Online Akva-Shops ?
Fra : Thomas Neumann

Dato : 20-03-01 22:25

Er der nogen der kender nogle online-akvarie-shops?

Links?

Thomas

Fra : Aardvark

Dato : 20-03-01 23:01

Sorry...må sige det...

Sendes fiskene i sådanne butikker...pr. brev ?

/Brian

PS. De findes vist ikke....endnu ?!?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-03-01 08:35

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> wrote in message
> Sorry...må sige det...
>
> Sendes fiskene i sådanne butikker...pr. brev ?

Avifauna blev for nogle år siden fanget i at sende 'ildere' i papkasser :(((
Der var en kæmpe artikel i et eller andet ugeblad min ex altid købte

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-03-01 09:05

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> wrote in message

> Sendes fiskene i sådanne butikker...pr. brev ?

Du tænker vel nærmest på tørfisk, ikke?

Men ellers vil jeg da godt vædde på at det kommer. Men det bliver ikke
neonfisk, platyer og guppier, der sælges ad den vej. Derimod kunne jeg meget
vel forestille mig at nogle af de dyrere og sjældnere ting vil kunne sendes.
Det er ikke noget større teknisk problem at emballere fisk til en
forsendelse på op til 24 timer - men det er relativt dyrt endnu.
Men det er efterhånden 25 år siden jeg fik et par Lamprologus tetracanthus
leveret med post fra Frankfurt - så det kan sagtens lade sig gøre.
Og mon ikke f.eks. Tropica på et eller andet tidspunkt vil kunne få øje på
et stort marked - planter er lette at sende - de skal stort set kun
beskyttes mod for meget kulde. Sender Avifauna mon ikke planter allerede nu?

mvh
Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-03-01 09:15

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> wrote in message
> [...]
> et stort marked - planter er lette at sende - de skal stort set kun
> beskyttes mod for meget kulde. Sender Avifauna mon ikke planter allerede

Tropica sælger jo ikke til private. Men Claus fra Tropica må jo kunne svare
på det, og vi har jo set han er med på en kigger i denne gruppe.

Jo Avifauna gør det allerede, men det gør næsten alle dyrehandlere vel
(altså med planter og udstyr)

Dem i Flensborg har jeg flere gange fået sendt fra.

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-03-01 13:10

Jan Boegh <jan@boegh.X_net> skrev i en
> [...]
> Men det er efterhånden 25 år siden jeg fik et par Lamprologus tetracanthus
> leveret med post fra Frankfurt - så det kan sagtens lade sig gøre.

Det vil bare blive hundedyrt. Post Danmark vil ikke transportere levende
dyr mere,
og der er nogle underlige regler, fra EU, om at transport firmaer der
transportere
dyr f.eks fisk skal opfylde en masse regler. Det er rimeligt når det
drejer sig om
hunde, katte og lign. Men efter min mening skudt lidt over mål når det
er fisk.

Carsten

Fra : Søren Lange

Dato : 21-03-01 13:12

http://www.callesdyrerige.dk/ Sender gerne fisk med bus i størstedelen af
landet....
Kig på forside midterste øverste spalte, nederst under OBS:

--

MVH:
Søren Lange

Fra : Cichlide Centret.

Dato : 21-03-01 20:01

Enhver akvbutik der ved hvad det handler om, er i stand til at sende fisk af
enhver art til stort set hele verden, det er ikke noget problem at få sendt
fisk rundt i danmark, der er masse af muligheder, ang post danmark har man
set fald på deres transport bånd på op til 50cm, det er bestemt ikke sundt
for en termokasse, med hensyn til prisen er alt jo relativ, hvis der er en
fisk som man bare ikke kan undvære/leve uden er det jo ikke et spørgsmål om
hvad det koster at få snitterne i silden.
Thomas Neumann <thomas@neumann.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:998hs4$b4t$1@sunsite.dk...

Fra : N/A

Dato : 21-03-01 21:14