MS Windows
briani 27239
Glemt mit brugernavn :-(
Fra : Anders Brandt

Dato : 28-03-03 17:03

Hej

Jeg er i den heldige sitaution at have mere end en PC. Den nyeste med XP,
mens den der blev stillet lidt af vejen kører med WIN2000, men det betød
også at jeg nu efter ikke at have brugt den i nogle måneder nu har glemt mit
brugernavn (passwordet kan jeg godt huske) - og rent faktisk skal jeg bruge
data der ligger på "den gamle"

Hvordan omgås jeg det - eller er der et sted jeg kan se brugerprofilernes
navne?

Jeg håber der er nogle derude der kan hjælpe...

Mvh
Anders

Fra : Edmund

Dato : 28-03-03 17:05

Anders Brandt wrote:

> Hvordan omgås jeg det - eller er der et sted jeg kan se
> brugerprofilernes navne?
>
> Jeg håber der er nogle derude der kan hjælpe...

Kan du ikke se det på mappenavne i Documents and Settings

--
Mvh Edmund

Fra : Anders Brandt

Dato : 28-03-03 17:38

> Kan du ikke se det på mappenavne i Documents and Settings

Så langt kan jeg ikke komme - jeg kan når jeg har sat den op til at bruge
password kun komme dertil, hvor den spørger mig om brugernavn og password...

Mvh
Anders

Fra : Edmund

Dato : 28-03-03 17:51

Anders Brandt wrote:

> Så langt kan jeg ikke komme - jeg kan når jeg har sat den op til at
> bruge password kun komme dertil, hvor den spørger mig om brugernavn
> og password...

Jeg kender ikke Win2000, men har Win2000 også en rigtig administator,
lige som i XP, hvor man indtaster administator som brugernavn og så et
password

--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-03-03 17:54

Edmund skrev:

>Jeg kender ikke Win2000, men har Win2000 også en rigtig administator,
>lige som i XP, hvor man indtaster administator som brugernavn og så et
>password

Ja. XP er Windows 2001. I virkeligheden burd 2000 hedde Win NT 5,
og XP NT 6 (om ikke 5.x).

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 28-03-03 18:05

Bertel Lund Hansen wrote:
> Ja. XP er Windows 2001. I virkeligheden burd 2000 hedde Win NT 5,
> og XP NT 6 (om ikke 5.x).

Hedder Windows 2000 ikke også NT5 og Windows Xp 5.1 ?
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-03-03 18:59

In dk.edb.system.ms-windows, Anders Lund wrote:

> Hedder Windows 2000 ikke også NT5 og Windows Xp 5.1 ?

Jo - hedder og hedder. Men det er i hvert fald versionsnummeret.

--
Lars Stokholm

Alchemy: silver silverMine = 1000;
gold goldMine = (gold) silverMine;

Fra : Aksel Spandet

Dato : 28-03-03 17:38

En mulighed kunne være at tage harddisken ud og smide den over i din xp
maskine... og hente det du skal bruge...

Fra : Aksel Spandet

Dato : 28-03-03 17:39

En lille tilføjelse....

Eller der ved læse hvad din bruger hedder inde i document settings....

Fra : Anders Lund

Dato : 28-03-03 17:56

Anders Brandt wrote:
> Hvordan omgås jeg det - eller er der et sted jeg kan se
> brugerprofilernes navne?

Boot op på denne bootdisk. Den skulle kunne vise hvilke brugernavne der
findes:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-03-03 18:00

Anders Lund wrote:
> Boot op på denne bootdisk.
> Den skulle kunne vise hvilke brugernavne der findes:
> http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Denne bootdisk kan læse NTFS partitioner:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Martin S.

Dato : 29-03-03 09:22

"Anders Brandt" <anb@1klik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
glemt mit
> brugernavn (passwordet kan jeg godt huske) - og rent faktisk skal jeg

Log på som Administrator, gå ind i indstillinger, kontrolpanel, brugere
og adgangskoder - så burde du kunne se alle brugernavne...

Fra : Anders Brandt

Dato : 29-03-03 13:57

> Log på som Administrator, gå ind i indstillinger, kontrolpanel, brugere
> og adgangskoder - så burde du kunne se alle brugernavne...

Når man logger på med brugernavnet 'administrator', hvilket password skal
man så benytte? Er der et unikt?

Mvh
Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-03 14:17

Anders Brandt skrev:

>Når man logger på med brugernavnet 'administrator', hvilket password skal
>man så benytte?

Det man brugte da systemet blev startet.

>Er der et unikt?

<Enter>?

--
Bertel

Fra : Martin S.

Dato : 30-03-03 01:32

> Når man logger på med brugernavnet 'administrator', hvilket password
skal
> man så benytte? Er der et unikt?

Hvis du ikke har angivet et tidligere så kan du bare ignorere password.

Martin