Folketællinger på nettet
Fra : Tom_Smidth

Dato : 30-03-03 22:36

I dag er der åbnet for adgang til Folketællingen 1860 via nettet på
denne side:
http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/folketalling.asp.
Der har været stor belastning på siden, hele dagen så bevæben dig med
tålmodighed.

http://www.kandu.dk/

Fra : aafe

Dato : 31-03-03 00:49

"Tom_Smidth" <Tom_Smidth.news@kandu.dk> skrev:

> I dag er der åbnet for adgang til Folketællingen 1860 via nettet på
> denne side:

Du skal lige huske, der er 31 dage i marts

mvh
Arne

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 31-03-03 00:52

Har forsøgt at komme ind senest kl. 1:50, får at vide at siden ikke er
tilgængelig.

Venlig hilsen
Bente Jørgensen.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 31-03-03 12:33

"Bente Jørgensen" <juli@esenet.dk> wrote in message news:b67vug$puk$1@sunsite.dk...
> Har forsøgt at komme ind senest kl. 1:50, får at vide at siden ikke er
> [...]

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00013/01108.tif

what ?

aha

AlternaTIFF ActiveX auto-installation for Internet Explorer

not user friendly GUI

Randers Købstad Antal opslag 716

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00013/01108.tif

Randers, del I 1. -6 rode

is it just a place holder ??

http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/folketalling.asp

Ejsing Sogn

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00028/00595.tif

352 K an ernormus frint page

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00028/00596.tif

76k Ginding Herred
Sogne

list

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00028/00597.tif

71k

actual FT 1860

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00028/00603.tif

failed

back to Randers http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00013/01180.tif

109 k

meget meget fint

Østrefløj Stue etagen

man kan vend billede 90 180 270 gradus

og negative image

hvid på sort

mega fint

højere klik openin new window

jeg har 716 side at læs at for fat in Randers Købstad

vi ses

jeg skal nok skriv op et gade index til Randers FT 1860

hvis det ikke finds på nettet endnu

mere kommer

Hugh W

AlternaTIFF TIFF Viewer (ActiveX Control)
Version 1.5.3 -- Dec 17 2002
Copyright © 1998-2002 Medical Informatics Engineering, Inc.
http://www.alternatiff.com/
Last update check: 0.0 days ago

Contains code from LIBTIFF, Version 3.5.7
Copyright (c) 1988-1996 Sam Leffler
Copyright (c) 1991-1996 Silicon Graphics, Inc.

Contains code from zlib 1.1.4
Copyright © 1995-2002 Jean-loup Gailly and Mark Adler

Local file: (in memory)
Size: 111836 bytes

---- Image 1 of 1 ----
Dimensions: 4000 x 3104 pixels
Color type: BW, min-is-white
Bits/pixel: 1
Resolution: 75.0 x 75.0 pixels/inch
Compression: CCITT Group 4
Created with: ImageLib by SkyLine Tools, Inc.
Memory in use: 2254 KB

Browser: Microsoft Internet Explorer
OS: Windows NT, version 5.0.2195 Service Pack 3
Module: C:\WINNT\Downloaded Program Files\alttiff.ocx

Fra : Hugh Watkins

Dato : 31-03-03 13:36

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> wrote

snip

> Randers Købstad Antal opslag 716

> mega fint
>
> højere klik openin new window
>

> jeg skal nok skriv op et gade index til Randers FT 1860

Antal opslag 716 Ref Sogn / Købstad / Matr. Herred Amt / Kvarter LøbeNr Filnavn
1009 Randers købstad Randers 00013 01108.tif 1
1009 Randers købstad Randers 00013 01109.tif 2
1009 Randers købstad Randers 00013 01110.tif

01108 PACKE waste of time

01109 Gadebetegnelse
01110 Gadebetegnelse

then next few pages are very worn and difficult

it took about 50 minutes to save 16 images at 56k

but I was having a bath at the same time

allegivel mega godt for prisen

mvh

Hugh W

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 31-03-03 18:40

Kl. 19.30 var det nu relativt nemt at komme ind.
Jeg har imidlertid et andet problem: størrelsen
af de sider, der vises, er alt for lille til at jeg
kan læse dem.
Hvad gør jeg?

Mvh. Bodil.

Fra : Arne Reimers

Dato : 31-03-03 19:43

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e887d66$0$24696$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg har imidlertid et andet problem: størrelsen
> af de sider, der vises, er alt for lille til at jeg

Bodil!

Når dit billede - for lille - kommer frem skal du gå op i linjen over
billedet. Find her menu (på min tiff-reader ligger den lige til venstre for
I (:information)).
I menu klikker du ind på size og vælger her en størrelse der passer dig og
dine øjne. I kirkebøger på nettet er det for mit vedkommende 25% eller 33%.
(Jeg har endnu ikke kunnet komme ind på de nye folketællinger, så jeg ved
ikke om den samme størrelse også vil passe her.) I øvrigt kan du på den
fremkomne side (-i hvert fald i kirkebøger på nettet) klikke en ekstra gang,
hvorefter siden forstørres kraftigt, i tilfælde af at du har behov herfor.

Hilsen fra
Arne Reimers

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 31-03-03 20:58

"Arne Reimers" <reimers@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gang,
> hvorefter siden forstørres kraftigt, i tilfælde af at du har behov herfor.

Det fatter jeg bare ikke en brik af.
Når jeg går ind på nettet, så har jeg altså ikke den slags
knapper at trykke på.
Hvad er iøvrigt en tiff-reader?

Mvh. Bodil.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 31-03-03 21:05

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e889db4$0$24724$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> gang,
>
> Det fatter jeg bare ikke en brik af.
> Når jeg går ind på nettet, så har jeg altså ikke den slags

Jamen, så fandt jeg så lige ud af, at der kan downloades en
sådan tiff-reader fra http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling

Mvh. Bodil.

Fra : Arne Reimers

Dato : 31-03-03 22:10

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e889f78$0$24721$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelse news:3e889db4$0$24724$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jamen, så fandt jeg så lige ud af, at der kan downloades en

Bodil!

Nemlig - jeg kan anbefale læseren der hedder Alterna: Den fungerer ganske
fint - og den er gratis.

Når den eller en anden Tiff-reader er installeret, vil du ganske givet "være
med".

Mvh Arne R

Fra : nusnus

Dato : 06-04-03 12:36