en lille film-rulle-fremviser ?
Fra : erik

Dato : 30-03-03 15:34

hej
sidder lige her og filosoferer lidt over det der med at sidde på arkiv og studere
filmruller - amtsregnskaberne er jo alle filmede, desværre, det var meget
hyggeligere at sidde med alle de originale papirer; men hvad det er nok godt for
noget; men så var det jeg tænkte på måske at købe sådan en filmrulle med et
amtsregnskab og så er der jo lige problemet med at se den hjemme i stuen - de
agragater der er på arkiverne har jeg ikke plads til; men kan man ikke få sådan et
lille apparat, der kan lyse op på et gammeldags dias-lærred (eller blot op på en
hvid væg) - for så vil jeg kunne ligge på sofaen behageligt med nogle puder i
ryggen, kaffekoppen inden for rækkevide, og studere amtsregnskaber ) ?

--
Erik Reinert Nielsen

se venligst min webside
www.nogn.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 30-03-03 16:27

"erik" <fox44REMOVETHIS@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
puder i
> ryggen, kaffekoppen inden for rækkevide, og studere amtsregnskaber ) ?
*********
Få og få - - -
Men jeg husker at jeg på Købelev-lok.arkiv læste en folketælling på en
hvi'kalket væg via noget hjemmebygget kram, så det kan altså skaffes.
Det var godt nok ikke nemt, måske fordi væggen havde set bedre dage, så en
perleskærm vil nok gøre underværker.
Da jeg var dreng var jeg den lykkelige ejer af en filmfremviser til 35 mm
biograffilm, men som så meget andet voksede jeg fra det - og da jeg ikke
kunne se ind i fremtiden, røg skidtet ud . . . .
Gud, hvor var man dum . . .
Flemming.

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 30-03-03 16:40

Hvad med at anskaffe et forstørrelsesapparat som bruges til at fremkalde
billeder med. Så kan du projektere det op på en hvid flade og læse det der.
Sådan et apparat må kunne fås for nogle få kroner i disse digitale tider.

vh
Erik

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 31-03-03 18:02

"Erik P. Vinther" <epv@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der.
> Sådan et apparat må kunne fås for nogle få kroner i disse digitale tider.

Helt rigtigt,
Jeg har nogle til salg for en billig penge.
Send mig en privat mail, hvis nogen er interesseret..

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 31-03-03 18:47

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Helt rigtigt,
> Jeg har nogle til salg for en billig penge.
> Send mig en privat mail, hvis nogen er interesseret..

Skulle måske lige tilføje, at med et forstørrelsesapparat, kan man altså
ikke
sidde i sofaen og læse projektionen på en hvid væg
Lysstyrken er simpelthen ikke stor nok

Men en forstørrelse til f.eks. A4 eller A3 er ikke noget problem,
og selvfølgelig læsbar.

Venligst
Poul F. Andersen