Ikke HUB men Router problem nu.
Fra : Michal

Dato : 30-03-03 15:07

Hej

Jeg har 2 stk. PC'ere 1 Winxp pro og 1 home). Jeg har oncabel webspeed med 1
dynamisk IP.
Mine PC'ere er forbundet til internettet via en SMC 7004 VBR Router, og det
køre fint.
Hvordan kan jeg få dem til og finde hinanden i et netværk? Så jeg kan flytte
filer fra den ene til den anden? De kan godt finde hinanden, men jeg kan
ikke få lov til via netværk, og åben drev på dem.
Jeg har lavet deling på de drev, på begge maskiner. Og der er installeret:
Klientprogram til Microsoft-netværk, Fil og udskriftdeling,
Qos-pakkeplanlæhning, TCP/IP på begge maskiner. Og de får automatisk IP.

Maskine 1 XP pro
IP: 192.168.2.105
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.2.1

Maskine 2 XP Home
IP: 192.168.2.106
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.2.1

Mvh
Michael

Fra : Lars Jørgensen \(275~

Dato : 30-03-03 15:12

Har du deaktiveret den automatiske firewall der er i XP???

START/NETVÆRKSFORBINDELSER
Klik på egenskaber og lan forbindelsen også unger "Avanceret hvis der er X i
"beskyt computeren..." skal dette fjernes

Fra : Michal

Dato : 31-03-03 08:16

"Lars Jørgensen (2750)" <6REMOVEvolt@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har du deaktiveret den automatiske firewall der er i XP???
>
> START/NETVÆRKSFORBINDELSER
> Klik på egenskaber og lan forbindelsen også unger "Avanceret hvis der er X
> "beskyt computeren..." skal dette fjernes

Ja det har jeg slået fra.

Mvh
Michael

Fra : Michal

Dato : 31-03-03 08:20

Kan det have noget og sige, at den ene computer køre NTFS og den anden
FAT32?

Mvh
Michael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-03-03 08:58

On Mon, 31 Mar 2003 09:20:09 +0200, "Michal" <michal@duerher.dk>
wrote:

> Kan det have noget og sige, at den ene computer køre NTFS og den anden
> FAT32?

Nej. (Filesharing via nettet skjuler det underliggende filsystem)

-A