Almost Famous. Hvad gør denne film så god ~
Fra : RANielsen.

Dato : 20-03-01 23:11

Om jeg fatter det, hvordan kan denne film scorer 8,5 ud af 10 stjerner
på IMDb ?
Se her: URL:http://us.imdb.com/Details?0181875

Jeg syntes ej heller om soundtracket i filmen, kan det være derfor jeg
kun syntes filmen var middel god ?
Skuespillerne var rigtig god, de virkede helt naturlige, men handlingen
og indlevelses effekten udeblev helt for mit vedkommende.

Er det mig der fejler noget ?
Hvad er det som gør filmen så god ?

PS. Jeg har lige set 'Snatch' og se, det var jo en rigtig FED film. Den
stod helt uden tvivlen til 9 ud af 10 stjerner. Snatch kan (skal) også
ses mange inden man når helt til bunds i den.
Selv soundtracket var suverænt... Massive Attact prydede 'rollelisten'
flere gange med deres fede nummer 'Angel' fra albumet Mezzanine

--
Rasmus.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-03-01 00:38

On Tue, 20 Mar 2001 23:11:16 +0100, "RANielsen."
<surtceps@worldonline.dk> wrote:

>Om jeg fatter det, hvordan kan denne film scorer 8,5 ud af 10 stjerner
>på IMDb ?
>Se her: URL:http://us.imdb.com/Details?0181875

Med nye film bør man vente ca. ½-1 års tid, før IMDb-scoren egentligt
kan relateres til andre. I løbet af de sidste mange år plejer nye film
at boost'e sig ind på hitlisten; selv diverse middelmådige film (der
er sjove og derefter glemt).

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : RANielsen.

Dato : 22-03-01 18:34

Slet ingen kommentarer til mit indlæg ?
Gad vide om indlæg som er postet via Worldonline kun kan ses af andre
WOL brugere ?

--
Rasmus.

Fra : Gergen

Dato : 22-03-01 18:42

Jeg er Tele DK-kunde, og kan godt læse det!

RANielsen. <surtceps@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BGqu6.312$Ov.34294@news010.worldonline.dk...

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 22-03-01 22:45

"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> wrote in message
> Slet ingen kommentarer til mit indlæg ?
> Gad vide om indlæg som er postet via Worldonline kun kan ses af andre
> WOL brugere ?
Det kan godt ses fra Holland, så spørgsmålet er nok nærmere: Gad vide om
nogen har set Almost Famous. :)
/Lars

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-03-01 23:19

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> writes:

> Det kan godt ses fra Holland, så spørgsmålet er nok nærmere: Gad vide om
> nogen har set Almost Famous. :)

Okay, jeg bider. Jeg nød den film. Den havde et persongalleri, som
udfyldte sin funktion, den blandede lagkagehumor på de rigtige
(dvs. overraskende) tidspunkter ind i den ellers ganske seriøse
handling og den fortalte en smuk historie om folk, der mister deres
uskyldige opfattelse af rock-ikonerne.

Cameron Crowe instruerer vidunderligt og specielt scenen, hvor han
skifter frem og tilbage mellem Penny og Williams øjne i super-closeup
er endnu bedre end Ridley Scott's tilsvarende ordløse samtale i Blade
Runner mellem Pris og Roy.

Men jeg gider altså ikke skrive hele anmeldelsen igen, så jeg tillader
mig at henvise til mine tidligere udgydelser:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=723

Fra : JSMadsen

Dato : 23-03-01 12:34

RANielsen. skrev i meddelelsen ...
>Slet ingen kommentarer til mit indlæg ?
>Gad vide om indlæg som er postet via Worldonline kun kan ses af andre WOL brugere ?

Den gik skam fint igennem, sidder her med en CC forb.
Det er vel på DVD du har set den?

--
/JSMadsen
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 20.000+ DVD anmeldelser!

Fra : RANielsen.

Dato : 23-03-01 17:34

"JSMadsen" <JSMadsen@www.email.com> skrev:

> Den gik skam fint igennem, sidder her med en CC forb.

Det var rart at vide.

> Det er vel på DVD du har set den?

Jep, code 1.

--