hund og kødben
Fra : Henrik

Dato : 28-03-03 19:15

Jeg har læst nogle tidligere indlæg om kødben.

Hvad er jeres erfaring med rå kødben. Hvilke giver I til jeres hund og
hvilke giver I bestemt ikke.

Bliver hunden fysisk træt at at bruge noget tid på at gnakse i benet??

Med venlig hilsen

Henrik
Borderen Mille - som idag har stiftet bekendtskab med sit første saftige
kødben UHMMMMM!!

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-03-03 21:19

> Hvad er jeres erfaring med rå kødben. Hvilke giver I til jeres hund og
> hvilke giver I bestemt ikke.

Jeg tar' en sjælden gang ben med fra slagteren... Min erfaring? Hundene
elsker dem, men hold **** hvor de kommer til at prutte af dem! Haha

> Bliver hunden fysisk træt at at bruge noget tid på at gnakse i benet??

Ja, det synes jeg mine gør!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk/dogs/Start.htm

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 08:26

"R. Ilsøe" skrev d. 28-03-03 21:19 dette indlæg :
> [...]

Gandalf får alle slags ben - altså ikke fjerkræ. Men han er også en
ganske lille hund, der ikke kan gnaske store spinter af! Jo tidligere
hunden er vant til at få ben, jo bedre vil dens mave kunne tåle dem. Og
ja, de bliver både trætte og glade af at få dem, samtididg med at det
renser tænderne. Gandalf har en større samling, som han er MEGET glad
for, og det er hans hundevenner også, når de kommer på besøg!

Iøvrigt har jeg det princip, at når man har foræret hunden et ben,
tilhører det hunden og ikke mig! Med det resultat, at Gandalf bruger de
første to timer alene ude i skabet (!) sammen med benet, hvorefter det
indgår i en social leg, der hedder
"lig-på-mor-eller-læg-benet-på-hende-mens-jeg-gnasker-i-det".

Så bare knald en lammekølle i ovnen, så Mille kan få resterne!

Kh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 08:53

Nårh, hej Henrik...hvis jeg nu havde læst indenad, ville jeg have
bemærket du skrev RÅ kødben... kalv og okse plejer vi at holde os til!
Og lam, når svigermor har slagtet!
Iøvrigt tror jeg ikke, min slagter ved hvad en dværggravhund er...sidst
jeg bad om et ben til en gravhund, fik jeg det meste af en
bagfjerding...det er altså et ret stort ben, men Gandalf var VILDT
begejstret, selvom han ikke kunne løfte det i starten!!! Det kan han nu,
det er blevet et ret lille ben, der stadig hører til hans yndlings!!
Kh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : bettina

Dato : 31-03-03 08:25

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> begejstret, selvom han ikke kunne løfte det i starten!!! Det kan han nu,
> det er blevet et ret lille ben, der stadig hører til hans yndlings!!

Er lam også ok, når det har været en tur i ovnen?
Ka godt være det er et dumt spørgsmål, men ville da ægre mig over at skulle
smide lammekølle-resterne ud, hvis Mocka kan få fonøjelse af det

Bettina

Fra : skingur

Dato : 31-03-03 09:15

"bettina" skrev d. 31-03-03 08:25 dette indlæg :
> [...]
>
> Bettina
>
> Vores hunde har ihvertfald altid fået det, og de elsker det.... og er
der noget mere nuttet end en hvidløgs-persille-lamme duftende
hund?...............
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 29-03-03 14:00

Hej Henrik

Min erfaring med at Bailey får ben er, at han simpelthen ææælsker dem!
Men hensyn til hvilke ben han får så er det okseben. Af princip får han ikke
ben fra hverken svin og fjerkræ.
Har hørt at (håber jeg ikke jeg selv bli'r slagtet (er selv hesteglad))
hesteknogler også skulle være gode.

Synes ikke det virker som om at Bailey bliver videre fysisk træt af at
gnaske i sådan et ben, men han er nu altså også bare et energibundt. Der
skal ske noget hele tiden.

Det er en god ting at servere et ben for Bailey hvis jeg skal have mange
gæster eller hvis han skal være alene hjemme.

Hilsen Betina

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 14:11

"Betina von Ahnen Thygesen" skrev d. 29-03-03 14:00 dette indlæg :
> [...]
>
> Hilsen Betina
>
> Jeps.. den med at bestikke hunden med et ben når der kommer gæster
bruger jeg også!!! Virker hver gang og den lille langhårede synes
familietræf er fantastiske!!!
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-03-03 11:53

"Henrik" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Henrik
> Borderen Mille - som idag har stiftet bekendtskab med sit første saftige

Hej Henrik

Mine hunde spiser alle former for ben, men det bedste er et solidt okseben,
som ved siden af at være et herligt tidsfordriv, også er alle tiders
tandbørste, så er tænderne ved at være lidt gule, så får de en knokle, og
der er flotte hvide bisser igen. Kun min Aussie er nu blevet sort, for den
lister straks ud i haven, for at gemme sig for den anden. Når den så er træt
af at gnaske, graver den det ned, og så begynder forestillingen. Nu skal man
jo finde ud af, om den store har efterladt noget, og er gået fra sit ben, og
kunne man nu hugge det, og få det gravet ned også, så ville dagen jo være
perfekt. At det store så, hvis den syntes den vil gnaske lidt videre, går
ud og finder et af dem, som den anden har gravet ned, har vist undgået
hendes opmærksomhed, så jo....Vist bliver de trætte af at gnave ben, og alt
det arbejde der følger med sådan et par stykker, men det er sådan en glad og
tilfreds træthed.

M.V.H....Benny..

Fra : skingur

Dato : 31-03-03 20:37

"Benny Mortensen" skrev d. 31-03-03 11:53 dette indlæg :

-klip-
Nu skal man
> jo finde ud af, om den store har efterladt noget, og er gået fra sit
ben, og
> kunne man nu hugge det, og få det gravet ned også -klip-

I sommer gravede Gandalf sit første (og eneste!!!) kødben ned, og vi var
meget stolte af ham! (Hvorfor ved jeg egentlig ikke...det er vel ligesom
når folks børn begynder at kravle, så er forældrene også umådeligt
stolte!!) Nå, men Gandalf gravede sit ned ved at bruge sit, for en
gravhund, pænt lange snudeskaft til at dække det til med. Det så nuttet
ud....en lille dynge jord... Og blev så lidt forbløffet over at det
var væk. Fandt det igen, dækkede det til, gik 5 meter væk, skyndte sig
derpå at søge og fandt det heldigvis igen...Det må have været nogle
traumatiske sekunder, hvor han ikke kunne finde det, for han har aldrig
gjort det siden... men han ved vel bare, at moar er der til at fodre
ham, så man ikke behøver "gemme til natten".... og kattene, he he!!!!

Christina med gravhunden, der sgu ikke altid virker som den
skarpeste kniv i skuffen!

http://www.kandu.dk/

Fra : Ladycatwoman

Dato : 31-03-03 22:16

> [...]
> ham, så man ikke behøver "gemme til natten".... og kattene, he he!!!!
>
> Christina med gravhunden, der sgu ikke altid virker som den

Hej Christina.

Nej måske ikke gemme for katten m.v. men jeg købte et ben hos slagteren i
dag til Cujo.
Han elskede det selvfølgelig, men efter et par timer mistede han dog
interessen ( fin beskæftigelse ).
Til spisetid kom naboen så ind og sagde, at deres beagle igen havde gravet
under hegnet og nu stod inde i vores have. Heldigvis er de to hunde gode
venner, så det gør ikke noget, men den kan sjovt nok ikke grave sig tilbage

Hvad så jeg, da jeg kom ud i haven?
Jo Mushu med Cujos store ben imellem tænderne. Så er man modig eller bare
dumdristig, når man tager andres ben.
Cujo stormede ud og skubbede straks til ham, så den bette væltede, og så
skulle der slåsses for sjov.

De har nu meget glæde af hinanden de to. For min skyld må de lege alt det de
vil, men naboen vil jo også gerne have lidt glæde af sin hund .
Jeg synes bare det er sjovt at se på dem.
Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-03 13:03

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> vil, men naboen vil jo også gerne have lidt glæde af sin hund .
> Jeg synes bare det er sjovt at se på dem.

Hejsa igen

Var det så ikke en ide at korte hegnet ned, så naboen kan kigge over, og
udpege, og sige, det er vist den der, som er min

M.V.H.....Benny..

Fra : Ladycatwoman

Dato : 01-04-03 13:35

> Hejsa igen
>
> Var det så ikke en ide at korte hegnet ned, så naboen kan kigge over, og
> udpege, og sige, det er vist den der, som er min
>
> M.V.H.....Benny..

Hej Benny.

Naboen kigger skam også over, men kan ikke gøre noget.Den vil kun være
herinde.
Lige nu står den lille kære beagle og spiser Cujos ben nede i haven. Den er
igen igen kravlet ind, og nu giver jeg op .
Cujo er dog taget ind, for den lille har kørt ham træt. De hvalpe er alt for
vilde til min gamle 2 årige hund .
Sjovt at tænke på, at han for bare 1½ år siden kørte mine forældres store
schæferhan træt .

Med venlig hilsen Cujos mor og en MEGET træt Cujo der slet ikke aner, at
hans ben måske er væk, næste gang han kommer ud

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 01-04-03 19:43

> [...]
> meget stolte af ham! (Hvorfor ved jeg egentlig ikke...det er vel ligesom
> når folks børn begynder at kravle, så er forældrene også umådeligt

Det kender jeg godt.... Robin er nu to et halvt år gammel og har aldrig
gravet så meget som et lillebitte hul. Han kan ikke en gang grave en godbid
op i en sandkasse.... og så er han endda en terrier
Jeg ville så gerne have ham til at bruge noget energi på at grave
musehuller, men nej.... Jeg har prøvet alt

-Trine

Fra : Ann K.

Dato : 01-04-03 20:21

Hej Trine.

>Jeg ville så gerne have ham til at bruge noget energi på at grave
musehuller, men nej.... Jeg har prøvet alt

Har du prøvet at lade ham se, hvordan en "erfaren hulgraver" gør???
Sif har lært Dise at grave huler og huller... og hun lærte det selv af
en anden voksen hund, da hun var hvalp...
Dise er blevet så dygtig, at hun oven i købet nogle gange hjælper
kattene, når deres "gufmamse" lige pludselig forsvinder udenfor
rækkevidde Der er dømt orgie, når det lykkes hende at grave en hel
muserede fri *gylp*... heldigvis spiser hun ikke selv musene, men
overlader dem pænt til kattene - selv om hun da _har_ slået et par
stykker ihjel...

Mvh Ann - der indrømmer at havens blomsterbede _kunne_ være pænere

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 02-04-03 17:38

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in message
> Hej Trine.
> Har du prøvet at lade ham se, hvordan en "erfaren hulgraver" gør???

Er prøvet.... Robin synes det er meget praktisk, når det er tæver, så kan
man snuse alt det man vil i mens og kedeligt, når det er hanner, for hvad
skal man så give sig til.....

-Trine

Fra : Smat

Dato : 02-04-03 11:35

> [...]
> Jeg ville så gerne have ham til at bruge noget energi på at grave
> musehuller, men nej.... Jeg har prøvet alt

Hmmm I er altså lidt mærkelige. Jeg ville gøre meget for at få Apollo til at
stoppe. Jeg havde engang en jordbærbed.... jeg havde engang en græsplæne...
hmmm jeg kunne godt leve med at have det igen

Margethe