28 dage senere - analyse af Rage Virus -SP~
Fra : chk

Dato : 29-03-03 23:58

De britiske soldater nævner på et tidspunkt i filmen under en middag at de
tror at virus kun har ramt England og resten af verden ikke er besmittede.
Filmen forgår som sagt efter 28 dage og da der yderligere er gået 28 dage er
disse såkaldte smittede personer/zombie næsten dage da man ser en evt.
fransk Harrier (Tror jeg nok) flyver over området. Derfor tror jeg at resten
af verden også fri fra sygdommen, men er dog ikke helt sikkert. Hvad tror i
?.

Er det kun England som er besmittede eller er resten af verden også ramt og
Harrier evt. kommer fra en Hangar skib?.

Da rage rammer alt levende væsen kunne det nemt berøre dyrlivet så som evt.
fugle og måske endda fisk, da en inficere fugl kan æde en fisk eller omvendt
og på den måde blive besmittede ?.

Mvh.

Christian

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 30-03-03 00:19

> [...]
resten
> af verden også fri fra sygdommen, men er dog ikke helt sikkert. Hvad tror

Det tror jeg den er. Det bliver endda hentydet i filmen at Englænderne har
fået at vide at virussen har spredt sig til resten af verden, så de ikke
flygter fra øen.

> Er det kun England som er besmittede eller er resten af verden også ramt
og
> Harrier evt. kommer fra en Hangar skib?.

Kun England.

> [...]
evt.
> fugle og måske endda fisk, da en inficere fugl kan æde en fisk eller

Jeg fik ikke det indtryk at det ramte alt levende. Selvfølgelig er det
muligt at det gør det, men tænk på at det ikke er alle arter der er påvirket
af virus. Fisk bliver f.eks. ikke forkølede (tror jeg).

Man ser jo også i filmen at fuglene spiser af de døde (og garanteret også
smittede), og de bliver ikke angrebet af fuglene på noget tidspunkt. Svjh.
ser man heller ikke dyr angribe nogen i filmene...

--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser

Fra : Peter Heide

Dato : 30-03-03 00:34

> Man ser jo også i filmen at fuglene spiser af de døde (og garanteret også
> smittede), og de bliver ikke angrebet af fuglene på noget tidspunkt. Svjh.
> ser man heller ikke dyr angribe nogen i filmene...

Fik du ikke starten af filmen med ?

Smittet blev spredt pga. af den angribende abe.

Forøvrigt en fed film den første 2/3 del.Den sidste del var total over the
hill.

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 30-03-03 10:34

> Fik du ikke starten af filmen med ?
>
> Smittet blev spredt pga. af den angribende abe.
>
> Forøvrigt en fed film den første 2/3 del.Den sidste del var total over the
> hill.

Jo, men de er humanoide og ligner mennesket rent genetisk (deraf er de
forsøgsdyr). Fugle, fisk og den slags ligger lidt længere væk.

Fra : Klaus G.

Dato : 30-03-03 00:57

> [...]
evt.
> fugle og måske endda fisk, da en inficere fugl kan æde en fisk eller

Du tænker aaalt for meget over tingene i den film. IMO er det en
læn-dig-tilbage-og-slap-af-film. Og ikke ligesom, f.eks. Signs, hvor der er
en hulens masse sybolik, og mange andre ting. Men måske det bare er mig?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : chk

Dato : 30-03-03 01:54

> [...]
er
> en hulens masse sybolik, og mange andre ting. Men måske det bare er mig?
------klip-------------
Jamen, det var tøzen som begyndte med det og så begyndte jeg også at tænke
lidt....whatever :)

chk

Fra : Klaus G.

Dato : 30-03-03 02:00

> Jamen, det var tøzen som begyndte med det og så begyndte jeg også at tænke
> lidt....whatever :)

Kender jeg godt det der. Mange piger har det med at stille for mange
spørgsmål, og toppen er nået når de begynder at stille spørgmål til "Brain
Dead", eller "Army of Darkness" så giver jeg simpelthen op :)

Til jer som ikke ved det, så er de 2 nævnet film, nogle B splatter film...
Army of Darkness, tror jeg dog de fleste kender efterhånden.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : chk

Dato : 30-03-03 11:25

> Til jer som ikke ved det, så er de 2 nævnet film, nogle B splatter film...
> Army of Darkness, tror jeg dog de fleste kender efterhånden.
--------------klip------------------------------------------
hæ, har speical Ed. af Army of Darkness

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 30-03-03 14:51

"chk" <nuclear75@hotmail.com> wrote in message
> --------------klip------------------------------------------
> hæ, har speical Ed. af Army of Darkness

Brain Dead ligeså, især efter Peter Jacksons navn blev verdenskendt

Fra : Klaus G.

Dato : 30-03-03 16:50

> Brain Dead ligeså, især efter Peter Jacksons navn blev verdenskendt

Lol da! Viste fandme ikke han havde lavet den...jojow! :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : RE_FrEaK^

Dato : 30-03-03 17:28

> Lol da! Viste fandme ikke han havde lavet den...jojow! :)

Han har jo også lavet Bad Taste, den er også max sej... Har selvfølgelig
både den og BrainDead :)

Fra : Klaus G.

Dato : 30-03-03 22:26

> Han har jo også lavet Bad Taste, den er også max sej... Har selvfølgelig
> både den og BrainDead :)

What! Også den? Men lol da! Det anede jeg overhovedet ikke. Kigger slet ikke
på rulleteksterne i sådanne film. GG!

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : RE_FrEaK^

Dato : 31-03-03 11:36

> What! Også den? Men lol da! Det anede jeg overhovedet ikke. Kigger slet
ikke
> på rulleteksterne i sådanne film. GG!

Jeg føler du prøver at provokere mig.

Kan det passe?

Fra : Klaus G.

Dato : 31-03-03 15:54

> Jeg føler du prøver at provokere mig.
>
> Kan det passe?

Overhovedet ikke. Jeg anede simpelthen ikke at det var Peter Jackson som
havde lavet den. Måske det hænger sammen med at jeg var ret fuld da jeg så
de nævnte film? :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 31-03-03 18:37

> Overhovedet ikke. Jeg anede simpelthen ikke at det var Peter Jackson som
> havde lavet den. Måske det hænger sammen med at jeg var ret fuld da jeg så
> de nævnte film? :)

Eller nærmere at de færreste kendte til Peter Jackson inden Lord of the
Rings?

Fra : Jacob

Dato : 31-03-03 10:00

"chk" <nuclear75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> --------------klip------------------------------------------
> hæ, har speical Ed. af Army of Darkness

Jeg har også bootleg edition på directors cut.. der er lavet en del om i
forhold til originalen, men det gør ikke noget.. jeg tror jeg har set den
film 20-30 gange.. lol

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 31-03-03 13:36

> Jeg har også bootleg edition på directors cut.. der er lavet en del om i
> forhold til originalen, men det gør ikke noget.. jeg tror jeg har set den
> film 20-30 gange.. lol

Desværre findes der 17 cuts af den film efterhånden, så det er ikke noget at
prale med :(

--
Jacob H. Nielsen - http://boomtown.net
Bestil Legend of Zelda - The Wind Waker nu - 429,-/459,-

Fra : Erik

Dato : 31-03-03 14:48

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse

> Desværre findes der 17 cuts af den film efterhånden, så det er ikke noget
at
> prale med :(

Det er ikke helt rigtigt. Der findes en del forskellige dvd-udgaver, men det
er 1) ikke det samme som forskellige cuts og 2) så dækker de mange
forskellige udgaver faktisk bare over præcis de to samme dvd'er - nemlig
den amerikanske biografudgave + director's cut, der i sin tid var inkluderet
i Anchor Bays Limited Edition-æske. Skiverne har flere gange fået et nyt
navn og cover og er genudgivet både enkeltvist eller samlet, men indholdet
er fuldstændigt det samme gamle.

Eneste undtagelse for den regel er MGM's nye, asiatiske version.

/Erik

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 31-03-03 18:42

> [...]
> navn og cover og er genudgivet både enkeltvist eller samlet, men indholdet

17 er måske også overdrevet (men fremmer forståelsen og så videre), men jeg
mener nu der findes mere end to.

Der er den amerikanske udgave, og så den europæiske. Så er der en med begge
slutninger, og en med nogle fraklippede scener. Sidstnævnte mener jeg
faktisk der findes to af.

--
Jacob H. Nielsen

Fra : Erik

Dato : 01-04-03 09:25

> [...]
begge
> slutninger, og en med nogle fraklippede scener. Sidstnævnte mener jeg

Der findes kun TRE forskellige dvd'er: Anchor Bays amerikanske biografudgave
+ den 15 minutter længere director's cut og MGM's nye udgave af director's
cut.

Anchor Bay har bare udgivet de samme to skiver alt for mange gange, først
som samlet luksusudgave i begrænset oplag, så enkeltvis under forskellige
navne og nu igen samlet som "The Boomstick Edition" (i UK dog bare under
filmens titel) - men indeholdet har været ens hele vejen.

MGM's nye udgave af director's cut undviger lidt ved at anvende en ny og
meget flottere overførsel og indeholde lidt ekstra klip fra den europæiske
biografudgave.

http://www.dahf.dk/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=001227

Den europæiske udgave indeholdt 5 minutter mere end den amerikanske
biografudgave, og noget af dette er inkluderet i director's cut. Lidt mere i
MGM's nye version, men den er fortsat IKKE tilgængelig på dvd. Den kan dog
stadigvæk med lidt held støves på dansk vhs. Herudover er der eftersigende
yderligere et par klip på den japanske "Captain Supermarket"-laserdisc, der
ikke findes andre steder.

/Erik

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 01-04-03 10:18

> Der findes kun TRE forskellige dvd'er: Anchor Bays amerikanske
biografudgave
> + den 15 minutter længere director's cut og MGM's nye udgave af director's
> cut.

Kan du redegøre for lidt af indholdet på dem? Jeg medregner dog også
VHS-udgaver som "cuts", hvis det gør nogen forskel.

Fra : Erik

Dato : 01-04-03 11:38

> Kan du redegøre for lidt af indholdet på dem? Jeg medregner dog også
> VHS-udgaver som "cuts", hvis det gør nogen forskel.

http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=1398 hvad
angår dvd'erne. Jeg stødte fornyligt på en specifik sammenligning mellem de
forskellige klip af filmene, men kan desværre ikke finde den igen.
Sandsynligvis var det igennem nogle af de links, der var i diskussionen på
http://www.dahf.dk.

/Erik

Fra : Jeppe Møller

Dato : 31-03-03 21:49

> Eneste undtagelse for den regel er MGM's nye, asiatiske version.

Hvad er der med den?

Og hvilken version får man mest kvantitet for pengene?

/JeppeM

Fra : Erik

Dato : 01-04-03 09:03

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er der med den?

Director's cut - men modsat Anchor Bays udgave er den i en GOD kvalitet og
har et par klip, der ikke findes i Anchor Bays version.

> Og hvilken version får man mest kvantitet for pengene?

Anchor Bays dobbelt-dvd-udgave, enten fra USA i deres "Boomstick Edition"
eller fra UK. Bortset fra covers er sættene identiske. Den indeholder både
den amerikanske biografudgave og director's cut. Kvaliteten af director's
cut er dog mildt sagt ringe.

/Erik

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 31-03-03 18:58

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> writes:
> Eller nærmere at de færreste kendte til Peter Jackson inden Lord of the
> Rings?

Er det nu jeg skal "prale" med at jeg opdagede Peter Jackson i en
biograf i London i 1989, hvor jeg i selskab med en flok fnisende piger
(og lidt for mange dåseøl) grinede mig igennem Bad Taste?
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Taba

Dato : 30-03-03 11:45

Tror du/hun undrer sig for meget over filmen
Det med virussen og zombier osv. er jo bare en "scene" hvor det egentlige
skuespil skal foregå: Voldtægterne (eller forsøget derpå) i slutningen. En
meget moralsk film er der jo tale om, men fed underholdning alligevel!

/Taba