MS Windows
briani 27239
Kan ikke køre en "ping"
Fra : Tboom

Dato : 30-03-03 01:01

Jeg aner ikke hvorfor, hvordan og hvornår, men da jeg her til aften skulle
pinge en server, meldte "dos" bare at "det ikke var genkendt som en intern
eller ekstern kommando. et program eller en batchfil"

Hvordan kan min "ping" pludselig forsvinde ?

Maskinen er reinstalleret for under 2 uger siden, og har aldrig haft det
problem før.

WinXP pro DK.

Fra : Bo

Dato : 30-03-03 08:09

"Tboom" <tbo@REMOVETHIS.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller ekstern kommando. et program eller en batchfil"
>
> Hvordan kan min "ping" pludselig forsvinde ?

ping er et "externt" program som (burde) ligge i %windir%system32 hvis det
er væk så hent det fra en anden

Fra : Flemming Jakobsen

Dato : 30-03-03 10:38

måske fordi du har startet en commando promth op ved at skrive command
istedet for cmd

Flemming

Fra : Bo

Dato : 30-03-03 10:51

"Flemming Jakobsen" <flexx@flexx.dk> skrev i en meddelelse
> måske fordi du har startet en commando promth op ved at skrive command
> istedet for cmd

Jeg kan godt køre ping selv om jeg starter command og ikke cmd, alle env.
variable er på plads og dermed også %path% som peger på system32 folderen

Fra : Tboom

Dato : 30-03-03 16:43

Ja, og jeg har også filen i mit Sys32 kat, men ligegyldigt hvad jeg skriver,
vil den under ingen omstændighder kører den.

Har også prøvet at kopier over fra anden pc, den held.

Fra : Bo

Dato : 01-04-03 22:51

"Tboom" <tbo@REMOVETHIS.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, og jeg har også filen i mit Sys32 kat, men ligegyldigt hvad jeg
skriver,
> vil den under ingen omstændighder kører den.

hvad hvis du skifter til din system32 mappe og skriver ping der? Din path
kan være "ødelagt" den skal pege bla. på den mappe, prøv evt. "set path" i
en cmd prompt for at se hvad der står.