Nogen der kender Postens program?
Fra : Monty

Dato : 30-03-03 21:38

Jeg faldt over et program som sælges på posthuset. Det er udgivet af
Bonniers e learning. Det er åbenbart bygget op omkring nogle "trin" man kan
prøve for at komme lidt ind i slægtsforskning. Desuden følger der et program
med hvor man kan taste det hele ind ect.

Inden jeg drøner ned og køber det ville jeg lige høre om der var nogen som
havde prøvet det og som derudaf kunne komme med nogen efaringere?

Dennis

Fra : epa52

Dato : 30-03-03 22:05

Hej Monty

Jeg har "fået" programmet fordi jeg er medlem af Komputer for Alle. Det
virker meget overskueligt. Der er vejledning både med og uden lyd. Jeg
synes det er rigitg godt og glæder mig til at få sat styr på min slægt
på en nem og overskuelig måde.
Mvh

http://www.kandu.dk/

Fra : Eva

Dato : 31-03-03 12:18

Monty <monty@mail.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e87559a$0$10385$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Inden jeg drøner ned og køber det ville jeg lige høre om der var nogen som
> havde prøvet det og som derudaf kunne komme med nogen efaringere?

Hej Dennis!
Har du nogen idé om hvad programmet koster?
Bare ren nysgerrighed.

Hilsen Eva

Fra : Monty

Dato : 31-03-03 19:37

> Hej Dennis!
> Har du nogen idé om hvad programmet koster?
> Bare ren nysgerrighed.
>
> Hilsen Eva

Jeg mener det er 249,-

Dennis

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 31-03-03 21:26

Hvilke udskriftsmuligherder har det?!?!?

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

ole.bielefeldt@adslhome.dk
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 31-03-03 22:24

hvilke GEDCOM-muligheter har programmet

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Hans Engmark

Dato : 01-04-03 21:20

On Sun, 30 Mar 2003 22:37:58 +0200, "Monty" <monty@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>
>Inden jeg drøner ned og køber det ville jeg lige høre om der var nogen som
>havde prøvet det og som derudaf kunne komme med nogen efaringere?

Det er ikke pengene værd.

mvh
Hans Engmark

Fra : Monty

Dato : 02-04-03 16:02

> Det er ikke pengene værd.

Ville du evt uddybe det?

Dennis

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 02-04-03 16:28

> [...]

>Inden jeg drøner ned og køber det ville jeg lige høre om der var nogen som
>havde prøvet det og som derudaf kunne komme med nogen efaringere?

hvad heder programmet

Fra : Monty

Dato : 02-04-03 20:55

> hvad heder programmet
Det hedder : "slægsforskning". Jeg har fundet et link til det fra Bonniers
egne side:

http://www.bonnier-e-learning.dk/5-Slaegt.html

Dennis

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 02-04-03 21:22

Wed, 2 Apr 2003 21:55:08 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,

> Det hedder : "slægsforskning". Jeg har fundet et link til det fra Bonniers
>egne side:
>
>http://www.bonnier-e-learning.dk/5-Slaegt.html

Den ville jeg være skeptisk til, da det er meget mangelfullt med
opplysninger.

Det finnes andre program som gir vel så mye igjen for pengene

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-04-03 23:17

"Monty" <monty@mail.tdcadsl.dk> skrev Sun, 30 Mar 2003 22:37:58 +0200

>Jeg faldt over et program som sælges på posthuset. Det er udgivet af
>Bonniers e learning.

Jeg merer at have set en tidligere version af programmet. Det er IMHO
meget overfladisk og meget populariseret, det kan måske være meget sjovt
for nybegyndre at lege lidt med - men efter min mening værdiløs i
forbindelse med egentlig slægtsforskning.

Og, dybest set, hvordan i alverden skulle Bonniers lige pludselig have
fundet De vises Sten på det område - når store såvel som små firmaer,
der har arbejdet med disse ting i årevis, stadig arbejder på at udvikle
og fejlrette deres programmer.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred