Pillegivning
Fra : Pwh

Dato : 29-03-03 09:43

Er der nogen gode metoder til at give piller til hunde
udover at camuflerer dem i maden. Tyson skal i forbindelse med
en sårskade have nogle store penecellin tableletter, og selv om
jeg brækker dem i míndre stykker og skjuler dem i maden er
det svært at få pillerne i ham (de lugter måske).

Er der også noget kost der plejer at et sikkert Hit hos hunde.
Han har nemlig i forbindelse med den behandling/medicin han har
fået, mistet sin sædvænlige madglæde. Og min fryser er snart
helt tømt for bøffer.

Mvh Jens

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 10:05

"Pwh" skrev d. 29-03-03 09:43 dette indlæg :
> [...]
> Han har nemlig i forbindelse med den behandling/medicin han har
> fået, mistet sin sædvænlige madglæde. Og min fryser er snart

Nej, madcamouflage er det nemmeste! Jeg plejer at pakke pillerne ind i
leverpostej...det er altid et hit!

Min hund er vild med kippers! Og fisk er godt til hunde...giver pæn pels
mv.
Ris med kippers, overhældt med okseboullion...mums! Især hvis du laver
boullionen selv, så den ikke er for salt! Blandes med sædvanlig mad.

Ris med leverpostejssuppe..også et hit! Evt iblandet hans sædvanlige
mad.

Kogt kylling...kyllingefileter koges i ikke for meget vand, så der også
bliver en god suppe ud af det. På ris eller hans sædvanlige mad.

kallun med ris...på sædvanlig mad.

Bon appetite!

Kh Christina, der vil skrive en kogenbog til hunde...selvom de ikke kan
lave mad!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 29-03-03 13:19

Sat, 29 Mar 2003 09:05:07 GMT, skingur wrote:

>Nej, madcamouflage er det nemmeste! Jeg plejer at pakke pillerne ind i
>leverpostej...det er altid et hit!

Det gør jeg også, og det virker hver gang!

KLIP...gode opskrifter på hundemad

>Bon appetite!

>Kh Christina, der vil skrive en kogenbog til hunde...selvom de ikke kan
>lave mad!!!

Ja det er gode opskrifter, men du glemmer noget meget vigtigt!
Når man selv laver hundemad, SKAL hunden ha' vitaminer og mineraler ekstra!
KW har et godt Vitamin/mineral-pulver.

--
Mvh Sonja Petersen http:www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 14:01

"x Vuf x" skrev d. 29-03-03 13:19 dette indlæg :
> [...]
> Ja det er gode opskrifter, men du glemmer noget meget vigtigt!
> Når man selv laver hundemad, SKAL hunden ha' vitaminer og mineraler

Hej Sonja... opskrifterne var også bare ment som stimulans-kost (!)
indtil vufferen får lyst til at spise igen... det er bedre end bøffer,
for ingen hunde har godt af udelukkende at få råt kød (medmindre der er
maveindhold med grøntsagssnask osv i ....adw!)!!!! Det er osse derfor,
der skal blandes noget af hundens almindelige foder i.
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 29-03-03 14:34

Sat, 29 Mar 2003 13:00:30 GMT, skingur wrote:
> [...]

>maveindhold med grøntsagssnask osv i ....adw!)!!!! Det er osse derfor,
>der skal blandes noget af hundens almindelige foder i.

Ok...Det skrev du jo ikke noget om, og det er bare ikke nok.
Jeg går ud fra, at du taler om tørfoder? *s*

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 14:47

"x Vuf x" skrev d. 29-03-03 14:34 dette indlæg :
> Ok...Det skrev du jo ikke noget om, og det er bare ikke nok.
> Jeg går ud fra, at du taler om tørfoder? *s*
>

> --
> Mvh Sonja Petersen http:www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

hej.. det aner jeg ikke, det er jo ikke min hund der ikke vil spise....
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 29-03-03 16:47

Sat, 29 Mar 2003 13:46:51 GMT, skingur wrote:

>Det aner jeg ikke, det er jo ikke min hund der ikke vil spise....

Ok så...

Fra : bettina

Dato : 31-03-03 08:33

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message

> Nej, madcamouflage er det nemmeste! Jeg plejer at pakke pillerne ind i
> leverpostej...det er altid et hit!

hehe, ja for de fleste i hvert fald. Min brors gamle rottweiler var en ørn
til at spise leverpostejen og spytte pillen ud, uanset hvor lille en pille
det så var. Det var håbløst. Hun kunne spise en hel skålfuld af lækker
hundemad/ris/kylling/dåsemad og efterlade en lille bitte klat, nemlig der
hvor pillen var skjult.
Der var ikke andet at gøre end at proppe pillen så langt ned i halsen på
hende som muligt og holde hende for mund/næse så hun blev tvunget til at
sluge de fordømte piller.

bettina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-03-03 11:27

Hej Alle

Kan den lide lever, så skærer man en lomme i et stykke lever, og lægger
pillen derind. Men hvis jeg havde forstået det rigtigt, så var det nogle
afskyeligt store piller, og så tror jeg, at jeg ville bruge den med hovedet
lidt tilbage, og pillen ned i halsen.

Hilsen Benny

Fra : Pia J

Dato : 29-03-03 10:07

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> Er der nogen gode metoder til at give piller til hunde
> udover at camuflerer dem i maden. Tyson skal i forbindelse med

Jeg må tilstå, at jeg i de situationer skærer igennem og lukker hundens mund
op, propper pillen så langt ned i gabet som muligt, evt. fulgt af en finger
der skubber den helt ned i halsen, hvis jeg ved at kræet er god til at få
pillen møvet ud i siden af tungen til at spytte ud senere. Hvis den er
urolig sitter jeg den, stiller mig overskrævs bagved og åbner munden ved at
trække næsen op mod mig og holde hovedet fast mod min krop. Altsammen uden
skænd eller vold, men stilfærdig tvang

Det lyder måske som overgreb, men det går hurtigere end alt det andet og i
dette tilfælde mener jeg ikke hunden har krav på medbestemmelse, det skal
gøres, slut færdig på 5 sekunder, kiks bagefter.

Selv har jeg store hunde, men det virker også med hvalpe og katte, så sætter
man sig på gulvet med dyret mellem knæene.

:Pia

Fra : R. Ilsøe

Dato : 30-03-03 14:50

Vi køber de der runde PAW godbidder og så har jeg 5-6 i hånden... Den ene
stikker jeg pillen ind i hullet og så kaster jeg ellers 3-4 uden piller og
hunden er vild efter at gribe dem... Så kommer den med pillen og 9/10 gange
er den bare vupti væk uden hunden har opdaget der var stukket en pille
igennem!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk/dogs/Start.htm

Fra : Pernille

Dato : 29-03-03 10:18

Hej Jens.

Kender godt problemet. De kan sortere selv de mindste ting fra i maden. Vi
har med held prøvet at lægge pillen langt ind bagved på tungen og holdt
hagen let op imens vi har talt i glade og rosende toner. Han blev så
begejstret at han var nødt til at synke og væk var den. Vi har også prøvet
at tage et stykke pålæg, rullet pillen indeni og givet ham den som en
godbid. Det virkede også og så var vi samtidig sikre på at pillen endte hvor
den skulle.

Held og lykke med det og god bedring til ham.

Mvh

Pernille og Tarzan

Fra : Pia J

Dato : 29-03-03 10:40

"Pernille" <pernilleyde@mail.dk> wrote in message

> at tage et stykke pålæg, rullet pillen indeni og givet ham den som en
> godbid. Det virkede også og så var vi samtidig sikre på at pillen endte
hvor
> den skulle.

En klump ost er et hit her! Og så er der Molly som gnasker penicillin som om
det var bolcher.

:Pia

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-03-03 13:02

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen gode metoder til at give piller til hunde
> udover at camuflerer dem i maden.

Ja det er der faktisk

Få hunden til at sidde på plads, stop pillen ind under dens læbe samtidig
med at du blidt lægger hånden under dens hage og holder dens snude så mege
oppe at den er over vandret.

Hunden vil nu synke pillen enden for få sekunder.

Pres ikke hundenns hoved for højt op, det er ikke vold man skal bruge.

Er som regel en ganske simpel proces ved de fleste hunde.

Blot hundens snude er over vandret vil den synke pillen hurtigt.

MVH
Bjarne Ø

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 01-04-03 19:39

> [...]
> jeg brækker dem i míndre stykker og skjuler dem i maden er
> det svært at få pillerne i ham (de lugter måske).

Robin har nu fået antibiotika i tre uger (og smertestillende oveni en del af
tiden), og jeg må nok erkende, at jeg ikke gider at lave et stort show ud af
pillegivningen. Jeg lægger dem simpelthen bare ind bagerst på tungen (bræk
dem evt. over, hvis de er meget store) og lukker så munden, bøjer snuden
opad og stryger ham lidt på halsen (struben om du vil), så synker han dem
uden besvær.

-Trine