Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af film i udlandet.
Fra : Tais Olsen

Dato : 31-03-03 14:20

Hej

Kan det betale sig at købe sine film i udlandet? Og hvor skal man købe dem?
Er der nogen der har positive erfaringer med en bestemt forhandler, og skal
der betales told af købet?

Med venlig hilsen
Tais Olsen

Fra : Martin K. R.

Dato : 31-03-03 14:25

"Tais Olsen" <ng03@bruniche-olsen.dk> wrote in message
> [...]
dem?
> Er der nogen der har positive erfaringer med en bestemt forhandler, og

Det kommer nok an på hvad du skal bruge. Er du bare ude efter '3 film for en
halvtredser', kan du nok finde de gode tilbud herhjemme. Er du ude efter
større partier af f.eks. dias-film eller en bestemt type, kan du godt spare
en hel del.
Jeg bruger selv TechnikDirekt i Tyskland.
Ved forhandlere udenfor EU: Tillæg told og moms.
Ved forhandlere indenfor EU: Ingen told og moms (forudsat selvfølgelig at
forhandlerens priser er inkl. hans hjemlands moms, men det er langt de
fleste).

Martin K.R.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 31-03-03 14:36

"Martin K. R." <mr@get2net.dk> wrote in

> [...]
> for en halvtredser', kan du nok finde de gode tilbud herhjemme. Er du
> ude efter større partier af f.eks. dias-film eller en bestemt type, kan

Ved mindre partier kan det betale sig at handle hos speedgraphic.co.uk som
har et yderst rimeligt (fast ved køb under £30 = ca. 10 film) porto &
ekspeditionsgebyr på omkring 50 DKK alt inklusive.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : C. Poulsen

Dato : 31-03-03 22:10

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in message news:<Xns934F9EBD377A2kennethdarlingfromde@32.97.166.131>...
> [...]
> har et yderst rimeligt (fast ved køb under £30 = ca. 10 film) porto &
> ekspeditionsgebyr på omkring 50 DKK alt inklusive.

Jeg har købt film ved www.fotoplaneten.dk og ved www.foda.dk, sidst
nævnte har dog haft lukket et stykke tid. Ved fotoplaneten, kan man
sende en mail på de film man ønsker, hvis de ikke allerede har dem
oprettet i butikken, og så er de klar meget hurtig efter, så man kan
bestille.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 31-03-03 20:36

Husk man også kan opnå rabat i alm. forretninger ved større partier.....

--
Mvh.
Henrik (som ikke sælger film e.l.)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Martin K. R.

Dato : 31-03-03 23:08

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Husk man også kan opnå rabat i alm. forretninger ved større partier.....
>
> --
> Mvh.
> Henrik (som ikke sælger film e.l.)

Helt sikkert, men alt for ofte er jeg ude for at filmen (f.eks. Fuji Reala)
ikke haves på lager i de 20-25 ruller jeg ønsker. Det gælder ca. 90% af
butikkerne. I 9.9% af butikkerne kan de opstøve en enkelt film eller to. En
enkelt ekspedient påstod sågar at den film ikke eksisterede!!!
De fleste tilbyder at skaffe dem hjem, men så kan jeg ligesågodt bestille
dem i Tyskland, hvis jeg alligevel skal bestille andre ting der.

Jeg ved godt der findes enkelte velassorterede butikker rundt omkring i
Danmark, men for mig er det både billigere og nemmere at bestille med et par
museklik.

Martin K.R.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-04-03 20:36