MS Windows
briani 27239
Irriterende genstart af win xp pro
Fra : Brian

Dato : 30-03-03 08:21

Hej gruppe. Jeg har lige bygget mig en ny comp og for at gøre alt
perfekt har jeg installeret win xp pro (jeg har fået det anbefalet af flere
som det mest stabile styresystem) MEN. Hvis jeg kører spil genstarter
comp'en igen og igen (Hver gang). Også under afvikling af eksplorer og div
kontorprg. er det enkelte gange sket... Hvad skal jeg gøre?

Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 30-03-03 08:30

"Brian" <schmidt@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> comp'en igen og igen (Hver gang). Også under afvikling af eksplorer og div
> kontorprg. er det enkelte gange sket... Hvad skal jeg gøre?

Hej Brian....
Højreklik på denne computer --> Egenskaber --> Avanceret --> under start og
genoprettelse trykker du på indstillinger --> Under systemfejl trykker
klikker du på genstart automatisk. Det burde nok løse problemet.

Hilsen Michael

Fra : Bo

Dato : 30-03-03 08:32

> [...]
> comp'en igen og igen (Hver gang). Også under afvikling af eksplorer og div
> kontorprg. er det enkelte gange sket... Hvad skal jeg gøre?

Jeg håber ikke for dig at du har samme problem som jeg lige har haft. Under
montering af køleren på min nye AMD fik jeg knækket et lille hjørne af
CPUen, skal ses med forstørrelsesglas - resultatet var nøjagtig det du
beskriver. Ved at sætte frekvensen ned fra 133 til 100 i BIOS kørte maskinen
langsommere ( selvfølgelig ) men stabilt. Så svaret for mig var ny CPU

bihistorie: Min datter blev glad, for hun køre nu 1500Mhz istedet for den
400 hun havde

Fra : Brian

Dato : 30-03-03 09:40

Det lyder som mit problem da min comp også kører nogenlunde stabilt ved fsb
på 100 mhz .Til Michael trolle, jeg har fjernet fluebenet men har
stadig samme problem.

Fra : Bo

Dato : 30-03-03 09:56

> Det lyder som mit problem da min comp også kører nogenlunde stabilt ved
fsb
> på 100 mhz .Til Michael trolle, jeg har fjernet fluebenet men har
> stadig samme problem.

Så er der kun 1 vej - tag køleren og CPU af - tør CPU'en af og kig med et
forstørrelsesglas. På min kunne skaden ikke ses med det blotte øje ( af mig,
mine unger ku godt se det )

Fra : Brian

Dato : 30-03-03 16:33

Jeg må med røde ører erkende at fejlen er helt og holdent min egen....... Da
jeg som du foreslog Bo, ville kikke efter et knækket hjørne på cpu'en
afmonterede jeg køleren måtte jeg med skam i sindet erkende at denne var
monteret forkert !?! Kernen på en cpu sidder IKKE i midten af chip'en og
derfor skal køleren sidde på den rigtige måde. Hos mig bevirkede dette at
Kølepuden kun dækkede ca. 1/5 af kernen og derfor ikke virkede optimalt. En
180 dgr. rotation af køleren har fuldstændigt fjernet problemet. Jeg sidder
flovt tilbage men som et plaster på såret har jeg da sparet et kilo til en
ny cpu . Bo TAK for (ikke svaret men det der fik mig på sporet)
hjælpen....

MVH Brian.

Fra : Bo

Dato : 01-04-03 22:49

> [...]
> flovt tilbage men som et plaster på såret har jeg da sparet et kilo til en
> ny cpu . Bo TAK for (ikke svaret men det der fik mig på sporet)

Det var da dejligt at det "bare" var det

Bo