Hej alle
Det gik over alt forventning.
En LMC er totalinstalleret til 12 volt fra bilen. Der lå endda et udførligt
el-diagram i selve elboksen i vognen.
Dog kan den indbyggede 220v til 12v omformer ikke lade på batteriet, så vi
måtte montere et ladeapparat til dette.
Alt det andet var lige til at gå til.
Til at begynde med fattede jeg dog intet, da jeg havde strøm nogle mærkelige
steder når bilen var spændt for.
Så måtte alt måles igennem
Det tog selvfølgelig alt for lang tid, at genemskue, at hans autoriserede
FIAT værksted, havde monteret plus 12 volt på ben 13 !!!!!!! DET BEN ER
TIL STEL.
Samme værksted havde i øvrigt monteret en 67 kvarat ledning direkte fra
bilens batteri gennem en 30 A sikring.
KLAMPHUGGERE - Der skal da være en afbryder hvis der skal være lovligt.
Heldigvis målte jeg stikket igennem inden batteriet blev monteret i vognen.
Jeg mangler simpelt hen fantasi til at gennemskue hvad der kunne være sket.
Hilsen
Kim
"Jørgen L." <noemail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:b6770q$tu$1@sunsite.dk...
> >
> > Jeg har lovet min lillebror at installere 12 volt i hans LMC Münsterland
> > 530, årg. 1998 i morgen Søndag.
> Det bliver noget af en opgave, da der nok kun er 12V i køkken og toilet,
> resten er 230V.
>
> > Jeg har mest prøvet på ældre vogne, hvor man skulle lave det hele selv,
> men
> > denne er vel forberedt for det??
> >
> > Ved I om den indbyggede 12 volt omformer også er beregnet til at oplade
> > akumulatoren, og om der evt. er forberedt til tilslutning af batteriet.
> Nej det er den ikke, køb en ordentlig elektronisk lader.
>
> > Mine erfaringer siger at Sprite er meget forberedt mens Adria kræver
lidt
> > mere.
> Ingen anelse
>
>
> > Jeg har uden held forsøgt at finde et eldiagram på nettet.
> det finder du nok heller ikke.
>
> Lad os høre om hvordan det gik.
>
>
> Hilsen
>
> Jørgen
>
>
> >
>
>