Amerikansk måleenhed?
Fra : //zigge

Dato : 28-03-03 11:40

Hej ng.

Jeg sidder og læser en amerikansk bog. Der optræder måleenheden "mil" det er
et længdemål... Men hvor langt er en "mil" ?

Mvh
//zigge

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-03-03 11:45

Hej //zigge, du skrev i dk.videnskab:

> Jeg sidder og læser en amerikansk bog. Der optræder måleenheden
> "mil" det er et længdemål... Men hvor langt er en "mil" ?

0,00254 cm siger mit Universal Converter-program. Formentlig 1/1000
amerikansk tomme.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : //zigge

Dato : 28-03-03 11:51

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message

> 0,00254 cm siger mit Universal Converter-program. Formentlig 1/1000
> amerikansk tomme.

Takker for svaret; det må være det rigtige... det er en bog om finmekanik -
så det er umuligt at det kan være 1.6 Km, siden de fleste mål er mellem 50
og 100 mil

Mvh
//zigge

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-03 11:58

//zigge wrote:

> det er en bog om finmekanik -

Ikke en helt uvæsentlig information.....

Bare til en en anden gang: Giv lidt flere informationer omkring dit
spørgsmål, så kan du endnu bedre svar.
Denne gang var du heldig.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : N/A

Dato : 28-03-03 11:46

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-03-03 11:46

Hej Henrik Skjærbæk, du skrev i dk.videnskab:

> Ca. 1.6 km

Du tænker på "mile".

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-03 11:44

//zigge wrote:

> Hej ng.
>
> Jeg sidder og læser en amerikansk bog. Der optræder måleenheden "mil" det er
> et længdemål... Men hvor langt er en "mil" ?

Prøv http://www.convert-me.com/en/convert/length

Der er også andre måleenheder som kan beregnes/konverteres til ande
målenheder.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 28-03-03 11:48

//zigge skrev:

> Jeg sidder og læser en amerikansk bog. Der optræder måleenheden "mil"
> det er et længdemål... Men hvor langt er en "mil" ?

En "mil" er 1/1000 tomme, dvs. 0,0254 mm.

En "mile" er 1760 yards, dvs. 1,609344 km.

TT

Fra : Ivar

Dato : 28-03-03 20:54

Thomas Thorsen skrev:

> En "mil" er 1/1000 tomme, dvs. 0,0254 mm.

Man skal passe på med at bruge betegnelsen overfor en englænder.
I Storbritannien er mil slang for millimeter. Jeg har dog aldrig set det
brugt på skrift, kun i tale.

Ivar

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 28-03-03 21:25

Ivar wrote:

> Man skal passe på med at bruge betegnelsen overfor en englænder.
> I Storbritannien er mil slang for millimeter. Jeg har dog aldrig set det
> brugt på skrift, kun i tale.

Se fx http://www.unc.edu/~rowlett/units/dictM.html#mil hvor det
oplyses at briterne kan kalde 1/1000 inch for 1 thou.

Formentlig udtales det sidste ord som begyndelsen af ordet »thousand«,
og dermed forskelligt fra det personlige pronomen der kendes fra:

Thou shalt not seethe a kid in his mother's milk!

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-03-03 15:49

"Jeppe Stig Nielsen" <mail@jeppesn.dk> skrev i en meddelelse news:3E84AFB3.C894E3D2@jeppesn.dk...

> Thou shalt not seethe a kid in his mother's milk!

Bliver det så for sejt?

Mvh
Martin