MS Windows
briani 27239
Dagens mest grinagtige historie - og det e~
Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-03-03 10:36

Jeg begynder med et dumt spørgsmål - hvem har konstrueret Windows XP? Svaret
er naturligvis oplagt: Bill Gates' lille firma Microsoft.
Jeg fortsætter med at spørge lige så dumt: hvem har fremstillet/konstruert
Outlook Express? Svaret er det samme -eller er det?

Windows XP har en særlig måde at godkende software på: den taler om at
softwaren skal være signeret for at kunne fungere sammen med windows uden
problemer - man kan naturligvis godt få det til at fungere uden, men der er
så ingen garanti for stabilitet etc.

Til gengæld burde man så mene at Microsoft fremstiller programmer, der
fungerer sammen med egne produkter -men nej - og her kommer det grinagtige:

Der kommer en meddelelse frem der lyder som følger: Softwaren du installerer
har ikke bestået den testkontrol af kompatibiliteten med med Windows XP, der
kræves for, at produktet kan bære Windows logoet.

Softwaren installeres ikke. Kontakt systemadministratoren.

Lad mig understrege: produktet er fuldt lovligt - det er en XP pro-udgave -
så selvom det er en grinagtig historie, er det jo også en trist historie.

Nogen, der har lignende historie at fortælle -eller en løsning på problemet?
--
ahw

Fra : Edmund

Dato : 30-03-03 11:00

Arne H.Wilstrup wrote:

> Der kommer en meddelelse frem der lyder som følger: Softwaren du
> installerer har ikke bestået den testkontrol af kompatibiliteten med
> med Windows XP, der kræves for, at produktet kan bære Windows logoet.

Hvad mener du med at installere Outlook Express.
I forbindelse med en opdatering at IE eller hvad

--
Mvh Edmund

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-03-03 11:15

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med at installere Outlook Express.
> I forbindelse med en opdatering at IE eller hvad

Ja - først postulerer den at den ikke kan opdatere før jeg har installeret
IE 6.0 - det har jeg og har haft længe - så postulerer den at de fejl, der
fremkommer, ikke kan løses førend man har installeret sp1 -det forsøger jeg
på, men får så den besked, at det ikke kan ske førend jeg har installeret
6.0-versionen.
så leder jeg i faq'en på MS-hjemmeside, og finder ud af at man skal ændre et
tal fra 0 til 1 i registreringsdatabasen - der er omhyggelige instruktioner
i dette.

Det bliver så gjort, og derpå skal man forsøge at fjerne IE - det bliver
også forsøgt - resultatet er det samme: man kan ikke installere den
pågældende IE 6.0 + sp1 - og heller ikke uden SP1.

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-03-03 14:10

Ser ud til at dit registry er blevet beskadiget.
Boot på CD'en og vælg at reparere installationen. Det burde fixe det.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-03-03 14:31

Tak, Jens - men mon det også reparerer følgende: når jeg benytter mig af
outlook nyhedslæser, får jeg gang på gang følgende besked om at der er
opstået en fejl, og at jeg derfor opfordres til at sende besked til MS -
derpå lukker den ned.

Der findes et link, hvor der også skulle stå en beskrivelse af fejlen - det
anvender jeg og hvis det overhovedet lykkes mig at åbne linket, får jeg at
vide at jeg skal være medlem af .net-gruppen (eller hvad den nu hedder) -
den tilmelder jeg så, og så er der ingenting at hente alligevel.

Det virker som om tingene ikke er helt skruet sammen på en fornuftig måde.
Måske man skulle forsøge med en anden nyhedslæser? har du et par forslag?

--
ahw

Fra : Madsen

Dato : 30-03-03 15:46

Arne H.Wilstrup skrev:

> [...]
> om at der er opstået en fejl, og at jeg derfor opfordres til at
> sende besked til MS - derpå lukker den ned.

Hvis du med Outlook mener Outlook Express så prøv dette indlæg:

Madsen.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-03-03 14:50

> Hvis du med Outlook mener Outlook Express så prøv dette indlæg:

Den prøver jeg - tak!

--
ahw

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-03-03 15:06

"Arne H.Wilstrup" <karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse

> Den prøver jeg - tak!

Har prøvet Madsens råd - det virker tilsyneladende.

--
ahw