Ska' det af eller ska' det bli'??
Fra : slet TI2SI

Dato : 30-03-03 14:29

Hej ng'er
Efter i 12 år blot at have smurt bund med selvpolerende, vil jeg nu
rense ned til primeren. Denne er Interprotect (International) i en
rimelig tykkelse (10 lag med rulle). Primeren ser OK ud, - hvad der er
under, står hen i det uvisse, men "blære" ses i hvertfald ikke!
Nogen med erfaring i tykke ældre primerlag? Skal det af eller ska' det
bli'?
OK! - synspunkter modtages med interesse.
vh
Erik

Fra : Skipper

Dato : 30-03-03 16:00

Har netop diskuteret dette emne med en sejlerkammerat, der afrenser al
gammel maling og derefter tester primeren med en hård håndskraber. Sidder
den fast skal den IKKE af, men er den løs, kan man reparere den. Hvad der er
under? Ja, der er jo gelcoat. Heldig for dig at der ikke er blærer eller
"våde" pletter, der betyder osmsose. God arbejdslyst.

vh/Skipper

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 31-03-03 20:55

> [...]
> Efter i 12 år blot at have smurt bund med selvpolerende, vil jeg nu
> rense ned til primeren. Denne er Interprotect (International) i en

Hej.

Lad være med at rense dyr maling af, det er sikkert virksom endnu. Du kan nok sejle i 5 år uden at gøre andet end at pletmale, hvis
noget af bundmalingen falder af.

--
Med sejlerhilsen _/) _/) _/)
Henning