Opfølgning på :"Trimning af Kønshår"
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 28-03-03 01:25

Kære NG

Jeg har nu benyttet mig af trimmer et par gange og synes ikke helt at
det giver et "optimalt" resultat og endvidere har den en tendes til at
"rive". Så derfor har jeg valgt at gå tilbage til den gode gamle skraber
.

Nu er det så at jeg lige tænkte, er de såkaldte lady shavere ikke bedre
til jobbet, altså mere blide?. Eller er de skrabere vi mænd generelt
bruger bedre end de fleste lady shavere ?.

Gruden til at jeg spørger er nemlig fordi at jeg har en Gilette Mach 3
og hvis så at jeg kan få en "skraber" der så var optimalt til intim
barbering så ville det jo være perfekt. Men hvis at min normale skraber
er lige så god eller bedre så gør det jo ikke ret meget forskel .-).

Men på forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-03-03 07:17

Thunderbird[7100] wrote:
> [...]
> det giver et "optimalt" resultat og endvidere har den en tendes til at
> "rive". Så derfor har jeg valgt at gå tilbage til den gode gamle

der er en ting man skal huske når man trimmer kønshår... _tålmodighed_...
kønshår vokser i 40 forskellige retninger og for at få et optimalt resultat
skal du trimme imod groretningen (hvis håret vokser med spidsen mod syd skal
du trimme mod nord......) det kan betyde at når man trimmer skal man køre på
kryds og tværs adskillige gange...
mht at rive kan det modvirkes ved at gøre det langsommere og evt bruge lidt
balsam på området i den sidste vask inden du trimmer....

> Nu er det så at jeg lige tænkte, er de såkaldte lady shavere ikke
> bedre til jobbet, altså mere blide?. Eller er de skrabere vi mænd
> generelt bruger bedre end de fleste lady shavere ?.

den eneste forskel på ladyshavere og din gilette er formen på
håndtaget......

> [...]
> barbering så ville det jo være perfekt. Men hvis at min normale
> skraber er lige så god eller bedre så gør det jo ikke ret meget

for at få ren optimal barbering skal der være flere ting der skal være i
orden.... 1. skum af en god kvalitet... i den region skal den være ekstra
mild ( der kan med fordel bruge gilette for women gel)... 2. en _frisk_
kniv, som kan komme ordentlig i bund, mærket er underordnet, men som med
trimmeren skal du sørge for at køre i flere retninger...... den tætteste
barbering fås ved først at køre med groretningen, og derefter imod og så
gerne på tværs hvis det ikke helt er nok.....
3. efterbehandling.... en god fed creme eller olie..... hvis du har tendens
til skæpest (røde knopper) i regionen, kan du med fordel bruge en
antiseptisk creme (feks kopattesalve)...........

> Men på forhånd tak for hjælpen.

your welcome....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 28-03-03 12:00

> [...]
>mht at rive kan det modvirkes ved at gøre det langsommere og evt bruge lidt
>balsam på området i den sidste vask inden du trimmer....

Tålmodighed er kodeordet . Så jeg har for fremtiden valgt at droppe
trimmeren og holder mig til skrabere.

> [...]
>til skæpest (røde knopper) i regionen, kan du med fordel bruge en
>antiseptisk creme (feks kopattesalve)...........

Jeg har så ikke tendesn til at få røde knopper, så . Og jeg bruger
bare mit almindelige barberskum dernede og det virker uden det store
ballade.
Flemming Jacobsen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 29-03-03 19:46

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:ra578vg3jjou8vmra24uma1o3n3mikspgk@4ax.com...

> [...]
> det giver et "optimalt" resultat og endvidere har den en tendes til at
> "rive". Så derfor har jeg valgt at gå tilbage til den gode gamle skraber

Bruger selv skraber, det giver altså det bedste og mest behagelige
resultat....

> Gruden til at jeg spørger er nemlig fordi at jeg har en Gilette Mach 3
> og hvis så at jeg kan få en "skraber" der så var optimalt til intim

Jeg bruger også Mach3 og er udmærket tilfreds
- bare husk at skift bladene tit nok.....

--
Deltag i konkurrencen om en cd på www.uac.dk

Ulrik Chr.
usenet@uac.dk