Hvad koster trådløst
Fra : P.N.

Dato : 29-03-03 18:07

Jeg har to pc midi-towers der skal forbindes, gerne trådløst. Men hvad
koster det at forbinde to PC ère ?.
Og findes der billigere løsninger der er værd at tænke på.

P.N.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-03 18:39

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har to pc midi-towers der skal forbindes, gerne trådløst. Men hvad
> koster det at forbinde to PC ère ?.

Omkring 1500 for 2 trådløsenetkort... Dvs uden accesspoint...Med accesspoint
kan det fås fra ca 2000,-

> Og findes der billigere løsninger der er værd at tænke på..

Ja da....

kabling imellem de 2 computere kan enddag udføres af en elektriker for de
penge på omkring 1500..

Hvis du selv har lyst til at prøve udfordringen, vel det koste omkring 500
kroner, inkl udtag, connectere og kabel...

Så se lige på cubus´ glimrende side omkring lige netop det og andet fra den
verden:

http://www.cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/netvaerksudtag.php

Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-03-03 18:51

> "P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message

Jeg har mine to pc'er forbundet med to trådløse netværkskort, hvoraf det ene er
et »U.S. Robotics 11 Mbps Wireless USB Adapter«, som jeg har købt til EUR 49,-
(ca. DKK 370,-) hos www.saturn.de. Jeg ved at der findes Saturn i Rostock og
Hamborg. Om Saturn findes længere nordpå mod fastlandsgrænsen til Danmark,
véd jeg desværre ikke.

Med to af ovennævnte vil du kunne forbinde de to pc'ere. Hvis flere end to pc'er
skal forbindes kræves der (vistnok) et access-punkt.

Claus

Fra : Michael Bülow Jensen

Dato : 29-03-03 19:08

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har to pc midi-towers der skal forbindes, gerne trådløst. Men hvad
> koster det at forbinde to PC ère ?.

Der kan jeg desværre ikke helt hjælpe dig, for jeg har ikke selv et trådløst
netværk, så jeg ved ikke rigtig i hvilken prisklasse det ligger.

> Og findes der billigere løsninger der er værd at tænke på.

Yep... Lige som Bjarke nævnte... Et kablet netværk.

OK. Jeg kan godt selv se det lækre i et trådløst netværk, hvor man ikke har
nogen lange netkabler liggende... Meeen ud over det finder jeg det ikke,
rent personligt, videre interessant når vi snakker om stationære computere..

- Et kablet netværk giver meget bedre forbindelse: LAN kører idag primært
100Mbit vil jeg mene, hvor det mest udbredte WLAN (trådløst netværk) 'kun'
kører 11Mbit.
- Hvis der skulle komme nogen forbi med et ekstra computer
(bærbar/stationær) er der større sandsynlighed for at de bruger netkabel,
frem for trådløst.
- Jeg ved ikke hvor aktuelt det er i praksis, så jeg håber ikke det er med
til at gøre dig nervøs/betænksom, men jeg vil nu mene at andre med et
trådløst netkort vil kunne sniffe trafikken på dit netværk uden af være i
fysisk kontakt (Advarsel: Rene spekulationer, jeg selv har i forbindelse med
WLAN)
- Jo mere signalstøj der er i det frekvensområde som det trådløse netværk
bruger, jo dårligere bliver net-forbindelsen. (Mikrobølgeovne,
mobiltelefoner m.m.) Det samme gælder egentlig også afhængigt af hvor mange
vægge/etager der er mellem computerne.
- En netværkspakke med 2 netkort, og 5 meter 'krydset' netkabel kan købes
billigt i f.eks. ComputerCity, til 259kr. (OK det er så næsten også det
billigste af det billige, men de netkort jeg selv bruger er også fra sådan
en slags billigpakke, og de fungerer nærmest perfekt :) )

Håber det er nogle overvejelser som du kan bruge til noget :)

Med venlig hilsen
Michael Bülow Jensen