Tosset Aby ;o)
Fra : Mette Mejdahl

Dato : 29-03-03 21:55

Hejsa Gruppe!

Vil lige fortælle at jeg altså har mig en riiiigtig dygtig Aby her
hjemme(Zeus)...

Her til aften tog jeg en rotte op til optøning (ja jeg har rotter i
fryseren, til foder til min Konge Python . Pludselig synes jeg at jeg
kunne høre en underlig lyd, og Zeus der løb rundt i køkkenet og rystede
noget i munden... Jeg kaldte på Zeus, og hvem kommer stolt løbende med en
frostpose, med en frossen rotte i, i munden?
Jo jo... Det er skam en fremmelig kat ham Zeus

Tror måske jeg skal til at forsøge mig med dag-gamle kyllinger her hjemme
*G*
I den forbindelse vil jeg egentligt lige høre om det er noget nogle fodrer
med?
Hvordan fodrer I? Er en kylling erstatning for et måltid eller er det bare
en snack?

/Mette

Fra : Pia Thomsen

Dato : 29-03-03 22:50

Mette skrev:
[...]

Tjaee, jeg bruger det som en kombination mellem legetøj og snack Mine
katte er nemlig ikke så kulrede med det at de gnasker dem i sig med det
samme...nej, de bliver leget med i en time eller mere, og så bliver de
guffet...næsten da - der er altid rester .... yammi!!!!

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-03-03 23:30

"Mette Mejdahl" <md_mejdahl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med?
> Hvordan fodrer I? Er en kylling erstatning for et måltid eller er det bare

Ja da 3 af aby'erne får daggamle kyllinger hver dag og
mine får det i stedet for et måltid. De er fuldstændig
tossede med dem og Lotta er endda begyndt at hoppe ind
i køleskabet hver gang jeg åbner det, efter hun er begyndt
at få kyllinger Hun går fuldstændig bersærker, når hun
hører lyden af en frysepose og løber som en sindsyg - ind
i køleskabet - ned på gulvet - op på køkkenbordet - ned
på gulvet - snurre rundt om sig selv 4 gange - og så
spæne ud på badeværelset og hvis jeg ikke er hurtig nok,
vender hun lige tilbage og tager et pat ture til *gg* Zeus
ved sikkert godt, hvad sådan noget er, for han har
sandsynligvis fået det før

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-03-03 00:13

Prøv da at give hende en rotte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 30-03-03 01:21

*Fnis*
Godt nok er det "lab' rotter" (Købt på min skole, hvor det er
"forsøgsdyr"(dog uden forsøg, kun til avl)) meeeeen jeg ved nu ikke rigtigt
om jeg tør give ham én...
Mener du helt seriøst at jeg skal prøve at gi' ham én??

/Mette

Fra : Mette Jensen

Dato : 30-03-03 09:55

Mette Mejdahl wrote:

> Mener du helt seriøst at jeg skal prøve at gi' ham én??

Hvorfor ikke? Min gamle huskat kunne da fange rotter og indtog dem med stor
nydelse.
Tror bestem ikke der sker noget ved at give hende en.

Her i huset fungere kyllinger som legetøj og snack. De første gange
legede Kashmir kun med kyllingerne, men han har lært at spise dem nu.
Nu hvor vi har fået Hilda, lege de to med kyllinger i kattegården -
Kashmir synes så det sjovest hvis han kan når at spise begge to.
Synes automatisk de erstatter et måltid. Kashmir ligger så på ryggen
i hængekøjen, når han har spist en kylling og vågner først fem timer efter

--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-03-03 18:29

> [...]
rigtigt
> om jeg tør give ham én...
> Mener du helt seriøst at jeg skal prøve at gi' ham én??

Ja da, jeg overvejer helt seriøst at prøve dybfrosne mus på mine misdyr

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Tanja Petersen

Dato : 30-03-03 20:02

Jeg tror nu nok, at jeg ville holde mig til daggamle kyllinger.
Dybfronse mus, hhhhmmmm jeg væmmes bare ved tanken.

Venlig Hilsen
Tanja