Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Medion MD5995
Fra : Toki

Dato : 29-03-03 13:44

Hej NG,

Jeg har tænkt mig at købe et digitalkamera Medion MD5995 af en. Jeg kunne
tænke at vide om der er nogen, der har erfaringer med dette kamera. Er det
værd at købe? TIA!

Vh,
Toki

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-03-03 15:07

"Toki" <tilsalgnu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænke at vide om der er nogen, der har erfaringer med dette kamera. Er det

Hej Toki
Hvad skal du bruge kameraet til?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Toki

Dato : 29-03-03 15:44

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message

> Hej Toki
> Hvad skal du bruge kameraet til?

Ikke professionelt... bare til at tage billeder og dele med familien via
internettet. :)

Vh,
Toki

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-03-03 18:15

In article <b64bf9$eq0$1@news.net.uni-c.dk>, Toki wrote:

> "Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message

> Ikke professionelt... bare til at tage billeder og dele med familien via
> internettet. :)

Hvis seerne er lidt kritiske, og gerne vil have skarpe billeder,
så køb noget hvor der er brugt penge på optik. Altså en af de
almindelige mærker: Canon, Nikon, Kodak, Fuji, Olympus etc.

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-03-03 18:17

> "Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message

> Ikke professionelt... bare til at tage billeder og dele med familien via
> internettet. :)

OK.....
Jeg kender ikke til kameraet, og en søgning på nettet gav ikke mange
resultater (ingen fornuftige :) så jeg skal ikke kunne sige om det er godt
eller ej.
Det lyder som om du kender ham/hende der har kameraet, så måske var det en
ide at overtale ham/hende til at låne dig det en weekend, sådan du kan prøve
om det er noget for dig..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-03-03 20:33

Objektivet er fra Ricoh, og jeg har endnu ikke fundet ud af, hvad der er i
vejen med deres objektiver. Kameraet har været diskuteret flere gange her i
gruppen, og vi er dybt uenige.
Prøv i Google at søge i grupperne og brug søgeordene Medion, Aldi, Føtex og
måske flere.
Det findes også med numrene 9700, 9725 og et par jeg ikke kan huske.
Derudover sælges kameraet under navnet Jenoptik, Rollei, Samsung og vist et
par stykker mere. Under navnet Rollei har jeg set det i Merlin til 7.995 kr,
og det var nøjagtig magen til Medion 9725. På en tysk testside har jeg også
set, at de nævnte kameraer er helt identiske.
Jeg har selv 9725 versionen og er godt tilfreds. Derudover kender jeg nu 6
kollegaer, som har købt kameraet, efter at de havde set de "familiebilleder"
som jeg producerede, og de er også alle godt tilfredse.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at der findes bedre kameraer, men som
familie og feriekamera, synes jeg selv, at det er fremragende og især til
prisen.
Da de første Medion blev udbudt til billigpris var det så vidt jeg husker
til ca. 3500 kr. i Aldi. Jeg kan se, at de nu ligger på ca. 2995 (Føtex i
denne uge), så det er nok ikke faldet så meget i pris, som andre mærker er i
samme periode, så umiddelbart er det nok ikke lige så stor en prisbombe
mere, som det har været.
En enkelt ulempe er, at når man skal fotografere, bruger den forholdsvis
lang tid på at lave den automatiske skarphedsindstilling, men det har jeg så
set andre også har oplevet med en hel del andre digitalkameraer.

Kurt

Fra : Jack L.

Dato : 30-03-03 01:57

Toki wrote:
> Hej NG,
>
> Jeg har tænkt mig at købe et digitalkamera Medion MD5995 af en. Jeg
> kunne tænke at vide om der er nogen, der har erfaringer med dette
> kamera. Er det værd at købe? TIA!

For de 3000 DKK kameraet koster i dag, anbefaler jeg at du bruger pengene på
de veletablerede firmaer (Olympus, Sony, Nikon, Canon, osv). Deres
specifikationer er måske ikke nær så imponerende som Medionen, men har (med
stor sandsynlighed) bedre billedkvalitet og flere funktioner.

Hilsen Jack

Fra : Toki

Dato : 30-03-03 10:06

Hej,

Mange tak for jeres svar! Jeg er skeptisk over Medion... Hvad med et Sony
Cybershot DSC-P71? Er der noget godt at sige om dette kamera fra Sony? TIA!

Vh,
Toki

Fra : 4x

Dato : 26-05-03 22:19

"Toki" skrev d. 29-03-03 13:44 dette indlæg :
> [...]
kunne
> tænke at vide om der er nogen, der har erfaringer med dette kamera. Er

Jeg har et Medion kamera købt i Aldi det har været i brug i ½ år uden
problemer En af mine venner har lånt mit kamera til af tage foto som han
skulle bruge til nogle reklamer, han er grafisk designer og han var
meget tilfrede med kvaliteten på fotos. Minolte havde et kamera med
3,1Mp.det er en tro kopi af Medion eller omvendt. >

http://www.kandu.dk/