Digital Signatur: TDC udleverede cpr-numre
Fra : F.Larsen

Dato : 28-03-03 21:34

Hej

Ifølge CW kan man på TDC ved simpel forsøg/fejl metode finde sammenhæng
mellem personnummer og peronnavn. jeg var inde og kigge, og det er der ikke
de store problemer i, da man blot skal indtaste et lovligt cpr og en
tilfældig e-mail adresse for at få oplyst det tilhørende navn.
https://skinfakse.certifikat.dk/gateway/start/

Hele artiklen:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18549

Bør den slags klare overtrædelse af person data loven ikke få konsekvenser
for TDC ?

--
Flemming

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-03-03 22:00

"F.Larsen" wrote:

> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18549
>
> Bør den slags klare overtrædelse af person data loven ikke få konsekvenser
> for TDC ?

Hvis jeg har forstået det rigtigt har TDC erkendt fejlen og er indstillet
på at rette den. Så jeg ved egentlig ikke hvilke konsekvenser du havde i
tankerne.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Larz

Dato : 29-03-03 09:07

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote in

> Hvis jeg har forstået det rigtigt har TDC erkendt fejlen og er
> indstillet på at rette den. Så jeg ved egentlig ikke hvilke
> konsekvenser du havde i tankerne.

Tjah, jeg er for at de bliver pisket med en våd schaeferhund ;)

--
larz
to mail me, remove your pants!

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 30-03-03 19:44

On Fri, 28 Mar 2003 21:33:46 +0100, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18549
>
>Bør den slags klare overtrædelse af person data loven ikke få konsekvenser

Selvfølgelig. Hvis beskrivelsen er korrekt. De bør frakendes retten
til enhver omgang med persondata de næste 5 år. Vi kan dele os mellem
dem der kan se det, og dem der ikke kan. Det har noget at gøre med de
omstændigheder der nødvendigvis må være til stede for at sådan en fejl
kan forekomme.
--
Svend Olaf