Bip fra bundkort
Fra : jank

Dato : 29-03-03 13:48

Efter montering af ekstra HD, vil maskinen ikke starte op.
Kommer med langtrukne bip lyde når der tændes for maskinen, og ellers
sker der ikke andet.
er der en ide til hvad der kan være galt. Grafikkort er efterfølgende
prøvet at udskifte uden ændringer.

Kan det være processor der ikke sidder korrekt?

Det drejer sig om en Pentium 3 600mhz maskine, der kørte fint lige
optil. Eneste ændring er omtalte diskmontering.

Med venlig hilsen
Jan Kristensen
jkmm@mail1.stofanet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 14:40

> Efter montering af ekstra HD, vil maskinen ikke starte op.

Prøv at tjekke IDE kablerne... Sidder de ordentligt?
Prøv at fjerne den nye disk - vil den starte nu?
Flyt den nye disk til den anden IDE..`?
Jumpere? Sat rigtigt?
Strøm til CPU-blæseren`?
Alle PCI-kort sidder rigtigt i?

Mvh
Allan

Fra : jank

Dato : 29-03-03 18:47

Har pillet disken fra igen, og checket alle PCI kort. Men hvis netværk
og lyd ikke sidder rigtigt, bør den vel stadigvæk starte op. Blæser
til CPU kører helt som den skal.
Jeg frygter lidt at den langtrukne bippen er en fejl kode fra
Processor.
Har engang prøvet det samme på en gammel maskine hvor det var
grafikkort, der ikke sad rigtigt. Men det var en anden tone hastighed
så vidt jeg husker.

Jan

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 29-03-03 19:34

jkmm@mail1.stofanet.dk (jank) wrote in news:3e85db78.20323393
@news.stofanet.dk in dk.edb.hardware.bundkort:

> [...]
> Har engang prøvet det samme på en gammel maskine hvor det var
> grafikkort, der ikke sad rigtigt. Men det var en anden tone hastighed

Prøv at søge på postcodes og din bios / bundkort producent på f.eks. google,
eller på deres hjemmesider. De plejer at have beskrivelser af hvad de
forskellige bib lyde betyder.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.