RAM typer
Fra : Jens Munk

Dato : 31-03-03 07:40

Hej,

Jeg har netop erhvervet en brugt PC med et Asutek P3B-F bundkort og så vidt
jeg kan se, så har den et 128 MB SDRAM modul. Jeg ville godt have mindst
256MB RAM, men hvordan er det nu med hastigheden? Almindelige forretninger
sælger 133MHz SDRAM men det er mit indtryk at ældre PC'er havde 100MHz
SDRAM. Kan jeg sætte 133MHz RAM i min bundkort?

Mvh,

Jens.

Fra : permann

Dato : 31-03-03 07:56

"Jens Munk" skrev d. 31-03-03 07:40 dette indlæg :
> [...]
> sælger 133MHz SDRAM men det er mit indtryk at ældre PC'er havde 100MHz
> SDRAM. Kan jeg sætte 133MHz RAM i min bundkort?

Ja du kan godt sætte 133MHZ ram på bundkortet
men hastigheden bliver aldrig hurtigere end 100Mhz

Venlih Hilsen Permann

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Munk

Dato : 31-03-03 08:03

Det lyder godt. Bare jeg kan få noget der passer.

Jens.

Fra : Leony

Dato : 31-03-03 13:52

"Jens Munk" <Jens@FamilienMunk.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder godt. Bare jeg kan få noget der passer.

Så vidt jeg lige kan se, så er dit bundkort med 440bx chipset, det giver
nogle begrænsninger.
Du kan læse om dem her:
http://n.ethz.ch/student/sroland/ram_bx_faq.html
Hvis du vil være sikker på at få noget der duer, så tag computeren med
til forhandleren og prøv modulet inden du køber. Alternativt kan du lave
en aftale om at du kan bytte modulet hvis det ikke virker. Hvis du får
et forkert modul vil det kun vise halvdelen af den tilgængelige mængde
RAM, pga chipset begrænsninger.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-03 17:41

> [...]
> sælger 133MHz SDRAM men det er mit indtryk at ældre PC'er havde 100MHz
> SDRAM. Kan jeg sætte 133MHz RAM i min bundkort?

Jeg har et magen til der kører med en PIII 866EB.... Dvs. 133 MHz på FSB.
Det virker forrygende.

- Martin