udvendig filter no.2
Fra : Thomas

Dato : 20-03-01 18:29

Min gamle akvarium har et udvendigt filter som kør optimalt, nu er
mine planer at starte endnu et akvarium op, og så tænkte jeg om det
vil være en fordel at tage noget filtervat fra den der allerede kør og
komme over i den nye, for at få en hurtigere opstart ?

andre forslag ..............

Fra : Tom Manczak

Dato : 20-03-01 21:49

At bruge noget af det gamle filtervat er bestemt en god ide. Jeg vil
mene at ca. 1/3 af det der allerede kører er tilstrækkeligt. Ved næste
vandskift kan du også hælde det "gamle" vand over i det nye akvarie.
du kan også tage noget af det gamle grus og sætte det over i det nye
akvarie. De fleste bakterier sidder nemlig i gruset. Hvis du gør alle
tre ting, så er du godt kørende. Hvis du normalt skifter 50% vand, så
vil jeg skønne at du har et indkørt akvarie efter 1 uge (hvor du
starter med gammelt vand, gammelt filtermateriale, noget gammelt grus)

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Denmark, Copenhagen
ICQ: 110297734