MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
En PC og 2 skærme på WindowsXP
Fra : Palle Jensen

Dato : 30-03-03 21:45

Jeg har styresystemet WindowsXP og har monteret 2 skærme der begge er aktive
(skærmbillede på) og een computer.

Hvordan skifter jeg fra den ene skærm til den anden og bruger 2 forskellige
programmer på een gang?

Er der et program der kan styre dette

Venlig hilsen

Palle Jensen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 31-03-03 08:04

Palle Jensen wrote:

> Jeg har styresystemet WindowsXP og har monteret 2 skærme der begge
> er aktive (skærmbillede på) og een computer.
>
> Hvordan skifter jeg fra den ene skærm til den anden og bruger 2
> forskellige programmer på een gang?

Gå ind i egenskaber for skærmen (display properties i engelske
versioner), så ind under indstillinger. Der skulle du meget gerne se to
rektangler med henholdsvis "1" og "2". Hvis du trykker på Identificer,
skulle dine to skærme gerne vise henholdsvis et ettal og et total.
Flyt rundt på de to blå rektangler, til de passer med den fysiske
placering af skærmene.

Når de står rigtigt i forhold til hinanden, kan du skifte mellem dem
ved at flytte musen, som om det var en enkelt stor skærm.

Hvis du vil flytte et maksimeret vindue, så slå maksimeringen fra, flyt
vinduet til den anden skærm og maksimer det igen.

Pas på! Det er stærkt vanedannende med to skærme. Jeg overvejer selv,
om jeg skal sætte en tredje op.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/