MS Windows
briani 27239
Installere Win-Pro xp når harddisken skal ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 29-03-03 12:24

Jeg har købt en Windows xp Pro, som jeg skal installere på min pc. Men jeg
tror, at jeg i løbet af 6-12 måneder er nødt til at udskifte min
eksisterende harddisk med en anden. Derfor spørger jeg, om det er klogt at
installere det nye styresystem nu, da jeg har hørt, at man kun kan/må
installere det på én harddisk.

Er Microsofts regler så skrappe, at hvis man skifter harddisk, så skal man
købe et nyt styresystem? Eller hvordan fungerer det?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Aksel Spandet

Dato : 29-03-03 12:55

Hej!

Det er ingen begrænsninger for hvor mange gange du må installerer det... Det
du ikke må er dog at installerer det på flere maskiner end en...!

Du kan roligt installerer det på din nuværende hd... og så når du får din
nye kan du bare instalere det på den...!

(Jeg har selv gen-instaleret windows xp 10 gange på maskine..!)

Mvh
Aksel

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-03-03 13:48

Jakob Munck skrev :
> [...]
>
> Er Microsofts regler så skrappe, at hvis man skifter harddisk, så skal man
> købe et nyt styresystem? Eller hvordan fungerer det?

Intet problem.
Det er kun hvis du aktivere din XP for ofte de blokere din. Så står der et
nummer på skærmen og du ringer til det og oplyser den kode der også står på
skærmen og du får en ny og så er et problem væk.
Jeg havde problemet efter jeg havde skiftet bundkort 3-4 gange inden for 3
mdr og ringede så en lørdag eftermiddag ved 17-tiden sidste sommer og der
sad squ en og tog telefonen.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk