rock
Fra : JB

Dato : 30-03-03 14:14

Hej alle !

Jeg er ved at samle gamle Rock hits.
Men jeg kan ikke huske alle de hits der var.

f.eks. med Littel Richard, ps er er ikke stavet rigtig.

JB

Fra : Esben I.

Dato : 30-03-03 17:13

JB wrote:
> Jeg er ved at samle gamle Rock hits.
> Men jeg kan ikke huske alle de hits der var.
Er der noget der kan det ?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-03-03 21:24

JB skrev:
> Jeg er ved at samle gamle Rock hits.
> Men jeg kan ikke huske alle de hits der var.
> f.eks. med Litt[le] Richard ...

Når du nævner Little Richard, lyder det som om du er på
jagt efter de "historiske" hits? Altså starten på "det hele"
med rock'n'roll og rhytm & blues i 1950'erne og 1960'erne.

Jeg ved ikke om du kan finde sådan en "top 100"-liste på
nettet, men ellers må du jo lave én selv:

1954 04 12 . . Hayley, Bill . . Rock Around The Clock
1954 . . Presley, Elvis . . That's All Right, Mama
1955 09 14 . . Little Richard . . Tutti Frutti
... o.s.v. ...
(fyld selv mere på)
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- som var en lille snotnæset knægt på

Fra : JB

Dato : 31-03-03 06:47

Tak for hjælpe

JB

Fra : Martin Helbo

Dato : 31-03-03 11:36

"JB" <j.bodholdt@SPAMpost12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle !
>
> Jeg er ved at samle gamle Rock hits.
> Men jeg kan ikke huske alle de hits der var.

Der er udgivet flere compilation cd'er fra 60'erne/70'erne her kan du søge
lidt inspiratíon.
Ellers mener jeg allmusic.com har noget om tidsperioder på deres side.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk