Lavasten?
Fra : Mette Mejdahl

Dato : 28-03-03 13:12

Hejsa!

Jeg vil lige høre om der er nogen der ved om mine selskabsfisk (molly, neon
osv.) kan tåle at jeg ligger en lavesten ned i akvariet?

Lavestenen er en jeg har taget med hjem fra en ferie på Island, og den har
ikke før ligget i vand (hvis det skulle have noget at sige?)

Mvh. Mette

Fra : jabbe

Dato : 28-03-03 15:22

Hej Mette

Først og fremmest skal du skylle den MEGET grundigt....
Og så prøv at have den i vand i en uges tid først...
Jeg tror ikke der kan være problemer med at have en lavasten i akvariet da
man kan købe det i forretningerne.....

jabbe

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 28-03-03 17:09

Tak for det Jabbe & for pb Hans D

/Mette

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-03-03 18:05

Fy, dem må du ikke tage med hjem....

Nå, men jeg gjort præcis det samme. Skylle grundigt, tja. Island er vist
noget af den reneste natur jeg har oplevet. Og deroppe har fiskene det fint
med lavasten. Hvis du har dem fra svovlholdigt område e.l. ville jeg nok
være grundig.

Jeg plumbede stort set bare mine i akvariet og har ikke haft nogen probs.

--
Mvh.
Henrik (som gerne vil tilbage til Island)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Rapper

Dato : 29-03-03 02:14

"Mette Mejdahl" <md_mejdahl@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Lavestenen er en jeg har taget med hjem fra en ferie på Island, og den har
> ikke før ligget i vand (hvis det skulle have noget at sige?)

Jeg havde engang nogle liggende i akvariet, som jeg havde taget hjem fra en
død vulkan i Ungarn, det voldte ingen problemer selvom de ikke engang blev
så meget som skyllet. Det var dog heller ikke meget andet en småsten.

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619