hunderace /kattejagt
Fra : Poul Kristensen

Dato : 27-03-03 22:03

jeg har mange løse katte i min have - de tager fugle og deres
efterladenskaber lugter.
hvilken hunderace bør jeg anskaffe mig for at hunden kan jage kattene ud ?
poul erik

Fra : Jytte

Dato : 27-03-03 22:05

"Poul Kristensen" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> skrev i en meddelelse
> jeg har mange løse katte i min have - de tager fugle og deres
> efterladenskaber lugter.
> hvilken hunderace bør jeg anskaffe mig for at hunden kan jage kattene ud ?
> poul erik

En dværgpinscher.

Hilsen
Jytte

Fra : x Vuf x

Dato : 27-03-03 22:23

Thu, 27 Mar 2003 22:04:57 +0100, Jytte wrote:
>"Poul Kristensen" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> skrev...

>En dværgpinscher.

Hihihi...Ja alle hunde med respekt for sig selv, uanset race,
vil jage en fremmed kat ud af "deres" have!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.com/ webmaster@***sonpet.com
Nu er de snart færdige... De flotte nye hjemmesider. /\\|//\

Fra : Musen

Dato : 28-03-03 09:33

> Hihihi...Ja alle hunde med respekt for sig selv, uanset race,
> vil jage en fremmed kat ud af "deres" have!

hmmm måske er det respekt for sig selv Samson mangler...Når han ser en kat
ligner han en der tænker "nåååj der kommer der en af de der søde nogen, mon
den vil lege med mig"? Heldigvis ved katten jo ikke hvor lidt klog Samson
er, så den flygter så snart den ser ham (ja altså undtagen vores egen kat,
den har luret ham *GGG*)

/Musen

Fra : Smat

Dato : 29-03-03 13:31

> Hihihi...Ja alle hunde med respekt for sig selv, uanset race,
> vil jage en fremmed kat ud af "deres" have!

Skal du svine min hund til?
Apollo er skal fløjtende ligeglad med om der er andre dyr der vil lege i
hans have, han ser det vist bare som lidt selvskab. Han er dog lidt
fornærmet over at solsortene ikke vil lege med ham, stakkel
Så jeg ville nok vælge en hund med bare lidt jagtinstinkt, altså ikke er
Berner.

Nå skal vi ud og se på trækvognehilsner
Apollo og Margrethe

Fra : x Vuf x

Dato : 29-03-03 13:42

Sat, 29 Mar 2003 13:30:33 +0100, "Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> wrote:

>Skal du svine min hund til?

Ups...hehe... ;-D

--
Mvh Sonja Petersen http:www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 27-03-03 22:18

> [...]
> efterladenskaber lugter.
> hvilken hunderace bør jeg anskaffe mig for at hunden kan jage kattene ud ?

Hej Poul Erik!

Hvis dette virkeligt er dit grundlag for at få hund, synes jeg du bør få en
af de der elektriske hunde!!!
En hund er ikke noget man anskaffer sig, for at slippe af med naboens kat,
men et familie medlem, som forhåbentligt får en plads i dit hjerte!

Mht. Kattene; Du kunne jo evt. prøve at tale med naboerne eller hvem der
ejer kattene. Hvis du ikke kender vedkommene kan du jo ringe til kommunen og
bede om at få kattene fjernet (hvis din kommune er i sammarbejde med Kattens
Værn, kommer de og indfanger kattene).

Mvh. Mette,

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 07:30

"Mette Mejdahl" <md_mejdahl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> En hund er ikke noget man anskaffer sig, for at slippe af med naboens kat,
> men et familie medlem, som forhåbentligt får en plads i dit hjerte!

Kan den ikke komme ind under kategorien "Brugshund",
Mange hunde bliver anskaffet til et eller andet formål,
ikke kun at blive en del af familien.

..

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-03-03 07:57

On Thu, 27 Mar 2003 22:02:40 +0100, "Poul Kristensen"
<#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> wrotd:

>jeg har mange løse katte i min have - de tager fugle og deres
>efterladenskaber lugter.
>hvilken hunderace bør jeg anskaffe mig for at hunden kan jage kattene ud ?
>poul erik

,,,,,,,,,,,,,istedet for at anskaffe sig en hund bare til dette ene
formål, kunne du jo sætte nogle fælder op, lægge gift ud, købe en god
slangebøsse eller ligende jaja så går alle katteelskerne sikkert
amok .-) men det ville da være en bedre løsning efter min mening, end
at købe en hund bare til at jage katte, hvad skal du så bruge den til
når alle kattene er spist ?

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 28-03-03 08:57

> [...]
> amok .-) men det ville da være en bedre løsning efter min mening, end
> at købe en hund bare til at jage katte, hvad skal du så bruge den til

Helt ærligt skulle kattene så ligge og dø rundt omkring ?

Kan kun være enig om at han ikke skal anskaffe sig en hund , med kun det ene
formål, men så kan han som allerede nævnt finde ud af hvor de katte evt.
kommer fra og kontakte ejeren eller kattensværn og få dem indfanget, det
andet er som tit fra dig jo fuldkommen til grin ! men det er det jo
egentligt tit.

Men selvfølgelig så når naboens hund render her ind kan jeg jo næste gange
kaste sten efter den eller servere en god bøf med lidt rottegift i ? nogen
gange tror jeg sgu ikke du er helt normal. Det er da ikek raske mennesker
der kan finde på sådan noget.

MVH
Gitte
DK Sacala´s Norske Skovkatte - Killing Tilsalg
www.sacala.dk

Fra : Musen

Dato : 28-03-03 09:41

klip---
> [...]
> formål, men så kan han som allerede nævnt finde ud af hvor de katte evt.
> kommer fra og kontakte ejeren eller kattensværn og få dem indfanget,

Nu vil jeg så godt lige forsvare den stakkels (forhåbentlig ikke kommende
hundeejer). Vi bor på landet, har en hestestald, og selvom vi selv har en
kastereret kat og Samson, ja så vrimler her altså alligevel med mere eller
mindre syge og klamme vilde katte. Vi har kørt seks stk. til dyrlægen gennem
tiden, men det er jo kun dem vi har haft held til at fange. Nu begynder de
jo at få killinger, så om få måneder vil der være mindst dobbelt så mange.
Og ejere er der jo ingen af, kommunen gider ikke tage sig af det. Man kan så
sige, at når man nu har bosat sig på landet, så er det vel hvad man kan
forvente, og det er det jo egentlig også, men når de skider i vores halm,
tisser på ungernes udendørslegetøj (og gør at vi ikke kan have klap- og
barnevogn stående ude) + at de af og til ligger og dør i halmen til hestene
(hvilket er direkte livsfarligt for dem, 1 g. "saft" fra en død kat = den
sikre død for en hest) ja så er det ærlig talt temmelig irriterende.
Så egentlig kan jeg da godt forstå manden med haven, men at anskaffe sig en
hund udelukkende af den grund er fjollet, og at begynde at forgifte kattene
er lige så skørt...Så der er nok ikke andet for end at stille sig på lur med
haveslangen, eller måske låne en hund der ikke kan lide katte...

Venlig hilsen Musen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-03-03 11:40

On Fri, 28 Mar 2003 08:56:34 +0100, "Gitte S. Eriksen"
<dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrotd:

> [...]
>gange tror jeg sgu ikke du er helt normal. Det er da ikek raske mennesker

,,,,,,,,,,,,,,hahah såså katte er jo ikke det samme som hunde vel
det var nu også mere, for at give nogle alternativer til at købe en
hund med dette ene formål Der kan da komme andre på banen og
fortælle hvad de ville gøre i situationen,?Måske man kan lave noget
aktivering af kattene vende ryggen til dem eller sige fy på kattesprog
? Måske ideen med rottegift var lidt dum, hvis nu en hund kom til at
spise katten med rottegiften i bagefterMen man kan da få nogle
kraftige luftgeværer i dag med små pile i , måske dette var en løsning

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-03-03 17:17

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spise katten med rottegiften i bagefterMen man kan da få nogle
> kraftige luftgeværer i dag med små pile i , måske dette var en løsning

Jeg har ondt af dig!!

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : BN

Dato : 28-03-03 08:58

> [...]
> efterladenskaber lugter.
> hvilken hunderace bør jeg anskaffe mig for at hunden kan jage kattene ud ?

Hej

Prøv evt. at sprøjte "gå væk kat" riúndt i haven. Jeg er godt klar over, at
det hurtigt forsvinder, men så sprøjt igen. Kattene vil hurtigt lære, at der
ikke er rart i din have, men lad være med at lægge gift ud, det er direkte
dyremishandlig (dette forslås af en anden, dårlig idé)

Hilsen BN

Fra : Jytte

Dato : 28-03-03 09:18

"BN" <sandra1997@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke er rart i din have, men lad være med at lægge gift ud, det er direkte
> dyremishandlig (dette forslås af en anden, dårlig idé)

Hej.
Jeg tror ikke man skal tage alle spørgsmål og svar alvorligt. Mange gange
tror jeg folk gerne vil lave "rav" i den.
Sådan opfattede jeg i hvert fald spørgsmålet om hvilken hunderace der var
god til at jage katte.
Hilsen
Jytte der har både hunde og katte.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-03-03 13:16

> [...]
> efterladenskaber lugter.
> hvilken hunderace bør jeg anskaffe mig for at hunden kan jage kattene ud ?

Helt ærligt... Dette kan kun være en troll!!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk/dogs/Start.htm

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-03-03 14:13

R. Ilsøe <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en

> "Poul Kristensen" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> skrev i en
meddelelse

> Helt ærligt... Dette kan kun være en troll!!

> [...]

Ja måske, men det er Punish + en masse andet ævl jo ikke, og hans
indlæg er da ligeså hjernedøde!

Men på den anden side, så forventer man ikke andet fra den kant!

Vil give Gitte ret, man får mistanke om, at der er et eller andet
helt galt, ellers skriver man ikke sådan noget sygt vås!

mvh Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-03-03 15:17

> [...]
>
>Vil give Gitte ret, man får mistanke om, at der er et eller andet
>helt galt, ellers skriver man ikke sådan noget sygt vås!

,,,,,,,,,,ååårrrhh slap nu af , jeg ændrede da ideen med rottegift til
katten, da jeg kom i tanke om hvor frygteligt det ville være hvis en
hund spiste den døde kat bagefter !

Nå god weekend til alle jer kattefanatikere

Fra : Søren Houlberg

Dato : 01-04-03 19:13

Hej Punish!

Selvom jeg nok ikke er helt enig i din holdning Så syntes jeg at du er
pisse sjov - sidder og er ved at dratte af stolen af grin

Rigtig ubrugelige ideer er temmeligt sjove at læse om. Og nej hvor de andre
bliver sure på dig )))

Hilsen

Mette Sofie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-04-03 19:38

On Tue, 1 Apr 2003 20:13:20 +0200, "Søren Houlberg"
<skodfilter@mail.dk> wrotd:

> [...]
>pisse sjov - sidder og er ved at dratte af stolen af grin
>
>Rigtig ubrugelige ideer er temmeligt sjove at læse om. Og nej hvor de andre

,,,,,,,,,endelig en der kan se min humor .-) og ja hvis ingen blev
sure så ville det jo slet ikke være sjovt )

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 29-03-03 12:30

Hej Rinnie

Hvad er det nu lige en trold er for noget?

/Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-03-03 13:22

> Hej Rinnie
>
> Hvad er det nu lige en trold er for noget?

Hej Kim

Det er sådan en der kommer ind i en gruppe og skriver et indlæg kun for at
skabe ballade. I news:dk.fritid.dyr er der et glimrende eksempel, nemlig
"Lakken" -Prøv engang at gå ind på deja.dk og søg på "Lakken" så kan du se
nogen af den persons indlæg!

Fortsat go' weekend.
Rinnie