefon, fik jeg det indtryk at
> nogle af Alcatel's modeller kan benytte AA batterier,
> men hvilke?

Hej Peter,

jeg mener Alcatel One Touch serien kan bruge AA batterier.

Mvh.
Mikael

Fra : Frank

Dato : 21-03-01 11:40

Peter Unold <pjunold@daimi.au.dk> wrote in
<o7nfbtsj53ufaec87nel10ccuioeka84ct@4ax.com>:

>batterier. I manualen til min Max telefon, fik jeg det indtryk at
>nogle af Alcatel's modeller kan benytte AA batterier, men hvilke?

Nogle af Alcatels "One Touch Club" modeller kan køre på AA batterier.
TeleDanmark solgte dem i sin tid.

/Frank

Fra : Michael Haahr

Dato : 21-03-01 12:01

> [...]
> civilisationen og stikkontakter, så det er vigtigt for mig ikke at
> være afhængig af det genopladelige batteri.

Var det ikke en del lettere bare at købe et ekstra batteri eller to, til
telefonen ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-03-01 12:22

Peter Unold wrote:

> ... Jeg er til tider væk fra
> civilisationen ....

Øhhh, er der da dækning derude?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : jan steen sørensen

Dato : 21-03-01 22:40

Peter Unold skrev i meddelelsen ...
> [...]
>batterier. I manualen til min Max telefon, fik jeg det indtryk at
>nogle af Alcatel's modeller kan benytte AA batterier, men hvilke?

Motorola har / har haft en ?160 som kan køre på AA, virker rigtigt godt -
kan ligge slukket i flere uger og kan vækkes til live igen - tager så godt
som ingen strøm ved slukket - eller aflader battteri - mener heller ikke at
den har ur indbygget.

Jan

Fra : Peter Unold

Dato : 21-03-01 23:17

Hej igen

Mange tak for jeres svar.

Det er nærmest umuligt online at finde ud af hvilke Alcatel modeller
der kan benytte AA og ikke AAA. I deres manualer(tilgængelig online),
skriver de både det ene og det andet. Jeg har nu sent en email til
Alcatel og spurgt.

Det var nyt for mig at nogle Motorola's modeller(og specifikt model
160), kan benytte AA batterier. Det var et godt hint.

Der blev også stillet er spørgsmål:

Michael: "Var det ikke en del lettere bare at købe et ekstra batteri
eller to, til telefonen ?"

Det er en mulig løsning. Men jeg foretrækker engangsbatterier. På en
to måneders lang kajaktur sidste sommer, fungerede det rigtigt godt.

med venlig hilsen
Peter

Fra : John Hinge

Dato : 23-03-01 14:16

Peter Unold wrote:

> [...]
> civilisationen og stikkontakter, så det er vigtigt for mig ikke at
> være afhængig af det genopladelige batteri.

Som andre også har nævnt, så ku Motorola D-160 være din ven.
Jeg har selv en af slagsen, og den kører ganske rigtigt på
4 genopladelige AA batterier.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs