Tennis court
Fra : Flemming Pålsson

Dato : 31-03-03 08:43

Hej NG,

For mange år siden så jeg en gyser i TV omkring en tennisbane der er
hjemsøgt at ånden fra en gammel pilot fra WW2...

Jeg kunne godt tænke mig at gense filmen men kan hverken finde den på
VHS eller DVD - og jeg har senere fundet ud af, at den heller ikke er
udgivet på disse medier... Har endelig kontaktet Hammer House (der lavede
den), men de kan heller ikke udlevere den..

I er derfor mit sidste håb... Er der en eller anden der ligger inde
med denne gyser på VHS ? Jeg ved godt at det er højest usandsynligt, men
worth a try...

På forhånd tak for hjælpen

VH

Flemming Pålsson

Tennis Court

aka Hammer House of Mystery & Suspense (Part 13) Director:
Cyril Frankel Cast: Peter Graves; Hannah Gordon

--
FJERNMIG skal ikke med i E-mailadressen

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 31-03-03 16:14

"Flemming Pålsson" <paalssonFJERNMIG@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej NG,
>
> For mange år siden så jeg en gyser i TV omkring en tennisbane der er
> hjemsøgt at ånden fra en gammel pilot fra WW2...

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men det er sjovt du nævner den, for det er
ganske kort tid siden jeg selv tænkte på denne film. Jeg har ikke set den i
mange år, og husker faktisk ganske lidt ud over hvad du her nævner og så
nogle specifikke detaljer. Jeg har tidligere også selv ledt efter den uden
held, og nu ved jeg så hvorfor. Pokkers ærgeligt hvis den slet ikke kan
skaffes.

Nå, jeg ville blot sige at jeg også godt kunne være intereseret i en kopi.

Joakim

Fra : Flemming Pålsson

Dato : 31-03-03 17:12

Hej Joakim...

OK, jeg skal nok ha' dig i baghovedet hvis jeg får fremskaffet filmen... For
det er jo en super gyser så vidt jeg husker... En af de få gysere som jeg
stadigt kan huske fra min barndom

VH

Flemming

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 31-03-03 17:29

Flemming Pålsson wrote:

> OK, jeg skal nok ha' dig i baghovedet hvis jeg får fremskaffet
> filmen... For det er jo en super gyser så vidt jeg husker... En af de
> få gysere som jeg stadigt kan huske fra min barndom

Samme her. Jeg kan stadig se den nedslidte bane, med det trevlede net, for
mig og mindes den uhyggelige kamp hvor den ene parts ansigt gradvist
begynder at krakelere. Scary shit!

Mvh
Anders

Fra : Flemming Pålsson

Dato : 01-04-03 07:10

> Samme her. Jeg kan stadig se den nedslidte bane, med det trevlede net, for
> mig og mindes den uhyggelige kamp hvor den ene parts ansigt gradvist
> begynder at krakelere. Scary shit!

Eller der hvor hende pigen står og spiller med hendes bror - og så mens hun
står med en tennisbold, så bliver hun pludselig totalt aggressiv og der
begynder at komme blod ud af den tennisbold som hun holder i hånden

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 01-04-03 10:05

Flemming Pålsson wrote:

> [...]
> mens hun står med en tennisbold, så bliver hun pludselig totalt
> aggressiv og der begynder at komme blod ud af den tennisbold som hun

Jamen det var da lige præcis den scene jeg tænkte på! Der sker da noget med
hendes ansigt, gør der ikke? Nu skrev jeg at det krakelerer - men ved
nærmere eftertanke er det vist mere at hun bliver "opkogt" og får
forbrændinger i ansigtet.

'Anders

Fra : Flemming Pålsson

Dato : 01-04-03 10:32

"Anders Faber Nielsen" <nospam@nospam.org> wrote in message

> [...]
> hendes ansigt, gør der ikke? Nu skrev jeg at det krakelerer - men ved
> nærmere eftertanke er det vist mere at hun bliver "opkogt" og får

Hmm.. Kan ikkkr rigtigt huske specifikt hvad der skete med hendes ansigt,
andet end at hun så så ond ud og blev aggressiv... Men du har nok ret mht.
de der forbrændinger (jf. slutningen )...

Fra : Kasper Bang

Dato : 01-04-03 11:30

Var der ikke også noget skummelt med en swimming pool, som lå højt oppe
på en terrasse i forbindelse med huset?

Slutter mig ellers også til skaren af folk, som gyser ved mindet om den
tennisbane. Var det ikke et job for DRs Gyldne Timer? Man kan vist komme
med ønsker, og de har efterhånden vist en del gamle engelske tv-serier
og -film.

MVH/Kasper Bang

Fra : Flemming Pålsson

Dato : 01-04-03 13:41

"Kasper Bang" <johnnyhefty@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tennisbane. Var det ikke et job for DRs Gyldne Timer? Man kan vist komme
> med ønsker, og de har efterhånden vist en del gamle engelske tv-serier

Jeg prøver at skrive til dem og henviser til denne NG...

VH

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 31-03-03 16:19

"Flemming Pålsson" <paalssonFJERNMIG@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e87f1aa$0$7621$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> I er derfor mit sidste håb... Er der en eller anden der ligger inde
> med denne gyser på VHS ? Jeg ved godt at det er højest usandsynligt, men
> worth a try...

Jeg har den faktisk liggende på VHS. En bekendt i England optog den til mig,
for et stykke tid siden.

Da jeg ikke længere har en video, ku' jeg måske godt overveje at sælge min
kopi af Tennis Court......meeeen det er noget jeg lige skal overveje
kraftigt først.

Fra : Thomas Ærvold Bjerr~

Dato : 31-03-03 17:27

For mange år siden så jeg en gyser i TV omkring en tennisbane der er
> hjemsøgt at ånden fra en gammel pilot fra WW2...

Pudsigt - jeg gik og overvejede at poste et indlæg om ovennævnte film, da
jeg tit tænker på den. Jeg tror jeg så den to gange som lille, og den gjorde
et kæmpe indtryk på mig - den var ikke spillefilmslængde, vel?

Nå, men tak for indlægget, og tak for titel, etc. Jeg kan godt leve uden en
kopi, men det ville da være fedt, hvis den blev vist i TV en dag i nærmeste
fremtid!

Peace,
Thomas

Fra : Flemming Pålsson

Dato : 31-03-03 17:32

> [...]
en
> kopi, men det ville da være fedt, hvis den blev vist i TV en dag i

Det er altså underligt, for alle de folk jeg har talt med om filmen kan
sagtens huske den, og også at de synes at den var ret uhyggelig... Også
herinde er der en del der ser ud til at kunne huske den - og det trods det
faktum, at den formentligt blev vist i TV helt tilbage i midten af
80'erne... Vildt... Du og andre kan finde filmen herinde - jeg skal nok lige
give et tip hvis jeg får fingre i filmen...
http://www.hammerfilms.com/index.html

Pease også herfra

Fra : Thomas Ærvold Bjerr~

Dato : 31-03-03 17:46

> [...]
> herinde er der en del der ser ud til at kunne huske den - og det trods det
> faktum, at den formentligt blev vist i TV helt tilbage i midten af

Jeg burde nok starte en ny tråd, maybe I will - men nu vil jeg lige nævne
den anden TV "gyser" der virkelig gjorde indtryk på mig. Den handler om et
kærestepar, der flytter ind i en lejlighed. Da de flytter ind er der et stor
spejl på væggen, samt et fuglebur. Da kvinden kigger i spejlet, er hele
rummet møbleret. Det viser sig så, at det spøger i lejligheden. Om natten
hører parret stemmer, og de ser et ældre ægtepar skændes. Det viser sig, at
de kan se ind i fremtiden. Da de overværer den gamle mand dræbe konen, får
de nok og vil ud af lejligheden. De nye lejere, der kommer for at kigge på
lejligheden, viser sig så at være det gamle ægtepar.

Tja, det lyder ikke uhyggeligt, men det var det altså for en lille purk.
Nogle der kender titel, etc på denne sag?

Hilsen Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-03 21:14

" Thomas Ærvold Bjerre" <tbjerre@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tja, det lyder ikke uhyggeligt, men det var det altså for en lille purk.
> Nogle der kender titel, etc på denne sag?

Hej Thomas
SPOOOOOKY
Her sidder jeg med gåsehud. Denne gyser har redet mig som en mare siden hvad
jeg husker som først til midten af firserne.
Den VAR rigtig uhyggelig. OND OND OND og dystopisk!!
Jeg husker den som sort/hvid og efter at have spurgt henad hvad der føles
som tusind mennesker, har jeg kun fået et enkelt beskedent gæt i retning af
et gammelt afsnit af Twilight Zone.
Hvor er jeg glad for at jeg ikke er vanvittig - og at det ikke bare var min
fantasi. For nu er vi to!!!!
Jeg har tæsket igennem Twilight Zone episode Guide på Nettet - men har ikke
fundet noget der ligner.
I øvrigt var der også en undulat med (forklarer buret)- eller det har du
måske fortrængt?
Hilsen Zenia

Fra : Thomas Ærvold Bjerr~

Dato : 01-04-03 06:40

> [...]
af
> et gammelt afsnit af Twilight Zone.
> Hvor er jeg glad for at jeg ikke er vanvittig - og at det ikke bare var

Hehe... jo, jeg kan faktisk godt huske fuglen.
Jeg er ret sikker på, det ikke er Twilight Zone, for jeg har både set den på
DR og på (mener jeg) Super Channel. Og jeg er også 99% sikker på, den er i
farver. Jeg mener det er en af de episoder, der hører til en anden af de
Twilight-agtige serier, der kørte på DR en gang, noget a la
skæbnefortællinger. Titelsekvensen var vist nok en eller anden
legetøskarussel, der drejede rundt, med nogle forvrængte billeder hen over
og så noget spooky harmonikamusik. SPOOKY!

Thomas

Fra : Flemming Pålsson

Dato : 01-04-03 07:16

> [...]

> legetøskarussel, der drejede rundt, med nogle forvrængte billeder hen over
> og så noget spooky harmonikamusik. SPOOKY!

Uha... Jeg husker også nogen ret giftige gysere i den serie... Alene den der
intro/outro var med til at gøre mig totalt bange Er der nogen der får
fat i denne gyser (med spejlet og det gamle ægtepar) så er jeg også
interesseret i den !

VH

Flemming

Fra : Flemming Pålsson

Dato : 01-04-03 08:10

" Thomas Ærvold Bjerre" <tbjerre@hco.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]

> legetøskarussel, der drejede rundt, med nogle forvrængte billeder hen over
> og så noget spooky harmonikamusik. SPOOKY!

Har forsøgt at søge på "mirror" og "mirror + future" i plot på
www.imdb.com - men fandt ikke nogen åbenlyse matches..

Surt show...

Fra : Jacob Gunness

Dato : 01-04-03 16:20

Er det også i samme serie, hvor en mand slår sin kone og hendes elsker ihjel
med lydbølger. Han spærrer den vist inde i et kælderrum og skruer op for
lyden. Eller noget i den stil :)
- Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 19:13

"Jacob Gunness" <jmgunness@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ihjel
> med lydbølger. Han spærrer den vist inde i et kælderrum og skruer op for

SKRIIIG - Death by Stereo!!!! Den kan jeg godt huske - og den husker jeg
også i s/h.
Men er det ikke kun hende han dræber. I dag er jeg bange for at få tinitus,
men som barn var jeg skrækslagen for små børn o.lign. fordi jeg troede at
man kunne blive skreget ihjel.

Sig mig danser han ikke en rimelig habil step på hendes grav tilsidst -
eller var det en anden?
- Zenia

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 01-04-03 20:47

Zenia & Janus wrote:

> Sig mig danser han ikke en rimelig habil step på hendes grav tilsidst
> - eller var det en anden?

Lol! Det er nemlig lige hvad han gør!

'Anders

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 19:08

> [...]

> legetøskarussel, der drejede rundt, med nogle forvrængte billeder hen over
> og så noget spooky harmonikamusik. SPOOKY!

Jeg har også overvejet, at det skulle være et afsnit af Skæbnefortællinger.
Hmmm, i introen til een af introerne i Twilight Zone var der da en
karrusel-hest!? Var der ikke også harmonikamusik der?
Sig mig, var der ikke også noget a la 'Onkel Ray Bradbury fortæller' der
mindede meget om TZ og Skæbenfortællinger.
Jeg forstår ikke det med farverne. Måske har mit traume været så massivt at
retrospektivt erindrer jeg i s/h.
Zenia

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 01-04-03 20:51

Zenia & Janus wrote:

> [...]
> Jeg forstår ikke det med farverne. Måske har mit traume været så
> massivt at retrospektivt erindrer jeg i s/h.

Først skal vi lige slå fast at alle tre serier er i farver. Twilight Zones
intro er ikke den med de psykedeliske farver (og James Bond damerne der
danser :) men om det er Skæbnefortællinger eller Ray Bradbury skal være
usagt (måske de to serier rent faktisk er een og samme sag?). Jeg ved bare
at introen til Twilight Zone viser en stjernehimmel bag en mærkelig hvid
dør.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 21:54

"Anders Faber Nielsen" <nospam@nospam.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> at introen til Twilight Zone viser en stjernehimmel bag en mærkelig hvid

For nu at gøre alting mere forvirrende:
Jeg mener, at der optræder en (karrusel)hest i introen til de nyere
Twilight Zone (som er i farver). De originale TZ-afsnit er derimod i
sort/hvid.
Jeg er rimeligt sikker på, at Skæbnefortællinger og Ray Bradbury er to
forskellige ting - jeg har forresten altid spekuleret på, om den bygning,
Ray B. går igennem i introen til den serie, er den, som bliver brugt i
Bladerunner (vist nok under navnet Bradbury Building).

Mvh Janus

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 01-04-03 22:00

Zenia & Janus wrote:

> [...]
> bygning, Ray B. går igennem i introen til den serie, er den, som
> bliver brugt i Bladerunner (vist nok under navnet Bradbury Building).

Oki - den køber jeg.

'Anders

Fra : ML-78

Dato : 03-04-03 21:06

> Jeg er rimeligt sikker på, at Skæbnefortællinger og Ray Bradbury er to
> forskellige ting

Det mener jeg også, det er. Min hukommelse er ikke god nok til, at jeg kan
huske serierne fra hinanden, men nogle af episoderne har dog gjort et stort
indtryk på mig dengang. Nogle må have været fra Ray Bradbuy-serien, for
mange år senere fandt jeg ud af, at et par af dem, jeg husker, er lavet over
noveller fra hans fremragende samling "The October Country" (udkommet på
dansk fordelt på to bøger med titlerne "Gys i oktober" og "Manden med
leen").

En af dem jeg bedst husker, er episoden, hvor en gravid kvinde bliver bange
for sit eget barn. Hun tror at barnet, som har haft det trygt og godt i
hendes mave, vil gøre hende fortræd, når det fødes. Hendes mand og lægen
tror selvfølgelig ikke på det men mener, det er en form for
fødselsdepression. Historien er ret uhyggelig, og har flere scener, hvor man
ser fra barnets synsvinkel på moderens skræmte ansigt.

Et andet afsnit og novelle handler om en gruppe folk, der usædvanligt
hurtigt samler sig og kigger på, hver gang der sker en trafikulykke.
Mærkeligt nok lader det til, at flere af de nysgerrige tilskuere er de samme
fra gang til gang. Det vil være lidt af en skam at afsløre slutningerne på
nogle af historierne, så det vil jeg undlade.

Nogle har nævnt Hammer-serien. Der er muligvis flere, men for de
interesserede kan det nævnes, at "Hammer House of Horror", som består af 13
afsnit, er ude på DVD.

ML-78

Fra : Flemming Pålsson

Dato : 01-04-03 07:13

> [...]
>
> Tja, det lyder ikke uhyggeligt, men det var det altså for en lille purk.
> Nogle der kender titel, etc på denne sag?

Måske er det fra samme serie af gyserfilm som "Tennisbanen" ? I givet fald
så kan du checke det link ud til hammerfilms website... For som sagt så var
tennisbanen også del af sådan en serie (tror jeg nok)...

http://www.hammerfilms.com/index.html

Hygge

Flemming

Fra : Henrik Larsen

Dato : 01-04-03 11:33

Den uhyggelige episode af "Hammer House of Mystery and Suspence" som jeg
også selv så dengang hedder "In Possession":
http://us.imdb.com/Title?0087467

Vh Henrik

Fra : Jeppe Møller

Dato : 31-03-03 21:43

Jeg synes at læse om den film kommenteres og efterspørges løbende her i
forummet, kom der ikke et svar på et tidspunkt?

Jeg har selv fået lyst til at se den...

/JeppeM