MS Windows
briani 27239
Windows Update
Fra : Erik Olsen

Dato : 30-03-03 12:05

Jeg har flere gange været inde på Windows Update
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
men når den søger efter tilgængelige opdateringer,
bliver den bare stående på 0%.

Er der noget i sikkerhedsindstillingerne som kan give problemer, eller
er der generelle problemer på siden?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Anders Lund

Dato : 30-03-03 12:32

Erik Olsen wrote:
> Jeg har flere gange været inde på Windows Update
> http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
> men når den søger efter tilgængelige opdateringer,
> bliver den bare stående på 0%.

Prøv at slette dine midlertidig internet filer...
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-03-03 14:08

Anders Lund wrote:

> Prøv at slette dine midlertidig internet filer...

Det hjalp intet.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Madsen

Dato : 30-03-03 14:26

Erik Olsen skrev:

> Det hjalp intet.

Så prøv at omdøbe mappen \WINDOWS\system32\CatRoot2 til f.eks.
Catroot2_old. Nogle gange kan det få Windows Update på ret kurs igen.
Hvis det fungerer, så kan du blot slette Catroo2_old når du har hentet
opdateringerne fra Windows Update.

Madsen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-03-03 14:38

Madsen wrote:

> [...]
> Catroot2_old. Nogle gange kan det få Windows Update på ret kurs igen.
> Hvis det fungerer, så kan du blot slette Catroo2_old når du har hentet

En sådan mappe har jeg ikke (Windows 98SE).

Jeg har C:\Windows\CatRoot\ og C:\Windows\System\Catroot\.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Madsen

Dato : 30-03-03 15:44

Erik Olsen skrev:

> En sådan mappe har jeg ikke (Windows 98SE).
>
> Jeg har C:\Windows\CatRoot\ og C:\Windows\System\Catroot\.

Nå for hulen. På XP har man CatRoot og CatRoot2.
Prøv at omdøbe CatRoot\. så.

Madsen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-03-03 17:27

Madsen wrote:

> Nå for hulen. På XP har man CatRoot og CatRoot2.
> Prøv at omdøbe CatRoot\. så.

Det hjalp desværre heller ikke.

Jeg har en anden maskine med Windows 98, da fungerer Update fint. Jeg
sammenlignede sikkerhedsindstillingerne og ændrede en enkelt her som var
afvigende - heller ingen effekt.

Jeg har manuelt (gen)installeret opdateringssoftwaren som beskrevet på
Microsoft Update-siden, det hjalp heller ikke.

Jeg har forleden afinstalleret "Microsoft Windows Critical Update
Notification" fordi den generede mig mens jeg spillede. Det burde vel
ikke gøre nogen forskel? Jeg mener at jeg havde problemet før da.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-03-03 20:34

Erik Olsen wrote:

> Det hjalp desværre heller ikke.
>
> Jeg har en anden maskine med Windows 98, da fungerer Update fint. Jeg
> sammenlignede sikkerhedsindstillingerne og ændrede en enkelt her som
> var afvigende - heller ingen effekt.

Jeg har nu løst problemet, via et indlæg i en af ms-nyhedsgrupperne.

Teksten derfra er:

"Aha! Eureka! Finally!
Here's your solution for the Windows Update/Visual Basic Scripting
Support and "Windows Update freezes at 0%" issue!!!

To fix this, you just have to reinstall the proper version of the
JScript Security Patch for Windows.

[Note: this is MUCH quicker/easier than re-installing Internet Explorer
entirely, per Michael B.'s posts. Also note, these steps are for
Win98SE, so they may vary for others with XP/2000/ME/NT4, etc.]

1) Search/Find your file "jscript.dll" (mine was in C:\WINDOWS\SYSTEM
folder)
2) Right-click on it, choose Properties, then Version tab to determine
which version of Jscript you are running
3) Go to the link for the JScript patch, at:
http://microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=C6504FD9-5E2C-45BF-9424-55D7C5D2221B&displaylang=en
(EO bemærkning: Dette er til den engelske udgave, der findes en dansk)
NOTE: For versions other than 5.6, look in the "Related Resources" box,
and choose the patch for the version of jscript that you are running.
(i.e., for jscript.dll
5.5xxxx you need the 5.5 update, etc.)

Once you've done this, and then restarted your system, you'll be able to
see your Installation History, and most likely you'll see that you
correctly installed the patch for ver. 5.5 (or whichever ver you had),
but then were subsequently prompted to install ver. 5.1, which created
this problem!

Thanks to those who provided the clues for this solution, from the
various intelligent postings here, most notably, MowGreen (see his Post
"Subject: Re: Windows Update freezes! From: "Mow Green" Sent:
3/28/2003 7:38:13AM") Also, thanks to the guys who asked about being
prompted for ver 5.1 update when they were already running ver 5.5 (G.R.
Toro, Michael).

Good Luck!
-MJ"

Jeg har i min Windows 98SE (dansk) en "jscript.dll" version 5.6.0.8513 i
C:\Windows\System\, og installerede derfor patchen til JScript5.6
(dansk), filen som downloades og køres hedder "js56mda.exe". Voila!
lykkedes det. I installationsoversigten på Windows Update kunne jeg se
at jeg den 26. marts havde installeret patchen for version 5.1.

Suk.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 31-03-03 18:39

On Sun, 30 Mar 2003 21:34:14 +0200, "Erik Olsen"
<bjerg.olsen@ishoejby.dk> wrote:

Jeg siger dig mange tak for dit svar her. Jeg har kørt opskriften
igennem, men problemet er der stadig.

Jeg har ikke engang Internet Explorer i add/remove software under
Control Panel ??:

Så jeg kan ikke engang slette den.

Og der er træls med format c: ((((((((((

Fra : Madsen

Dato : 30-03-03 20:44

Erik Olsen skrev:

> Jeg har nu løst problemet, via et indlæg i en af ms-nyhedsgrupperne.

[Snip]

Tak for info og godt at du omsider fik det løst. :)

Madsen.