Endnu en...
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 28-03-03 23:18

Altså...
Jeg ville jo egentlig vente med at fortælle noget før alt er faldet på
plads, men jeg er bare så begejstret, at jeg må have lidt luft! Store
dele af min omgangskreds kan ikke se det super fantastiske i at vi skal
have endnu en kat, nr. 9 i rækken, men jeg er sikker på at der herinde
er flere der forstår *smil*.

På onsdag skal jeg til Jylland og hente min første Sibiriske kat. Jep,
en ægte sibi-pige kat på 2 år. Hun er importeret fra Tyskland, og skulle

være en sky lille størrelse. Hun har aldrig været meget i
menneskehænder, men er tilpas sammen med både andre katte og hunde. Den
store opgave bliver så at prøve på at få hende mere tam og vant til
mennesker. Jeg håber at få hende rolig nok til at tage med på
udstillinger, og går det rigtigt godt med at falde til her hos os, skal
hun måske prøve at have et kuld killinger.

Det er simpelthen bare så spændende, og der er altså meget lang tid til
onsdag! Hvis I har lyst til at se et billede af Rachel som hun hedder,
har jeg lagt et her:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=48875&kode=

Er hun ikke bare dejlig? *grin*

Hilsen Dorthe ( - der glæder sig som et lille barn til juleaften... )
http://www.vildkat.dk/

Fra : Bente Jepsen

Dato : 28-03-03 23:35

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=48875&kode=
>
> Er hun ikke bare dejlig? *grin*

Wow hvor er hun flot. Held og lykke med foretagendet

Mange hilsner
Bente

Fra : Ann K.

Dato : 28-03-03 23:40

Wauw en flot misser Nyyyyydelig farve....
Flere billeder!!!!!!!!!!!!!
Skal jo lige hitte ud af, hvordan jeg ser forskel på denne race, NFO og
MCO

Mvh Ann - der *tror* at min næste mis skal være blå... hvis jeg da
ellers har noget at skulle have sagt

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 29-03-03 00:58

Ann K. skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Mvh Ann - der *tror* at min næste mis skal være blå... hvis jeg da
>ellers har noget at skulle have sagt

Du kan da ikke stadig lide under den fejlantagelse at det er dig der
vælger dem?

--
"Der er skam ikke noget i vejen for at chatte fra en iMac."
- Christian Bech

Fra : Ann K.

Dato : 29-03-03 23:45

Hej Stina:

>Du kan da ikke stadig lide under den fejlantagelse at det er dig der
>vælger dem?

<> Hmmm .... jeg valgte da selv Saga!!!! Og Aske
Tjalfe, Ranje, Namacoola og Tia.... Tjahh - har du aldrig hørt om
begrebet "Særlige Omstændigheder"??? *GG*

Mvh Ann - der, ligesom Manden, stadig tror på "Det Frie Valg"

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 29-03-03 20:06

"Ann K." skriver:

> Wauw en flot misser Nyyyyydelig farve....
> Flere billeder!!!!!!!!!!!!!
> Skal jo lige hitte ud af, hvordan jeg ser forskel på denne race, NFO og
> MCO

Hej Ann!
Jeg skal nok tæppebombe Jer med billeder når hun er kommer hertil. Hvad
angår udseendet synes jeg også det er lidt svært. Men MCO er jo meget
større, og sådan lidt kantet-løveagtige at se på. NFO og SIB er mindre,
mere fine i deres ansigtstræk og figur. Jeg synes at NFO tit er ret
"spidse", altså med trekantet hovede, skæve øjne etc. Sibier er nok mere
runde, sådan lidt birma agtige i ansigtet. Men helt ærligt, jeg er også på
lidt tynd is her, og så er der altså ikke ret mange sibi-opdrættere at
spørge til råds!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-03-03 05:58

Hej Dorthe

Tsk tsk tsk.............jo hun er skøn, tillykke med hende,
så bliver jeg altså nødt til at "lette" bagdelen, når Rachel
er faldet til *GG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 29-03-03 19:30

Marianne Hellemose skriver:

> Hej Dorthe
> Tsk tsk tsk.............jo hun er skøn, tillykke med hende,
> så bliver jeg altså nødt til at "lette" bagdelen, når Rachel
> er faldet til *GG*

Ja, ikke? Du må endelig kigge forbi!
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Kate

Dato : 29-03-03 13:18

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=48875&kode=

Øj, hun er godt nok smuk. Håber hun falder godt til hos jer.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-03-03 14:53

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> writes:

> [...]
> dele af min omgangskreds kan ikke se det super fantastiske i at vi skal
> have endnu en kat, nr. 9 i rækken, men jeg er sikker på at der herinde

Aspirerer i til at blive ligesom "familien med de 100 børn" :?
(for de uindviede, er det en film som kørte for snart 25 år siden i
biffen)

> [...]
> en ægte sibi-pige kat på 2 år. Hun er importeret fra Tyskland, og skulle
> være en sky lille størrelse. Hun har aldrig været meget i

Undrer mig hun ser godt nok klappenussevenlig ud, hvordan er pelsen på
sådan en, jeg ser halen og den tyder på semilanghår, men resten ser
bare sådan ½ semi og ½ alm ud..

> [...]
> udstillinger, og går det rigtigt godt med at falde til her hos os, skal
> hun måske prøve at have et kuld killinger.

Held og lykke med opgaven, men mon ikke de andre misser fortæller den
lidt om hvor rart det er at blive nusset lidt..
Men mivere... Er der ikke noget med at bækkenet hos katte vokser ret
meget sammen omkring 2-3 års alderen :?
Så i skal nok ikke vente alt for længe endda..

> Er hun ikke bare dejlig? *grin*

Jo bestemt ;-D

> Hilsen Dorthe ( - der glæder sig som et lille barn til juleaften... )
haha du kunne vist godt skrive at du har set dine julegavepakker og de
var store *GG*

> http://www.vildkat.dk/

Nu ødelagde jeg lige din sig. Men jeg har heller ikke endnu været på
banen med at markere at jeg synes at det er et godt initiv du har
lavet der...:hop:
Har du tænkt over et evt logo som kan bruges når man linker til siden,
fordi jeg i nærmere fremtid skal have gjort noget ved Melissa's og min
hjemmeside og derfor gerne vil have nogle links til gode kattesteder,
som skal med.. Men nærmere følger når jeg er ved at være klar..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 29-03-03 19:42

Henrik Pedersen skriver:

> Undrer mig hun ser godt nok klappenussevenlig ud, hvordan er pelsen på
> sådan en, jeg ser halen og den tyder på semilanghår, men resten ser
> bare sådan ½ semi og ½ alm ud.

Hejsa Henrik!
Jah, de har en fin, semi-langhårspels, der er stort set passer sig selv. Jeg
har hørt at sibiriske katte skulle være lettere at tåle for allergikere, men
aner ikke om det har hold i virkeligheden.

> [...]
> meget sammen omkring 2-3 års alderen :?
> Så i skal nok ikke vente alt for længe endda.

Hm, det ved jeg ikke så meget om, så det må du gerne fortælle mere om?! Det
kunne jo være vildt sjovt med små mini-sibier, men synes ikke hun skal skyndes
ud i noget, med mindre hun er helt klar til det. Jeg var ikke klar over der
var en "sidste chance dato", ud over den rent fornuftsmæssige alder?

> [...]
> hjemmeside og derfor gerne vil have nogle links til gode kattesteder,
> som skal med.. Men nærmere følger når jeg er ved at være klar..

Jeg skal til at arbejde lidt på siden, når der ellers er tid. Med en have på
11.000 m2, ja så er der nok at tage sig til i denne tid. Bl.a. skal jeg have
lavet en god link side med links til DB, Inges kattehjem osv. Men på link
siden ligger der lige nu to bannere du kan bruge hvis du skulle have lyst. Jeg
kan jo selvfølgelig lave et mod-link til Melissas side!

Kærlig hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-03-03 21:38

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> writes:

> Hejsa Henrik!

Hejsa Dorthe

> Jah, de har en fin, semi-langhårspels, der er stort set passer sig selv. Jeg
> har hørt at sibiriske katte skulle være lettere at tåle for allergikere, men
> aner ikke om det har hold i virkeligheden.

Ok, der er vist nok noget med at langhårskatte ikke udskiller så meget
af det vitamin som forårsager allergi ("lidt" på tynd is her)

> [...]
> skal skyndes ud i noget, med mindre hun er helt klar til det. Jeg
> var ikke klar over der var en "sidste chance dato", ud over den rent

Uha, jeg ved ikke lige så meget om lige det, jeg læste det i et svar
Helle A. skrev til en engang, så du skal nok spørge hende om
yderligere information..

> [...]
> siden ligger der lige nu to bannere du kan bruge hvis du skulle have
> lyst. Jeg kan jo selvfølgelig lave et mod-link til Melissas side!

Ok tak jeg nåede *S* ikke lige derover da jeg kiggede..:rul:
Årh haven er ikke noget problem lige nu, bare vent til der kommer regn
så....
Det vil være helt fint, men der går lige lidt tid sent næste måned før
jeg har "tid" til at kigge på hjemmesiden, fordi jeg mistede en del
arbejde da min windoze hd gik ned og det skal lige gøres igen, for det
var planen at der endelig skulle gøres noget ved "projekt fornuftige
simple at forstå "kom i gang vejledninger" til nogle programmer til
bla nyhedsgrupper"