MS Windows
briani 27239
Mangler et drev under "Denne computer"
Fra : Simon Juul Jensen

Dato : 29-03-03 23:27

Det hele startede da jeg installerede et lille program (System Commander 8),
hvilket jeg troede var til at defragmentere med. De viste sig dog, at
programmet var til at have to operations systemer kørende samtidig. Det
fandt jeg først ud af, efter computeren havde genstartet, og åbenlyst ændret
ved nogle ting i computeren. Nu manglede jeg pludselig et drev under "denne
computer".

Harddisken er installeret korrekt, og windows melder heller ingen fejl under
enhedsinstllinger. Jeg har forsøgt med PowerQuest PartitionMagic, men den
kalder partitionen for en "Hidden HPFS", hvilket jeg ikke kan ændre noget
ved. Hvis jeg vælger info for partitionen, skriver den "Error #102 - Boot
sector information not correct".

Jeg tror det ville hjælpe med en formatering og en ny partition, men jeg har
noget vigtigt data på drevet, som jeg ikke kan undvære. Så hvis nogle ved
eller har nogle ideer til, hvordan jeg får adgang til drevet igen, ville jeg
blive lykkelig!

Med venlig hilsen
Simon

Fra : Leif Pedersen

Dato : 30-03-03 08:56

"Simon Juul Jensen" <sjj@pilots.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> noget vigtigt data på drevet, som jeg ikke kan undvære.
Du kan bare formatere drevet. Og her efter gennemsøge du dine hardiske. det
kræver først du har programmet og det heder (pcinspector filerecovery)og kan
hentes fra
http://www.pcinspector.de/file_recovery/DK/download.htm

Hilsen
anders

Fra : Simon Juul Jensen

Dato : 30-03-03 15:54

> [...]
det
> kræver først du har programmet og det heder (pcinspector filerecovery)og

Vil det også virke efter jeg har formateret og oprettet en ny partition på
drevet?

Hilsen
Simon

Fra : Leo.E

Dato : 30-03-03 17:17

"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3e86a290$0$7585$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
> kræver først du har programmet og det heder (pcinspector filerecovery)og kan

Hvis du ikke har formateret kan du prøve her: www.os2bbs.com
de har noget hvor du kan læse og skrive til hpfs drevet,
måske det er en hjælp.
Hilsen: Leo