Måske batteriproblem.....Underligt...
Fra : Sparre

Dato : 31-03-03 14:00

Hejsa NG

Skriver her da jeg ikke helt ved hvori problemet er....

Da jeg startede mit system her til morgen startede diske osv. men så
begyndte systemet at bippe. Bippene var lange ca 2-3 sek. Systemet kom ikke
længere og der kom heller ikke billede på skærmen.

Jeg slukkede igen og tog strømmen fra i et par min og startede så igen,
ingen problemer, systemet startede uden vrøvl.

Skulle lige en tur op efter min lillebror på efterskolen, men da jeg 2 timer
senere kom hjem stod systemet der og pippede, nå men jeg prøvede lige at
pille bateriet af bundkortet (ja jeg holdt ordentligt på det) derefter ville
systemet godt starte uden at der kom bip eller noget. Men der kom ikke
billede på skærmen. Nå ud med gfxkortet og i med et andet ingen forskel. i
med det gamle og hovsa nu sidder jeg her med en til syneladene virkene
computer. tid osv. passer jo selvfølgelig ikke da jeg har haft batteriet af
bundkortet.

Hvad kan denne fejl skyldes ? er det batteriet på bundkortet der skal
skiftes ??

Mit system består af følgende Hardware:

ASUS A7A266 Bundkort
AMD Athlon TB 1400 MHz
GeForce 3 TI300 gfxkort
Soundblaster PCI 512 lydkort
Promise ATA100 IDE controller
2x128 noname RAM
1x256 kingston RAM (der har ikke været problemer med rammene før)
1x10gb Maxtor HD
1x30gb IBM HD (ikke en af de fejlbefængte)
1x60gb Maxtoer Fluid HD
Liteon Brænder
Liteon DVD-ROM

kan være jeg har glemt noget....

håber nogen kan hjælpe med problemet....

--
Sparre

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-03 14:35

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG
>
> Hvad kan denne fejl skyldes ? er det batteriet på bundkortet der skal
> skiftes ??

Det er 100% ikke batteriet. Men nok nærmere ram/cpu/grafikkort der sidder
løst/har en dårlig forbindelse. Løsning: skil den ad og saml igen. :)

- Martin

Fra : Bachelor®

Dato : 31-03-03 15:49

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse news:b69g5m$2c27$1@news.cybercity.dk...
> "Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse

> Det er 100% ikke batteriet.

Det ku' det da godt være. Hvis CMOS er blevet resettet og den har
aktiveret alarm ved f.eks. for lave omdrejninger på CPU blæseren
vil han få et forløb der ligner det beskrevne.
Der kan selvfølgelig være andre årsager til at CMOS er blevet
resettet hvis det er det der sker. Normalt vil man nok også manuelt
skulle loade igen, men nogen bundkort gør det vist automatisk.