Kirsten Christensdatter f. 1754 d. 1819 i ~
Fra : Ole Munk

Dato : 28-03-03 21:59

Hej

Ovennævnte Kirsten Christensdatter er født ca. 1754, sikkert i Øster eller
Vester Hassing sogn i Kær Herred, Aalborg amt - hun dør i Øster Hassing by
den 15 maj 1819.

Hun bliver trolovet 1. gang med Peder Jensen af Øster Hassing den 26/6 1778
og 2.gang med Jens Sørensen af Gandrup den 19/1 1781. Begge gange nævnes hus
som "af Øster Hassing".

Da kirkebogen for Øster Hassing først starter i 1755 og kirkebogen for
Vester Hassing sogn har et "hul" angående fødte fra 1750 - 1754 er det ikke
umiddelbart til at finde hendes forældre. Men der optræder en Christen
Jensen Langtved født ca.1733 som forlover ved begge trolovelser og han
optræder som fadder ved alle hendes børn. Navnemæssigt kunne han være hendes
far og aldersmæssigt kan det måske lige gå. Christen Jensen Langtved bor
først i Gandrup, men flytter ca. 1786 til Øster Hassing.

Er der nogen, der kender relationen mellem Kirsten Christensdatter og
Christen Jensen Langtved? Eller hendes forældre?

mvh Ole

--
E-mail: ole@ole-munk.dk
Hjemmeside: www.ole-munk.dk

Fra : nusnus

Dato : 10-06-03 10:10

"Ole Munk" skrev d. 28-03-03 21:59 dette indlæg :
> [...]
>
> Er der nogen, der kender relationen mellem Kirsten Christensdatter og
> Christen Jensen Langtved? Eller hendes forældre?

Jeg tror at det er hende du søger:

Individual Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19

--------

Kirsten CHRISTENSDATTER (AFN: 242M-94J) Pedigree
Sex: F Family

--------

Event(s):
Birth: 1753
Oster Hassing, Oster Hassing, Aalborg, Denmark
Death: 15 May 1819
Oster Hassing, Oster Hassing, Aalborg, Denmark

--------

Parents:
Father: Christen Christensen BRYHOLTS (AFN: 242M-924) Family
Mother: Maren SVENDSDATTER (AFN: 242M-21P)

--------

Marriage(s):
Spouse: Jens SORENSEN (AFN: 242X-2C1) Family
Marriage: 25 Jan 1781
Oster Hassing, Aalborg, Denmark

Spouse: Peder JENSEN (AFN: 242M-RRV) Family
Marriage: 15 Nov 1778
Oster Hassing, Aalborg, Denmark

--------

Submitter(s): Details

--------

About Ancestral File:
Ancestral File is a collection of genealogical information taken from
Pedigree Charts and Family Group Records submitted to the Family History
Department since 1978. The information has not been verified against
any official records. Since the information in Ancestral File is
contributed, it is the responsibility of those who use the file to
verify its accuracy.

--------

Please Note:
Names and address of submitters to Ancestral File and those who have a
research interest are provided to help in the coordination of research.
The use of this information for any other purpose, including commercial
use, is strictly prohibited.

--------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use
(last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26
http://www.familysearch.org v.2.5.0

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

Hilsen Charlotte

http://www.kandu.dk/

Fra : nusnus

Dato : 10-06-03 10:14

Fra : nusnus

Dato : 10-06-03 11:18

> [...]

Marriage: 25 Jan 1781
Oster Hassing, Aalborg, Denmark

Spouse: Peder JENSEN (AFN: 242M-RRV) Family

Venlig hilsen Charlotte

http://www.kandu.dk/

Fra : nusnus

Dato : 10-06-03 11:19