MS Windows
briani 27239
Stoppe en uønsket proces...
Fra : Martin K

Dato : 29-03-03 12:33

Hey NG

Jeg har et program der hver gang jeg starter min PC lægger to processer ind
i Windows XP's jobliste på samlet ca. 50 MB. Det synes jeg nu er lidt
voldsomt, da jeg jo ikke bruger programmet altid. Jeg har førsøgt med
msconfig og reg cleaner til at fjerne denne fra opstarten. Men den findes
ikke på nogen lister, og det er jo noget irriterende at skulle dræbe to
processer hver gang man booter?

Hvad gør man?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Anders Lund

Dato : 29-03-03 12:48

Martin K wrote:
> [...]
> opstarten. Men den findes ikke på nogen lister, og det er jo noget
> irriterende at skulle dræbe to processer hver gang man booter?

Du kan jo starte med at fortælle hvilke processer der er tale om.
Prøv evt. at kigge i: højreklik på denne computer -> administre -> servicec
(tjenester) og se om du kan identificere processen/servicen der.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Michael U. Hove

Dato : 29-03-03 13:36

Martin K wrote:
> [...]
> msconfig og reg cleaner til at fjerne denne fra opstarten. Men den findes
> ikke på nogen lister, og det er jo noget irriterende at skulle dræbe to

Du kan også prøve Regcleaner. Det har en startup list funktion, hvor du
kan liste og slette entries i reg. databasen, der evt. starter den
"slemme" proces op...

http://jv16.org

mvh.

Michael

Fra : Michael U. Hove

Dato : 29-03-03 13:41

Michael U. Hove wrote:

> Du kan også prøve Regcleaner. Det har en startup list funktion, hvor du
> kan liste og slette entries i reg. databasen, der evt. starter den
> [...]

UPS...så ikke lige din nr. 2 option...du har altså prøvet Regcleaner!!!
Hvilken process drejer det sig om?!

mvh.

Michael

Fra : Martin K

Dato : 29-03-03 13:49

Martin K wrote:
> Hvad gør man?

Jeg fik tingene til at spille! Det viste sig at det ikke var en proces
men en tjeneste der skulle stoppes. Så det var jo godt - nu er alle glade...

Indgrebet blev foretaget med msconfig.
Tak til alle...

--
Martin K

Fra : Michael U. Hove

Dato : 29-03-03 15:56

Martin K wrote:

> [...]
> men en tjeneste der skulle stoppes. Så det var jo godt - nu er alle glade...

Iøvrigt vedr. win-services...glimrende site omkring deres brug og at få
minimeret dem i sin windows:

http://www.hsc.fr/ressources/breves/min_srv_res_win.en.html.en

mvh.

michael.

Fra : Madsen

Dato : 29-03-03 17:38

Martin K skrev:

> Indgrebet blev foretaget med msconfig.

Pas på med det. Du kan risikere at få kvalt en service som
resulterer i at Windows ikke kan startes. Det vil ikke kunne lade
sig gøre hvis du bruger det indbyggede værktøj i Windows. Start >
Kør: services.msc

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 30-03-03 10:30

Madsen wrote:
> [...]
> resulterer i at Windows ikke kan startes. Det vil ikke kunne lade
> sig gøre hvis du bruger det indbyggede værktøj i Windows. Start >

OK... som altid har du de fede svar Jeg anede ikke ovenstående, men det
vil jeg da klart benytte mig af hvis jeg skulle komme ud for noget lignende
en anden gang...

Takker igen...

--
Martin K