MS Windows
briani 27239
Slettelse af mapper i Documents and Settin~
Fra : Martin Schultz

Dato : 30-03-03 17:06

Hejsa

Jeg har genisntalleret windowsXP på min computer. I denne forbindelse
tog jeg en backup af min Documents and Settings mappe og kaldte den
DS.

Nu har jeg blot det problem at jeg ikke må slette den. Eller rettere
sagt jeg har et bibliotek i den der hedder det sammme som en af mine
nuværende brugere. Den må jeg ikke slette. Jeg har prøvet at logge ind
som administrator men jeg kan stadig ikke slette den. Nogen der har et
hint til hvordan jeg gør?

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Edmund

Dato : 30-03-03 17:38

Martin Schultz wrote:
> [...]
> nuværende brugere. Den må jeg ikke slette. Jeg har prøvet at logge ind
> som administrator men jeg kan stadig ikke slette den. Nogen der har et

Højreklik på mappen og vælg deling og sikkerhed.
Overfør rettighedder.

Er det XP home du har, skal du starte i fejlsikker tilstand, ellers
bliver fanen sikkerhed ikke vist.
Grunden til at du ikke kan slette, er sikkert at brugeren har gjort sine
filer og mapper private

--
Mvh Edmund

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-03-03 13:35

On Sun, 30 Mar 2003 18:37:55 +0200, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>Højreklik på mappen og vælg deling og sikkerhed.
>Overfør rettighedder.
Hmm det gjorde at jeg kunne slette nogen af filerne men der er stadig
en mappe med filer til bage som den stadig ikke vil slette... Meget
mystisk.

Fra : Leo.E

Dato : 31-03-03 20:12

Martin Schultz <msh@vmsbox.cjb.net> wrote in message news:<bddg8vo4ovubv9ckkvkaujdfee943v724l@4ax.com>...

> Hmm det gjorde at jeg kunne slette nogen af filerne men der er stadig
> en mappe med filer til bage som den stadig ikke vil slette... Meget
> mystisk.

Er mappen skrivebeskyttet?
Leo

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-03-03 21:02

On 31 Mar 2003 11:12:21 -0800, le01@post9.tele.dk (Leo.E) wrote:

>Er mappen skrivebeskyttet?

Ja og det har jeg ikke rettigheder til at ændre.

Fra : Edmund

Dato : 31-03-03 20:57

Martin Schultz wrote:

> Hmm det gjorde at jeg kunne slette nogen af filerne men der er stadig
> en mappe med filer til bage som den stadig ikke vil slette... Meget
> mystisk.

kan du komme ind i mappen
hvad hedder mappen
hvad hedder filerne

Har du sat stifinder til at vis skjulte filer og systemfiler = 2
afkrydsninger inde i indstillinger

Prøv at gøre mappen privat, og så slet
--
Mvh Edmund

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-03-03 21:09

On Mon, 31 Mar 2003 21:57:15 +0200, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>kan du komme ind i mappen
ja
>hvad hedder mappen
Application Data

>hvad hedder filerne
Der er rigtigt mange med underlige navne.

>Har du sat stifinder til at vis skjulte filer og systemfiler = 2
>afkrydsninger inde i indstillinger
Jeps

>Prøv at gøre mappen privat, og så slet
Hvad mener du præsist med det?

Martin

Fra : Edmund

Dato : 31-03-03 21:43

Martin Schultz wrote:

> Hvad mener du præsist med det?

Højreklik på mappen vælg deling, gør mappen privat. Hedder det også
sådan i XP pro
At gøre en mappe privat, er vel det samme eller næsten det samme som at
overføre rettighedder.

Kan du slet ikke slette nogle filer i Application Data

Hvor har du kopieret Documents and Settings hen.
Skal vi sige D:\
For at gøre mapper private i XP home på d-drevet skal du højreklikke på
dokumener på skrivebordet og sige at du vil flytte dokumenter til d:\.
Du siger selvfølgelig nej til at flytte det gamle indhold med over.
Nu kan du højreklikke på en mappe på d-drevet og gøre privat.
Højreklik igen på dokumenter på skrivebordet for at gendanne den
oprindelige placering af dokumenter

Jeg har XP home hvad har du.

--
Mvh Edmund