Billig spillecomputer
Fra : Gert Vest

Dato : 30-03-03 09:02

Hej alle !

Jeg kender en dreng som skal til at have en ny computer.
Problemet er at han har ikke så mange penge, så der skal spares.
Mit problem er at jeg ikke kan bestemme mig for hvilket bundkort og dermed
processor.
Har I nogle gode bud ?

Bundkort ?
Processor ?
Kabinet ?

Jeg ved godt at proc. og kabinet ikke rigtigt hører til i denne gruppe. Men
håber ikke I bliver sure over det.

MVH

Gert

Fra : Martin K

Dato : 30-03-03 10:48

Gert Vest wrote:
> Har I nogle gode bud ?

Mine kommer ihvet fald her...

> Bundkort ?

Asus A7V333-X eller Soltek SL-75FRV

> Processor ?

AMD Athlon XP 1700+ og opefter alt efter hvor meget der skal ofres...

> Kabinet ?

Chieftec Dragon DG-01W
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=DG-01W

Har selv sådan eet og er meget tilfreds. Et lidt overset kabinet uden alt
muligt pis, ingen låger, og bare hvidt. God plads i...

Husk at i en spillecomputer kan det godt betale sig at vælge en Athlon XP
1800+ i stedet for en 2100+ og så få et bedre grafikkort i stedet IMO...

--
Martin K

Fra : MaRk

Dato : 30-03-03 18:03

> Bundkort ?

Noget ecs, evt k7s5a husk det skal være ddr i putter og installer drivere
korrekt så gir det ik de store porblemer.

> Processor ?

Xp1700+

> Kabinet ?

cordegen kan fås til 345,- hos midt-data.dk

Det er ihvertfald en pc hvor der er sparet på komponenterne men der stadig
er fart i.

Fra : jk

Dato : 31-03-03 08:17

On Sun, 30 Mar 2003 10:01:54 +0200, "Gert Vest" <post@gertvest.dk>
wrote:

> [...]
>Kabinet ?
>
>Jeg ved godt at proc. og kabinet ikke rigtigt hører til i denne gruppe. Men

Spil er jo mere krævende end kontor, så hvordan kan den blive billig ?

Fra : MaRk

Dato : 31-03-03 15:51

> Spil er jo mere krævende end kontor, så hvordan kan den blive billig ?

Jeg sidder selv ved

ecs k7s5a
xp1600
cordegen kabinet

og min pc køre ganske glimrende i spil.
For tiden står den på bf/dc gerne til lans.
Køre i høje detaljer og høj texture i 1152x8**
Synes ikke de komponenter er vildt dyre *ss*

Derudover har jeg geforce 4 ti4200 og 512ddr.

Kabinettet behøves ikke være et dyrt cheiftec det kan sagtens være et
cordegen, jeg har aldrig haft porblemer med deres strøm forsygninger. Hvis
man er anti cordegen kan man købe et casecom de er ikke så dyre. Tjek
www.mariendals.dk

Mvh
Mark

Mvh
Mark

Fra : MaRk

Dato : 31-03-03 18:55

> Mvh
> Mark
>
> Mvh
> Mark

Det havde måske været nok at skrive én gang =)

Fra : Martin K

Dato : 31-03-03 19:02

MaRk wrote:

> Det havde måske været nok at skrive én gang =)

Hehe... et begyndende tegn på skizofreni?

--
Martin K

Fra : Gert Vest

Dato : 31-03-03 20:40

"Gert Vest" <post@gertvest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Processor ?
> Kabinet ?
>
> Jeg ved godt at proc. og kabinet ikke rigtigt hører til i denne gruppe.

Tak for hjælpen.

GV