Syg kat
Fra : Nimo

Dato : 29-03-03 16:53

Hej Gruppe!

Misifuzz har de sidste dage to dage ikke villet spise og har kastet op flere
gange.Han har været meget interesseret i jorden i potteplanterne og har også
spist en mundfuld på et tidspunkt. Så nu er alle potteplanterne pakket ind.
Ja, kønt er det ikke, men han kan da ikke spise jorden så.
Vi var hos dyrlægen med ham i går morges, hvor han fik en indsprøjtning som
skulle hjælpe på det. Han skal ha' nogen piller de næste to dage og
skånekost og så skulle han gerne være i orden igen.
Aftalen var, at hvis han fik det værre i dag (lørdag) skulle vi tage ud på
dyrehospitalet med ham.Han har ikke fået det værre, men vist desværre heller
ikke bedre.. Så indtil videre er min plan at afvente. Umiddelbart har han
det nogenlunde lige nu, men har ingen appetit.
Det har Lucy derimod, hun synes at skånekost er ret så lækkert!! Men hun har
netop kastet op!!
Det kan jo selvfølgelig bare være en hårbollereaktion, men alligevel..

Så NU er jeg bekymret.. èn syg kat er slemt nok!

Er der nogen som har en ide til hvad det kan skyldes? De har næppe begge
spist den samme giftige ting (som jeg ikke kan komme i tanker om hvad skulle
være..) og med mindre det er tilfældigt at Lucy også kastede op er det
temmeligt bekymrende!!

De er begge indekatte og vi har ikke været i kontakt med andre katteejere
inden for de sidste par uger. De blev begge vaccineret og tjekket for tre
uger siden, hvor Misifuzz reagerede kraftigt med ingen appetit og sløvhed i
to dage.

De drikker begge vand, det trøster mig da lidt

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Nina PB

Fra : Denise

Dato : 29-03-03 18:58

Hej Nina
Ja, det er jo ikke godt at vide, hvad missen fejler. Hvor gamle er misserne
? Ved forgiftning plejer temperaturen på katten at være lav, jeg går ud
fra, at dyrlægen har taget temperaturen, var den normal ? Har de normal
afføring ? Hvad kaster de op ? Er det penicillin de får ?
En kat kan jo sagtens få det dårligt et par dage, uden at det behøver være
noget særligt, men derfor kan den også godt smitte den anden. Jeg kan huske
da vores var yngre, først blev den ene sløj, med tynd mave og opkast, da der
var gået en 3-4 dage og den første var ved at være klar igen, måtte vi
afsted med den anden, der fejlede det samme. Vi blev enige med dyrlægen om,
at hvis de andre viste samme tegn, kunne jeg bare sætte dem på penicillin
også. Og nogle dage efter blev den 3 sløj. Kun 1 undgik sygdommen, som vi jo
ikke ved hvad var, men det var jo nok noget tarm/mave "influenza". Men
sikken en gang halløj. Men det er vel ligesom os mennesker, at man kan få en
gang influenza, eller lidt mad der er bakterier i, så man få myllermave.
Hvis det ikke bliver værre mener jeg nok du kan vente til mandag, og hvis
den anden viser samme symptomer, så skal den jo nok også på penicillin, men
kan det ikke skyldes madskiftet. Det er godt, at de drikker vand.
Mht. vaccinationen, sådan reagerede en af vore katte også.
Lad os vide hvordan det går.
Hilsen Denise

Fra : Nimo

Dato : 29-03-03 21:27

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Nina
> Ja, det er jo ikke godt at vide, hvad missen fejler. Hvor gamle er
misserne

Hej igen!

De er knapt to år, vi ved det ikke præcis da de er fra internat.

>Ved forgiftning plejer temperaturen på katten at være lav, jeg går ud
> fra, at dyrlægen har taget temperaturen, var den normal ? Har de normal
> afføring ? Hvad kaster de op ? Er det penicillin de får ?

Temperaturen var normal i går hos dyrlægen. Afføringen ser ud som den
plejer, der er bare mest fra Lucy (som jo spiser..)

Misifuzz har både kastet sin mad op og så sådan noget snask som det der
plejer at følge med hårboller. Men ingen hårboller!
Lucy kastede en stribe opblødte knaser og så en klat nystjålen skånekost op!
(så blev det penslet ud!! )

Han får Clamoxyl, og så vidt jeg lige kan gennemskue er det i
penicillinfamilien?

> En kat kan jo sagtens få det dårligt et par dage, uden at det behøver være
> noget særligt, men derfor kan den også godt smitte den anden.

Jeg er så glad for at du skriver det!! Jeg har forsøgt at forklare mig det
samme hele dagen, men jeg har ikke rigtig villet høre..

Så 1000 tak, jeg vender tilbage i morgen, forhåbentligt med godt nyt!

Hilsen Nina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-03-03 21:43

"Nimo" <nipabr@hotmail.com> writes:

> Jeg er så glad for at du skriver det!! Jeg har forsøgt at forklare mig det
> samme hele dagen, men jeg har ikke rigtig villet høre..
>
> Så 1000 tak, jeg vender tilbage i morgen, forhåbentligt med godt nyt!

Vi krydser lige fingre og poter for snarlig helbredelse..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Denise

Dato : 29-03-03 21:54

"Nimo" <nipabr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Han får Clamoxyl, og så vidt jeg lige kan gennemskue er det i
> penicillinfamilien?

http://www.netdyredoktor.dk under medicin er et godt sted hvis man er i
tvivl om hvilken medicin man har fået. Find under medicin, medicinleksikon,
så kan man også checke doseringen. Kender dog selv Clamoxyl som udemærket,
bredspektret penicillin.

> [...]
> samme hele dagen, men jeg har ikke rigtig villet høre..
>
> Så 1000 tak, jeg vender tilbage i morgen, forhåbentligt med godt nyt!

Velbekomme, alt i alt så synes jeg det lyder som de er på rette vej. Så det
er nok bare sådan noget der varer et par dage. Især når de er så unge tror
jeg ikke det er noget særligt.

Hilsen Denise

Fra : Nimo

Dato : 29-03-03 21:35

Hov, jeg glemte helt at skrive, at lige nu ser Misifuzz ud til at have det
nogenlunde, og Lucy ser ud til at have det som hun plejer..

Så det vel i grunden meget godt, alt i alt!

/Nina

Fra : Nimo

Dato : 30-03-03 09:46

Ser det ud til!

Her til morgen fejlede appetitten absolut ingenting, -bortset fra at den
altædende Misifuzz altså synes at skånekost på dåse er det klammeste! Men da
Lucy synes at det drønlækkert, faktisk bedre end de sædvanlige knaser,
byttede de da bare madskål! -Smart ikk'?

Der har både været 'missebowling' (spæne ud i køkkenet og vælte den anden)
og 'under sengen research' med tilhørende kaldelyde, og Misifuzz er igen
begyndt at rede Lucys pandepels fremad med poten.. Så jeg vil vove at påstå
at tilstanden er så godt som normal!

Lige nu er der formiddagslur på programmet..

Jeg havde faktisk kigget på netdyredoktor, men var ikke sikker på at det vár
penicillin.. men så da at det virksomme stof er amoxicillin (amok-sicillin -
det virker! ) Men derfra og til at have en sikker forståelse for hvad det
helt præcis er jeg putter i katten er der altså et stykke!!

Tak for hjælpen og de krydsede fingre og poter.. Det er altså rædselsfuldt
og næsten ikke til at holde ud når kats'ne ikke har det godt (nåhja, det
behøver jeg jo ikke at fortælle her, blot en erkendelse!

Mange hilsner fra Nina

Fra : Denise

Dato : 30-03-03 10:12

> [...]
> og næsten ikke til at holde ud når kats'ne ikke har det godt (nåhja, det
> behøver jeg jo ikke at fortælle her, blot en erkendelse!

Hej
Tak for tilbagemeldingen, dejligt det går fint. Ja, man har det forfærdeligt
når kattene er syge. Hos mig virker det på den måde, at jeg får myllermave
og mister appetitten.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 30-03-03 10:15

"Nimo" <nipabr@hotmail.com> wrote in

> Ser det ud til!

Årh, det var godt. Missebowling...hahaha, den havde jeg godt nok aldrig
hørt før

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-03-03 09:55

> [...]

> begyndt at rede Lucys pandepels fremad med poten.. Så jeg vil vove at påstå

En af glæderne ved at have 2 misser

> Tak for hjælpen og de krydsede fingre og poter.. Det er altså rædselsfuldt
> og næsten ikke til at holde ud når kats'ne ikke har det godt (nåhja, det
> behøver jeg jo ikke at fortælle her, blot en erkendelse!

Nej det er bestemt ikke særlig rart når de ikke har det godt de små
pus, men rart med et sted som her hvor man kan få hjælp og bliver
forstået uden hovedrysten..

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 30-03-03 11:51

> [...]

> og 'under sengen research' med tilhørende kaldelyde, og Misifuzz er igen
> begyndt at rede Lucys pandepels fremad med poten.. Så jeg vil vove at

Pyyyh, det var da godt, Nina! Ja, missebowling lyder da meget
"normalt"...

> [...]
vár
> penicillin.. men så da at det virksomme stof er amoxicillin

Åh åh, jeg tror, noget i smug går og fodrer mine med sådan noget, i hvert
fald Albert, Kina og Rosinen (og tilsyneladende forstærker det blot det
velkendte tortie-krudt-gen hos Kina, Gud bedre det...)

Knus fra Mette

(Hils gemalen)

Fra : Nimo

Dato : 30-03-03 12:57

> [...]
> fald Albert, Kina og Rosinen (og tilsyneladende forstærker det blot det
> velkendte tortie-krudt-gen hos Kina, Gud bedre det...)

Hej Mette

De plejer også at have mere end rigeligt af netop det stof!! -så egentligt
er det da klart nok, at når det mangler, må det tilføres

Jeg har Lucy mistænkt for også at være tortie.. hun har en brun plet og en
lyserød tå!! (Var det ikke det der sku' til?? )
Jeg kaster nogen billeder i albummet om snart, -hvor man ka' se 'de kritiske
områder'!

Hun har netop væltet hele huset og er nu i dyb søvn.. måske opdagede hun at
det faktisk var midt i tidligeftermiddagsluren!?

Jeg har helt glemt at spørge dig, hvad der skete med Patch..? Kom lige til
at tænke på det igen!

Knus fra Nina
-og du må bestemt også hilse!

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 30-03-03 14:41

> Jeg har helt glemt at spørge dig, hvad der skete med Patch..? Kom lige til
> at tænke på det igen!

Hejsa

Patch blev købt for de opsparede lommepenge af Heinis meget stolte fætter
Mikkel. Og han er faldet rigtig godt til i Thy. Han hed en overgang Frede
Jensen, men har vist skiftet navn igen, jeg ved desværre ikke til hvad.

Knus fra Mette