Skærme
Fijala 3554
Lodrette streger?
Fra : Thomas Voller

Dato : 29-03-03 16:05

Hej NG.

Har lige investeret i en ViewSonic P95F+, men jeg oplever nogle irriterende
lodrette streger på skærmen i alle opløsninger og med alle refresh-rates.
Jeg har taget foto med et digitalkamera af problemet. Det er ikke SÅ
tydeligt, men det burde give en ide om hvad jeg mener.

Fotografi:
http://www.voller.dk/rod/fejl.jpg

Kan det være fordi der er probleer med driveren? I skærmens specifikationer
står der f.eks. en opløsning som 1600x1200@87Hz, men inde i Windows XP skærm
jeg kun sætte refresh rate til 85Hz. Kan det have noget at sige? Hvis ja,
hvordan kan jeg så ændre refresh rate fra 85 til 87?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra : ChrisStoffer

Dato : 29-03-03 19:04

"Thomas Voller" <voller@voller.dk> wrote in message
> [...]
> jeg kun sætte refresh rate til 85Hz. Kan det have noget at sige? Hvis ja,
> hvordan kan jeg så ændre refresh rate fra 85 til 87?

Hej
Jeg har også en P95F+ og jeg har ikke lagt mærke til sådan nogle streger på
min. Det skal siges at jeg kører i 1280*1024 med en refresh rate på 100 og
det kører rigtig godt. Hvis jeg selv skal sige det synes jeg ikke 1600*1200
er optimalt for denne skærm, så prøv at sætte opløsningen ned til 1280*1024.
Hvis du går ind på viewsonics side for P95f+ kan du downloade de nyeste
drivere: http://www.viewsonic.com/products/crt_p95fplus.htm

Mvh
Christian

Fra : Voller

Dato : 29-03-03 19:49

"ChrisStoffer" <stofferdreng17@yahoo.dk> skrev i
> [...]

1280*1024.
> Hvis du går ind på viewsonics side for P95f+ kan du downloade de nyeste

Som standard kører jeg kun i 1280x960@100Hz, men der optræder de lodrette
striber også. Kører også nyeste driver. Det må næsten være en fejl på
skærmen så?

Voller.

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-03 02:09

"ChrisStoffer" <stofferdreng17@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

1280*1024.
> Hvis du går ind på viewsonics side for P95f+ kan du downloade de nyeste

Jeg vil lige anbefale dig at skifte til 1280*960, da det er det rigtige
forhold til din skærm (4:3). Ved 1280*1024 (5:4) vil cirkler blive ovale
osv.

- Martin

Fra : Thomas Voller

Dato : 30-03-03 11:25

"Thomas Voller" <voller@voller.dk> skrev...
> Har lige investeret i en ViewSonic P95F+, men jeg oplever nogle
irriterende
> lodrette streger på skærmen i alle opløsninger og med alle refresh-rates.

Det viser sig, at det gode gamle trick med at give skidtet et spark virkede.

Et meget blødt slag på siden af skærmen, og vupti: Ingen lodrette streger.
Meget, meget underligt, men det virker.

Voller.

Fra : ChrisStoffer

Dato : 30-03-03 20:54

> [...]
virkede.

> Et meget blødt slag på siden af skærmen, og vupti: Ingen lodrette streger.

LOL =O) Det var godt at du fik det til at virke igen =O)

Christian