MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Local UserProfil -> Domain UserProfil ???
Fra : Anders Steen Sørense~

Dato : 27-03-03 20:13

Hvor konverterer man en local userprofil -> domain userprofil,(win2k/xp)

uden at profilen går istykker, så links,desktop og programmer ikke
virker mere ????????????

Har været på Microsoft TechNet uden held......

mvh
Steen

Fra : Flemming Jakobsen

Dato : 27-03-03 23:00

"Anders Steen Sørensen" <anderssteen@iekf.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker mere ????????????
>
> Har været på Microsoft TechNet uden held......

Er det ikke bare at kopiere profilen op på serveren og så henvise dine
brugers profiler derhen, eller er det mig der har misforstået dit spørgsmål
??

Flemming jakobsen

Fra : ct

Dato : 28-03-03 01:10

meld kontoen på roaming profiles? (angiv en sti)

Fra : LN@slagelsesem.dk

Dato : 30-03-03 14:08

Jeg fandt dette i WinXP hjælpen.

Sådan kopierer du en brugerprofil fra et domæne til et andet i Windows NT
Informationen i denne artikel gælder:
Microsoft Windows NT Workstation 4.0
Denne artikel er tidligere blevet udgivet under DA242067
Symptomer
Hvordan gør jeg, hvis jeg vil kopiere en profil fra et domæne til et andet
i Windows NT?

En bruger, som opretter en ny profil, har rettigheder til at bruge denne
profil, mens en bruger med administratorrettigheder kan tillade andre
brugere at anvende profilen. Denne artikel beskriver, hvordan du kan
kopiere en profil til et andet domæne, samt hvordan du angiver
brugerrettigheder til den kopierede profil. Bemærk, at rettigheder til en
profil gemmes i filen NTuser.xxx.

Løsning
1. Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.

2. Dobbeltklik på ikonet System.

3. Vælg fanen Brugerprofiler.

4. Marker den profil, der skal kopieres, og klik på Kopier til.

5. Angiv søgestien til brugerprofilernes placering, eller klik på Gennemse
for at gå til den ønskede mappe.

Bemærk!
I den dialogboks, der åbnes, når du klikker på Gennemse, kan du ikke
oprette mapper. Derfor skal du oprette den mappe, du vil gemme profilen i,
inden du påbegynder denne procedure.

6. Klik på Skift.

7. Vælg det andet domæne i feltet Vis navne fra.

8. Marker den brugerkonto, som skal bruge den kopierede profil, i feltet
Navn.

9. Klik på Tilføj.

10. Klik på OK, indtil alle dialogbokse er lukket.

Profilen er nu kopieret, og den angivne brugerkonto kan anvende den.

Denne artikel er baseret på følgende artikel i Microsoft KnowledgeBase
(Bemærk! Teksten er på engelsk):
q242067

Seneste opdatering:
21-03-2000
Nøgleord
KB242067

Last reviewed Tuesday, March 21, 2000

Fra : ct

Dato : 31-03-03 21:52

det var vist ikke NT der blev spurgt til....