hacket hjemmeside
Fra : Tournesol

Dato : 30-03-03 18:17

Hej

Er der end er kan hjælpe mig jeg tror nogle har hacket min hjemmeside .

Når jeg går ind på siden får jeg en sikkerheds alarm fra norton firewall
netspy trojan.
det her er siden http://home19.inet.tele.dk/bankehytten den er temlig meget
under kontruktion!!!!

Jeg kan ikke kontakte siden via ftp.

Hvad gør jeg hvordan får jeg det væk????

Hilsen henriette.

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-03-03 18:35

On Sun, 30 Mar 2003 19:17:09 +0200, Tournesol wrote:

> Når jeg går ind på siden får jeg en sikkerheds alarm fra norton firewall
> netspy trojan.

Siger den ikke noget om, hvorfor den tror, at der er noget galt?

Jeg kan ikke se andet end at siderne er ret fredelige. De bryder godt nok
allesammen HTML-standarderne, fordi TDC indsætter noget script-kode efter

/Troels

Fra : Tournesol

Dato : 30-03-03 18:39

Hejsa

> Siger den ikke noget om, hvorfor den tror, at der er noget galt?

Nej norton har bare blokeret den i 30 min mere kan jeg ikke se.

> [...]
> nok allesammen HTML-standarderne, fordi TDC indsætter noget
> script-kode efter </html>, men sådan er det vel, hvis man er kunde

ok kan de så være et tilfælde at der kom en alarm samtidig med at jeg gik
ind på siden???

Hilsen Henriette.

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-03-03 18:44

On Sun, 30 Mar 2003 19:39:11 +0200, Tournesol wrote:

> Nej norton har bare blokeret den i 30 min mere kan jeg ikke se.

Har du overvejet, om programmet er værd at bruge? Man kan sige, at du
tillader dig selv at blive censureret af "nogen" (programmet), der ikke
engang vil fortælle, hvorfor det censurer
- En afart af selvpineri?

> ok kan de så være et tilfælde at der kom en alarm samtidig med at jeg gik
> ind på siden???

Ved det ikke. Mit indtryk er, at den slags programmer skader mere end de
hjælper, og at det ofte indeholder fejl.

/Troels

Fra : Tournesol

Dato : 30-03-03 18:52

Hejsa

> [...]
> tillader dig selv at blive censureret af "nogen" (programmet), der
> ikke engang vil fortælle, hvorfor det censurer

Normalt reagere jeg ikke på advarelserne jeg stoler på norton gør det som
den nu skal gå jeg så glip af noget så er det helt ok

Norton er for mig det bedste program til at holde min pc ren, det kan være
en tung "herre" at danse med til tider, men jeg har i de 3 år jeg har haft
den ikke haft virus, kun i 1 gang da jeg havde et andet program, norman, det
kostde dyre lære penge

> Ved det ikke. Mit indtryk er, at den slags programmer skader mere end
> de hjælper, og at det ofte indeholder fejl.

ok sådan er vi så forskellige
Jeg føler at det beskydter min pc om det er rigtig eller ej det skal jeg
ikke være den rette til at udtale mig om

Hilsen
Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 30-03-03 18:57

Hej

Jeg kan se når jeg går ind i loggen at selve alarmen blev udløst af
home19.inet.tele.dk.

Sjovt nok kan jeg heller ikke kontakte den anden tdc side ,som også ligger
på home19, jeg har men godt de 2 andre jeg admistere.

Hilsen henriette

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-03 18:58

Den Sun, 30 Mar 2003 19:52:28 +0200 skrev Tournesol:

> [...]
>den ikke haft virus, kun i 1 gang da jeg havde et andet program, norman, det

Øh, du kender godt forskellen på firewall og antivirus, ikke? Anti-virus
beskytter mod virus, firewalls blokerer netværkstrafik. Norman er mig
bekendt kun firewall (den beskytter altså ikke mod virus), Norton sælger
begge dele, mig bekendt som separate programmer. Du kan altså sagtens
slukke for firewall'en (som blokerer for ftp-adgang til din hjemmeside),
uden at slukke for antivirus'en.

Iøvrigt har jeg i snart 7 år kørt uden anti-virus, uden en eneste gang
at få virus.

Mvh
Kent
--
unsigned long main = 0xC8C70FF0;

Fra : Tournesol

Dato : 30-03-03 19:04

Hejsa

> Øh, du kender godt forskellen på firewall og antivirus, ikke?
> Anti-virus beskytter mod virus, firewalls blokerer netværkstrafik.

jo jo det ved jeg skam godt

> [...]
> programmer. Du kan altså sagtens slukke for firewall'en (som blokerer
> for ftp-adgang til din hjemmeside), uden at slukke for antivirus'en.

Norman har også antivirus

Ja norton sælger dem både samlet og hver for sig.

Jeg har slået den fra og det gør stadig ikke at jeg kan få kontakt desværre
..

> Iøvrigt har jeg i snart 7 år kørt uden anti-virus, uden en eneste gang
> at få virus.

jøsses jeg får næsten virus i mail dagl jeg åbner dog ALDRIG mail med
vedhæftet filer(med minder jeg har talt med afs ) eller fra folk jeg ikke
kender .

Har et par enkelte gange fået en advarsel fra nettet.

Hilsen henriette.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-03-03 20:49

Tournesol wrote:

> jøsses jeg får næsten virus i mail dagl

De er sikkert ikke kompatible med Kents mail klient.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Tournesol

Dato : 31-03-03 06:05

godmorgen

> De er sikkert ikke kompatible med Kents mail klient.

Nej det kan jeg se i headeren måske man skulle skifte system men jeg tror nu
ikke jeg er dygtig nok til det endnu

Hilsen Henriette.

Fra : Kent Friis

Dato : 31-03-03 17:52

Den Mon, 31 Mar 2003 07:04:58 +0200 skrev Tournesol:
>godmorgen

>Nej det kan jeg se i headeren måske man skulle skifte system men jeg tror nu
>ikke jeg er dygtig nok til det endnu

Så svær er Mozilla Mail altså heller ikke at bruge.

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Tournesol

Dato : 31-03-03 20:26

Hejsa

> Så svær er Mozilla Mail altså heller ikke at bruge.

ok jeg læste mig til at du var linux bruger og det er nok lidt for teknisk
for mig endnu

Hilsen
Henriette.

Fra : Kent Friis

Dato : 31-03-03 20:40

Den Mon, 31 Mar 2003 21:25:43 +0200 skrev Tournesol:
>Hejsa

>ok jeg læste mig til at du var linux bruger og det er nok lidt for teknisk
>for mig endnu

Det er jeg også, men mit mail-program er Mozilla Mail, og den findes
også til windows.

Iøvrigt kører jeg heller ikke antivirus på windows-maskinen på
arbejdet, til gengæld har jeg sat windows update til automatisk at
hente de nyeste opdateringer.

Mvh
Kent
--
At køre i en stor Mercedes eller BMW viser ikke at man har mange penge.
Det viser blot at man er tysker.

Fra : N/A

Dato : 31-03-03 20:29

Fra : Tournesol

Dato : 31-03-03 20:29

Hejsa

> Alternativt kan du bruge en email checker som fx. MailCall2 fra
> <http://www.badgermetal.com/virusalerts.htm> til at vise dig
> indholdet af en mail inden du henter den fra mailserveren.
> Programmet er beregnet til at checke for emails med faste
> intervaller og give lyd fra sig når der er mail til dig, men
> automatikken kan slås fra hvis du ikke har behov for den slags.
> Når der kommer en mail kan den vise dig fx. de første 100 linier
> af mailen, dvs. du kan se hvem mailen er fra, du kan læse hvad
> vedkommende har skrevet til dig og er der vedhæftet en fil vil der
> [...]

Tusind tak for rådet det lyder som noget jeg vil forsøge mig med da jeg er
enormt plaget af spam har dog lige instaleret spampal og ser ud til at virke

Men det andet lyder også spændene nu må vi se jeg får i gennemsnit 100 mail
pr dag som ikke er spam

Hilsen
Henriette.

Fra : MN

Dato : 30-03-03 19:30

"Tournesol" <bankehytten@katteyahoo.dk> wrote in message
> Hejsa

> Nej norton har bare blokeret den i 30 min mere kan jeg ikke se.

Klip

Så kan du se det i nortons log.

Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-03-03 18:36

Tournesol wrote:

> Er der end er kan hjælpe mig jeg tror nogle har hacket min hjemmeside .

Av, mine øjne!

> Når jeg går ind på siden får jeg en sikkerheds alarm fra norton firewall
> netspy trojan.

Der ser ikke ud til at være noget mistænkeligt på siden - ud over TDCs
trafikmålingsfidus. Jeg kender ikke Norton firewall godt nok til at
vide, om det er trafikmålingen, der udløser alarmen.

> Jeg kan ikke kontakte siden via ftp.

Prøver du på samme måde, som da du uploadede sitet?

> Hvad gør jeg hvordan får jeg det væk????

Slår alarmfunktionen i Norton firewall fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Tournesol

Dato : 30-03-03 18:47

Hejsa

> Av, mine øjne!

Håber ikke dine øjne led overlast

> Der ser ikke ud til at være noget mistænkeligt på siden - ud over TDCs
> trafikmålingsfidus. Jeg kender ikke Norton firewall godt nok til at
> vide, om det er trafikmålingen, der udløser alarmen.

Ok så er jeg mere rolig så må det være tilfældigt at alarmen kom da jge gik
ind på siden.

Jeg ved heller ikke om det er nok til at udløse en alarm fra norton.

> Prøver du på samme måde, som da du uploadede sitet?

Ja præsis samme måde jeg har også prøvet via IE ingen kontakt.

> Slår alarmfunktionen i Norton firewall fra.

oki

Hilsen Henriette.