Filmnørder!
Fra : x22

Dato : 20-03-01 20:36

Kære alle,

Filmnørderne - dem der kan samtlige replikker og kender alt, intet mindre
end alt, kan man ikke andet end holde af, dog samtidig med men tænker sit,
og korser sig.

En af mine venner er totalt Batman-freak. Ser filmene igen og igen. Har
merchandice og bøger, ja sågar 3 komplette kostumer som han ofte iklæder
sig.

Kender I lignende tilfælde, så frem med dem. Lad os andre more os - midt i
fascinationen.

Jeg selv elsker Fawlty Towers!

Venligst

Shipping

Fra : GI Jones

Dato : 21-03-01 09:52

Den 20-03-01, 20:35:41, skrev "x22" <x22@worldonline.dk> til emnet
Filmnørder!:

Jeg vil påstå at jeg kan mindst 80% af replikkerne i begge Jurassic Park
film! Og derudover er jeg stor fan af Spielberg film i det hele taget!

Fra : Ulla

Dato : 21-03-01 11:35

Kampen om den røde ko!
"Dine øjne er næsten lige så smukke som Rosas......"

Desværre blev båndet ødelagt for nogle år siden og vi har ikke kunnet finde
det nogen steder. Så hvis nogen har en kopi.........

--
Med Venlig Hilsen Ulla

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 22-03-01 19:18

"Ulla" <ullaogasger@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
finde
> det nogen steder. Så hvis nogen har en kopi.........

Jeg vil gerne have et glas mælk..................skummet *LOOOOOOL*

Fra : Ulla

Dato : 22-03-01 21:56

Ulrik Vadstrup <vadstrup@post12.tele.dk> skrev i en

> "Ulla" <ullaogasger@mobilixnet.dk> wrote in message

> finde
>

> Jeg vil gerne have et glas mælk..................skummet *LOOOOOOL*

Åh, det er skønt at være sagfører!

Fra : Henry Vest

Dato : 21-03-01 18:25

> Kender I lignende tilfælde, så frem med dem. Lad os andre more os - midt i
> fascinationen.

Tja, jeg kender da et eksempel fra ...en film! I Emir Kusturicas
"Arizona Dream" optræder der sådan en rigtig filmnørd, jeg kan dog
desværre ikke lige huske titlen på den film han ser igen og igen.
Samme Emir Kusturica er jo også manden bag "Underground", og den film
har jeg selv set 9 gange! Så efterhånden kan jeg da en del af
replikkerne udenad. "Stol aldrig på en lyvende kvinde". Det har jeg
nu heller aldrig gjort.

Henry

Fra : Peter Kaas

Dato : 21-03-01 20:26

> Kender I lignende tilfælde, så frem med dem. Lad os andre more os - midt i
> fascinationen.

Star Wars.
Kan se dem igen og igen og jeg bliver aldrig træt. Hver gang er ligeså
fed en oplevelse som de andre. Jeg kan efterhånden også mange af
replikkerne.

Dog, jeg har ikke kostumer el. lign. Men det er nok fordi de er sk*de
dyre...;-D

May The Force Be With You!
Mvh
Peter

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-03-01 16:04

"Peter Kaas" <kaas@post1.tele.dk> skrev:

> Star Wars.
> Kan se dem igen og igen og jeg bliver aldrig træt. Hver gang er ligeså
> fed en oplevelse som de andre. Jeg kan efterhånden også mange af
> replikkerne.

Ja så. Hvor mange gange bliver der sagt "I've got a bad feeling about
this" i filmene.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : GI Jones

Dato : 23-03-01 08:54

Jeg mener ikke Star Wars bør indgå i denne diskussion. Star Wars er ikke
tre film, ligesom alle de andre. Jeg tæller af princip ikke hvor mange
gange jeg ser dem, (det ville være dårligt for mit omdømme). Alle bør se
Star Wars, men rigtig Star Wars nørd er man først, når man kan forstå
hvorfor de er så fantastiske. Tænk over det! Er Star Wars ikke de eneste
film, der er blevet ved med at være så populære i så lang tid? Jo, og det
er ikke bare på grund af markedsføringen.

Fra : Hajaj®

Dato : 23-03-01 20:36

On Fri, 23 Mar 2001 07:54:24 GMT, GI Jones <jones@f2s.com>
wrote:

> [...]
>film, der er blevet ved med at være så populære i så lang tid? Jo, og det
>er ikke bare på grund af markedsføringen.

Lad mig lige starte med at sige at jeg også er SW fan.
Men helt alene om sin kult-status er den nu ikke. For det
første er den ikke så forfærdelig gammel. Der er andre film
der stadig holder efter meget længere tid.
Gone with the Wind og The Maltese Falcon f.ex.
Mht ren kult status så kan Rocky Horror Picture Show nok
give SW kamp til stregen.
Star Wars er en stor ting men helt unik, i den sammenhæng,
er den nu ikke.
Og iøvrigt er der jo nok nogen Star Trek nørder der har en
mening om det.

--
Hajaj®
hajaj@webhiker.remove.dk

Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law

Fra : Lisa andersen

Dato : 22-03-01 01:36

Jeg kender de fleste replikker til Rocky Horror Picture Show, men den har
jeg vist set nogle hundrede gange.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 22-03-01 11:51

"Lisa andersen" <lisa@paradis.dk> wrote in message
> Jeg kender de fleste replikker til Rocky Horror Picture Show, men den har
> jeg vist set nogle hundrede gange.

Dvs. at hvis vi siger, at du har set den hundrede gange, så har du brugt
næsten 7 dage af dit liv på at se Rocky Horror Picture Show?

Jacob

Fra : Lisa

Dato : 23-03-01 00:08

Det lyder meget sansynligt, og de har været ganske godt givet ud vil jeg
mene!

Fra : Rar Morfar

Dato : 22-03-01 17:31

Predator og Braindead!

Specielt Braindead kan jeg udenad.
Har nok set den 15 gange (no shit)

"The demon is among us - stay back boy - this calls for the divine
intervention"

Morfar

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 22-03-01 19:24

Er fuldstændig tosset med Blade Runner (har filmen begge versioner -
Director's Cut 2 gange, bøgerne samt spillet og filmplakaten). Har vel
efterhånden set den en 30 - 40 gange.

Men iøvrigt har jeg en kammerat som er MEGET værre end mig. Han har ALT og
ved alt om X-files (og mange andre film).

Fede hilsner
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Hajaj®

Dato : 22-03-01 23:20

On Thu, 22 Mar 2001 17:30:33 +0100, "Rar Morfar"
<runwest@post6.tele.dk> wrote:

>Predator og Braindead!
>
>Specielt Braindead kan jeg udenad.
>Har nok set den 15 gange (no shit)
>
>"The demon is among us - stay back boy - this calls for the divine
>intervention"

Det lyder ellers ikke særlig rart, Morfar

Fra : Jacob K.

Dato : 23-03-01 15:46

Hej.

> Specielt Braindead kan jeg udenad.
> Har nok set den 15 gange (no shit)

Den vogn er jeg med på.
"I kick ass for the lord!"

Eller Evil Dead II:
"Groovy!"

-Jacob

Fra : Noid

Dato : 22-03-01 19:30

Alien, Aliens, Alien III

Vi er nogle stykker som samles og ser trilogien over en nat (vi regner ikke
den "nye" for noget ), nogle gange blive det endda til flere gange på den
samme nat...

Vil tro det er blevet til omkring de 40-50 gange i fællesskab og endnu flere
hver for sig.

Det er blevet lidt af en sport for nogle af os at se hvor mange gange i træk
vi kan forud sige den næste replik, det kan godt blive ret svært til
tider...

../ Noid

Fra : Henrik Larsen

Dato : 22-03-01 19:39

Jeg samler på peplum (italienske sword & sandal film fra 1960'erne) og
har ca.60-70 film i genren plus det løse...

Vh Henrik

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 22-03-01 20:53

The Commitments og The Blues Brothers har jeg set vel omkring 40-50 gange
hver. Helt tilbage i 8 og 9 klasse havde vi en tradition, hvor vi efter at
have været i byen så The Commitments.... det bliver til en hel del gange i
løbet af 2 år.

De fede ved at se den samme film mange gange, er at efter et vist punkt,
begynder filmen at ændre sig. Der bliver ved med at dukke nye ting op, nye
replikker der får en ny mening eller noget man ikke har bemærket eller
tillagt mening før. Det svarer for mig lidt til at læse en god bog igen og
igen, eller at høre det samme stykke musik igen og igen. Og hvem anser folk
for musiknørder bare fordi man hører et nummer adskillige gange....?

Kåre